Archief - 2x 6800GT op een 3500+

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

>DnA>psYch0

Legacy Member
Ik heb een processor:

AMD Athlon64 3500+ (Socket 939, 2.2GHz, 512Kb Cache, Boxed)

en een SLI opstelling van :

2x MSI NX6800GT-T2D 256MB DDR3 Tv-Out Dual DVI (PCI-Express16)


Gaat deze processor het maximum uit deze opstelling kunnen halen ?

Tweek

Legacy Member
het is zo dat voor deze generatie graka's der nog gene ene cpu is die snel genoeg is
en zeker in sli zal dien proc of nen andere nooit het volste eruit kunnen halen.

sToRm

Legacy Member
>DnA>psYch0 zei:
Ik heb een processor:

AMD Athlon64 3500+ (Socket 939, 2.2GHz, 512Kb Cache, Boxed)

en een SLI opstelling van :

2x MSI NX6800GT-T2D 256MB DDR3 Tv-Out Dual DVI (PCI-Express16)


Gaat deze processor het maximum uit deze opstelling kunnen halen ?

Als ge zo 2 kaarten gaat steken, wa zijde dan van zin...
2 schermpkes aansluiten en links doom 3 spelen en rechts halflife 2 :crazy:

Als ge het mij vraagt is da mega-overkill.

Koopt uw nu zo één kaartje, dan kunde al gamen met het hoogste detail etc.
en koop uw bv. volgende jaar of binne 2jaar ofzo nog zo een kaart (die dan al way goedkoper is)

NonDotZer0

Legacy Member
imo serious wastage of money..... een beetje ge'octe opstelling met een x800xt of 6800gt zal je al een zeer knappe/optimale game prestatie geven..... maw ik kan me voorlopig nog geen games indenken die je niet optimaal kunt draaien zonder de nodige SLI config...... misschien in de nabije toekomst... maar dan zou k toch nog wat sparen voor een snellere cpu....

schumi2003

Legacy Member
kopt ne fx55 en oc die tot 3.2GHz en nog wat goed oc ram pakken en vapochill erop en mss kunde der nog iets meer uithalen


ontopic nu sli gaat voor hardcore gamers een succes worden maar dan zit je al in Q2 2005 tegen dat de rest weer bij is en tegen dan zijn er weer de next gen graka's dus tzal zo blijven vrees ik

corvette

Legacy Member
schumi2003 zei:
kopt ne fx55 en oc die tot 3.2GHz en nog wat goed oc ram pakken en vapochill erop en mss kunde der nog iets meer uithalen


ontopic nu sli gaat voor hardcore gamers een succes worden maar dan zit je al in Q2 2005 tegen dat de rest weer bij is en tegen dan zijn er weer de next gen graka's dus tzal zo blijven vrees ik

goed dat je verstand gekomen is..

ik zie dat je geen dual 6800ultra's gaat kopen? x800xt pci-e lijkt mij ook het slimst.. (wie weet komt ati met een multigpu oplossing zonder je z'on tussenstuk nodig hebt)

schumi2003

Legacy Member
corvette zei:
goed dat je verstand gekomen is..

ik zie dat je geen dual 6800ultra's gaat kopen? x800xt pci-e lijkt mij ook het slimst.. (wie weet komt ati met een multigpu oplossing zonder je z'on tussenstuk nodig hebt)


idd x800xt was beste keus op dit moment


denk wel dat ati met een tussenstuk komt :p de rest is toch afgekeken van nvidia dus tja

Mr. M

Legacy Member
schumi2003 zei:
idd x800xt was beste keus op dit moment


denk wel dat ati met een tussenstuk komt :p de rest is toch afgekeken van nvidia dus tja
en da tussestuk bestaat al jaren en is dus ook afgekeken van 3dfx als k mij niet vergis (mss waren er nog vroeger ook ze)

Kwertie

Legacy Member
't komt er dus op neer dat threadstarter best gewoon begint met 1 kaartje en er later ene kan bijsteken tegen stukje lagere prijs (ofwel investeer je dan nu met een betere cpu (zoals 3800 of 4000+) en steek je later die 2de graka

btw
als ik zo jullie config bekijk en ik "vernieuw" mijn pc binnenkort, dan kan ik nog amper mee :sad: :D

corvette

Legacy Member
Kwertie zei:
't komt er dus op neer dat threadstarter best gewoon begint met 1 kaartje en er later ene kan bijsteken tegen stukje lagere prijs (ofwel investeer je dan nu met een betere cpu (zoals 3800 of 4000+) en steek je later die 2de graka

btw
als ik zo jullie config bekijk en ik "vernieuw" mijn pc binnenkort, dan kan ik nog amper mee :sad: :D

een s939 3000+ kan je met gemak overklokken naar een 3500+ hoor..

btw ik zie dat je 2gb ram hebt.. imo overkill, doe jij mss photoshops ofzo?

Kwertie

Legacy Member
corvette zei:
een s939 3000+ kan je met gemak overklokken naar een 3500+ hoor..

btw ik zie dat je 2gb ram hebt.. imo overkill, doe jij mss photoshops ofzo?
nee, tis eigenlijk "wegens omstandigheden" dak 2 gb ram heb, door ruil enzo..
best te koop zetten he :unsure:

schumi2003

Legacy Member
2GB hehe tenzij ge idd niks anders dan photoshoppen en mediabewerking doet kan dat nuttig zijn maar inhoeverre he

voor die 2 sec dat het rapper is mss :)

corvette

Legacy Member
schumi2003 zei:
2GB hehe tenzij ge idd niks anders dan photoshoppen en mediabewerking doet kan dat nuttig zijn maar inhoeverre he

voor die 2 sec dat het rapper is mss :)

nog niet zelfs..

in games is 2gb ram compleet overbodig, omdat nog geen enkele game gebruik maakt daarvan..

de hoogste piek bij mij was in FC 1.3, toen moest ie plots z'on 900MB gebruiken, maar voor de meeste games zit m'n ram zo op een 60% vol.

Sgt Spoon

Legacy Member
>Gaat deze processor het maximum uit deze opstelling kunnen halen ?

geeft toe dat ge gewoon komt stoefen :lol:

mightybunny

Legacy Member
corvette zei:
nog niet zelfs..

in games is 2gb ram compleet overbodig, omdat nog geen enkele game gebruik maakt daarvan..

de hoogste piek bij mij was in FC 1.3, toen moest ie plots z'on 900MB gebruiken, maar voor de meeste games zit m'n ram zo op een 60% vol.
bwo dual account daoc dat is 500MB per account dus 1gb en dan al uwen andere xp nest nog :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan