Archief - 16X = hoe lang?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Neuskeutel

Legacy Member
Zou me graag binnenkort een dvd-schrijver kopen, maar heb eerst nog enkele vraagjes :

-Huidige dvd-writers schrijven aan 16X, hoeveel is dit in minuten uitgedrukt?

-Stel dat ik een single-layer schrijf aan 4X, zal een double-layer aan 4X dan dubbel zo lang duren om te schrijven of even lang?

-Ze zitten nu aan 4X max schrijfsnelheid voor double-layer, zou het nog lang duren eer de 8X uitkomt?

-Kan er ergens een omrekenlijstje gevonden worden waarin staat welke speed overeenkomt met hoeveel minuten voor alle formaten (cd, dvd+/-, dual layer...)

-Bestaat dual layer ook in + en - formaat?


Alvast bedankt aan allen die antwoordt!

Davion

Legacy Member
DVD 1x ~ CD-R 9x

DVD 4x ~ CD-R 36x

dus dan kunde de tijd berekenen hé ,ne CD van 700Mb schrijfde op 3minuten tegen 36x, nen DVD is 6x meer , dus 6x 3 = ruwweg 20 mins..

vinteg

Legacy Member
1: da weet ge nooit aangezien da afhangt van de hoeveelheid bestanden of muziek da ge wegschrijft
2: nen DL aan 4X schrijven zal dus evenlang duren als nen SL op voorwaarde da ge dezelfde hoeveelheid bestanden wegschrijft. maar aangezien een DL schij 8gig is zal da wel wat langer duren tov een volledige SL shijf vol te schrijven aangezien die maar 4.7 gig is
3: no idea
4: da lijstje da gij zoekt bestaat niet, reden? lees antwoord op vraag 1. er zal wel ne lijst bestaan hoeveel MB hij wegschrijft per seconde op welke snelheid
5: DL is maar 1 formaat daa zijn dus geen verschillen in(afaik)

Neuskeutel

Legacy Member
ik neem dus aan dat steeds volledig de cd/dvd beschreven wordt he :)

apa

Legacy Member
vinteg zei:
er zal wel ne lijst bestaan hoeveel MB hij wegschrijft per seconde op welke snelheid

Zal wel, maar dat zal dan de maximale schrijfsnelheid zijn in het begin van het medium. Naar het einde van het medium toe verlaagt de snelheid. Bij goedkopere modellen zakt de schrijfsnelheid sterk, bij de betere modellen (=duurder) wordt langer een hoge snelheid aangehouden. Zo kan je dus hebben dat 2 schrijvers die op papier even snel zijn toch een verschillende performance vertonen. De schrijfsnelheid is immers niet constant!

menlor

Legacy Member
ik schrijf 8x dvdkes aan 6 minuten

16x hebk nog niet kunnen proberen :D
kheb nec 3500

mightybunny

Legacy Member
apa zei:
Zal wel, maar dat zal dan de maximale schrijfsnelheid zijn in het begin van het medium. Naar het einde van het medium toe verlaagt de snelheid. Bij goedkopere modellen zakt de schrijfsnelheid sterk, bij de betere modellen (=duurder) wordt langer een hoge snelheid aangehouden. Zo kan je dus hebben dat 2 schrijvers die op papier even snel zijn toch een verschillende performance vertonen. De schrijfsnelheid is immers niet constant!

euh meestal ist omgekeerd. Trager in het begin omdat je veel van sporen verwisselt en dan vlugger naar het einde naartoe.
De techniek dat jij beschrijft wordt enkel toegepast in cd-r en bij snelheden van 40X +

4X schrijven van nen dvd hier thuis duurt maar 15-18minuutjes dus tegen 16X zal het pak sneller gaan.

Jack The Ripper

Legacy Member
probeer maar eens aan 16x schijfkes te geraken eerst
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan