Archief - zwaar spel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

math

Legacy Member
Fredvdp zei:
Als het eindigt op 20, dan is het rommel. Ik denk dat dit het spel mogelijk op de laagste settings draait, maar dat zou al problematisch kunnen zijn. Let er ook op dat er een verschil is tussen de 320M en de GT 320M. Die laatste heeft ongeveer dezelfde prestatie als de 9600m GT en zou voldoende moeten zijn.

Ik speel het met een 9600m GT, geen problemen mee.

Tempest.Be

Legacy Member
math zei:
Ik speel het met een 9600m GT, geen problemen mee.

Ik heb de beta gespeeld op mijn macbook pro met een 9600m GT in bootcamp op windows 7 en het was speelbaar maar om nu te zeggen dat het super vlotjes loopt.... Zelfs met alles op low was het nog ondermaats vond ik.

syndrom

Legacy Member
ik speel ook op een macbook pro met 9600 gt, loopt idd niet zo vlot maar mag eigenlijk niet klagen.

yekezei

Legacy Member
Ik had ook lage fps met alles op low, en toen zette ik de screen op Fullscreen (Windowed) en alles verliep vlot

LOTP_be

Legacy Member
Fredvdp, merci voor die grafische kaart lijst!

Dus, mijn videokaart is braak ok.
En dan nu de onvermijdelijke vraag en misschien ook wel een domme dan:
is het mogelijk om een andere video kaart in m'n laptop te duwen?

Want ik kan wel spelen, maar niet zo geweldig vlot als ik wel zou willen...

Phil

Legacy Member
Zeer simpel antwoord, 99% zeker van niet zonder u absurd in de kosten te jagen.

[-AoLP-]Carp

Legacy Member
Ik heb gisteren swtor ook eens op mn laptop geinstaleed (dell xps14z: i5-2430M , 4GB DDR3 en gt 520m) en dat draait wel vlot op low tijdens pvp matchje ook geen lag gehad.

Aerv

Legacy Member
Boromir zei:
Was aan het twijfelen om spel ook aan te schaffen.
Maar mijn grafische is echter niet veel beter (processor ongeveer hetzelfde):
ATI Mobility Radeon HD 3430 (1,5gig).

Monkey Balls...


Al geprobeerd intussen? :-) Ik zit met een Intel Dual Core 2.0 Ghz en vergelijkbare grafische kaart, betwijfel of het vlot zou draaien.

RBMK

Legacy Member
Dit weekend ga ik mijn nieuwe comp samen kunnen stellen. Net gezien dat mijn videokaart binnen is en geheugen ook maar die laatste moet nog naar de winkel waar ik alles ga afhalen gebracht worden dus dat zal voor morgen zijn. :applause:

Ik ben benieuwd. Hopelijk kan ik Zondag de game eens testen met mijn nieuw machientje. :D

D.li

Legacy Member
Aerv zei:
Al geprobeerd intussen? :-) Ik zit met een Intel Dual Core 2.0 Ghz en vergelijkbare grafische kaart, betwijfel of het vlot zou draaien.

Ik vrees dat Dual Core 2.0ghz beetje weinig gaat zijn hoor.

Ik zit zelf met een budget PC (Intel i5 2500k @ 3.30ghz en 4gb RAM)
Mijn grafische kaart is budget (Geforce 450GTS)

Deze hier

Alles op high, shadows OFF, AA op 1 (via .ini aanpassing) en run rond de 25fps.

Alles op low zit ik rond de 40 fps, maar 25fps storen mij niet, heb altijd al op lage fps gespeeld gehad, elke mmo, elke fps, en nog op redelijk niveau zelf...

RBMK

Legacy Member
D.li zei:
Ik vrees dat Dual Core 2.0ghz beetje weinig gaat zijn hoor.

Ik zit zelf met een budget PC (Intel i5 2500k @ 3.30ghz en 4gb RAM)
Mijn grafische kaart is budget (Geforce 450GTS)

Deze hier

Alles op high, shadows OFF, AA op 1 (via .ini aanpassing) en run rond de 25fps.

Alles op low zit ik rond de 40 fps, maar 25fps storen mij niet, heb altijd al op lage fps gespeeld gehad, elke mmo, elke fps, en nog op redelijk niveau zelf...

Inderdaad, jou kaart is budget. Meer dan budget zelfs. Rest is prima. Man zo'n processor (Is trouwens diegene die ik besteld heb.) en dan zo'n videokaart. Ik zou toch zo vlug mogelijk er iets anders in stoppen zodra je nog wat extra euro's bijeen hebt verzameld. Mijn GTX 280 is meer dan 3 jaar oud en presteert op zijn minst dubbel zo goed als jou kaartje. Zonde...

Je lage framerate zal in ieder geval niet door jou processor komen. :)

tb-303

Legacy Member
RBMK zei:
Inderdaad, jou kaart is budget. Meer dan budget zelfs. Rest is prima. Man zo'n processor (Is trouwens diegene die ik besteld heb.) en dan zo'n videokaart. Ik zou toch zo vlug mogelijk er iets anders in stoppen zodra je nog wat extra euro's bijeen hebt verzameld. Mijn GTX 280 is meer dan 3 jaar oud en presteert op zijn minst dubbel zo goed als jou kaartje. Zonde...

Je lage framerate zal in ieder geval niet door jou processor komen. :)

Waar haal je dat dat dat een budget kaart zou zijn??? Die kaart staat op gelijke voet met een 9800 gtxof een 8800 ultra van nvidia en is dus een MID-RANGE card.

En zoals je zelf kan zien uit de link van toch 1 van de gekenste hardware review en test sites sinds jaren, komt jouw kaartje daar net boven in de chart dus "dubbel zo goed zijn" is heeel relatief!

Dat spel heeft echt niet meer nodig! Ik draai het op tweede pc op mijn laptop in HIGH (wel zonder shadows) en daar zit een geforce 540M ;) Die heeft me gemiddeld 30fps wat net aanvaarbaar is in high details.

Graphics Card Hierarchy Chart : Best Graphics Cards For The Money: January 2011

Aerv

Legacy Member
D.li zei:
Ik vrees dat Dual Core 2.0ghz beetje weinig gaat zijn hoor.

Ik zit zelf met een budget PC (Intel i5 2500k @ 3.30ghz en 4gb RAM)
Mijn grafische kaart is budget (Geforce 450GTS)

Deze hier

Alles op high, shadows OFF, AA op 1 (via .ini aanpassing) en run rond de 25fps.

Alles op low zit ik rond de 40 fps, maar 25fps storen mij niet, heb altijd al op lage fps gespeeld gehad, elke mmo, elke fps, en nog op redelijk niveau zelf...

Bedankt voor het antwoord. Betreffende de processor... beetje weinig, maar op low speelbaar - iemand ervaringen?

Volgens canyourunit zou het te laag zijn... A shame. :(

Fredvdp

Legacy Member
Aerv zei:
Volgens canyourunit zou het te laag zijn... A shame. :(

Ge moogt Can You Run It nooit gebruiken. Die zitten er gewoonlijk altijd naast. Vooral op vlak van grafische hardware zijn die belachelijk inaccuraat in hun wiskundige benadering. Ze denken daar bijvoorbeeld dat een Geforce 9400 beter is dan een 8800 omdat het een hoger getal is.

YouGamers is betrouwbaarder.

RBMK

Legacy Member
tb-303 zei:
Waar haal je dat dat dat een budget kaart zou zijn??? Die kaart staat op gelijke voet met een 9800 gtxof een 8800 ultra van nvidia en is dus een MID-RANGE card.

En zoals je zelf kan zien uit de link van toch 1 van de gekenste hardware review en test sites sinds jaren, komt jouw kaartje daar net boven in de chart dus "dubbel zo goed zijn" is heeel relatief!

Dat spel heeft echt niet meer nodig! Ik draai het op tweede pc op mijn laptop in HIGH (wel zonder shadows) en daar zit een geforce 540M ;) Die heeft me gemiddeld 30fps wat net aanvaarbaar is in high details.

Graphics Card Hierarchy Chart : Best Graphics Cards For The Money: January 2011

Ok, eerlijk is eerlijk. Dubbel zo goed is er inderdaad over maar toch zeker nog eens de helft van de performance van de GTS 450 er bij als je naar een algemene vergelijking kijkt.

Voor mij blijft het echter een budget kaart. De kaart ligt ergens tussenin low - en mid range als je het mij vraagt. De meeste dingen in het mid-range assortiment zijn voor mij budget kaarten en al helemaal als je ze kan krijgen voor een prijs tussen de 100 en 200 euro. De GTS 450 is volgens mij iets van 100 euro. Sorry maar daar blijf ik bij. Dat het een slechte kaart is dat zeg ik natuurlijk ook niet maar het is en blijft wel zonde als je de rest van zijn systeem bekijkt.

Dat het voldoende is voor SWTOR dat laat ik ff terzijde want ik heb zelf problemen momenteel met mijn GTX 280 en mijn E8500 processor die volgens mij toch wel de bottleneck vormt in mijn systeem terwijl ik het toch vrij deftig zou moeten kunnen draaien als je de systeemeisen bekijkt.

Alhoewel je je notebook kaart niet kunt vergelijken met de GTS 450 en die laatste natuurlijk wel een stukje beter is vraag ik mij af wat een gemiddelde van een 30 fps moet voorstellen. Drops onder de 30 af en toe is voor mij niet speelbaar en genietbaar in SWTOR. En High settings zonder schaduwen zijn nu ook niet bepaald high. Enfin... da's mijn mening.

Tot slot wil ik D.li misschien nog aanraden om er later, als het budget het toelaat natuurlijk, er nog een 2e GTS 450 bij te stoppen. Snelheidswinsten van 80% en zal toch al heel wat anders zijn dan die ene kaart voor zijn huidige systeem en is, denk ik, ook de goedkoopste oplossing om er nog een tandje bij te stoppen.

tb-303

Legacy Member
Voor dit spel heb je GEEN NOOD aan een high end card, die gebruikt zijn kracht niet voor dit spel.

RBMK zei:
Voor mij blijft het echter een budget kaart. De kaart ligt ergens tussenin low - en mid range als je het mij vraagt.

Euhhh thats the point, gaat niet over wat JIJ "denkt", tenzij jij ook al meer dan 10 jaar tests doet van hardware en een gerenomeerde site hebt met een miljoen hits.... ? :unsure:
http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-radeon-hd-6870-geforce-gtx-570,2834-7.html


De meeste dingen in het mid-range assortiment zijn voor mij budget kaarten en al helemaal als je ze kan krijgen voor een prijs tussen de 100 en 200 euro. De GTS 450 is volgens mij iets van 100 euro. Sorry maar daar blijf ik bij. Dat het een slechte kaart is dat zeg ik natuurlijk ook niet maar het is en blijft wel zonde als je de rest van zijn systeem bekijkt.

Voor 150 euro heb je tegenwoordig mijn kaart uit mijn desktop pc, een ati 5870, en gij noemt dat budget omdat ze NU minder dan 200 euro kost?
Tis niet omdat een high end card 2 jaar geleden 600 euro kostte dat dat nu ook nog zo is, en toch kan ze mee met alle huidige games dus tegenover de nieuwe generatie kaarten is ze nog steeds even goed!


Ik draai star wars op die pc, alles op high in, shadows aan, AA volledig aan (ja op test server en vanaf dinsdag in retail) en een fps tussen 80-120 (wat totaal overbodig is voor te spelen en zeker dit spel!)

Om een voorbeeld te geven van wel zwaardere games, een battlefield 3 bijvoorbeeld speel ik ook nog op hoogste details zonder problemen op die kaart, in resolutie 1920x1080.

Alhoewel je je notebook kaart niet kunt vergelijken met de GTS 450 en die laatste natuurlijk wel een stukje beter is vraag ik mij af wat een gemiddelde van een 30 fps moet voorstellen. Drops onder de 30 af en toe is voor mij niet speelbaar en genietbaar in SWTOR. En High settings zonder schaduwen zijn nu ook niet bepaald high. Enfin... da's mijn mening.

Lees nog eens mijn vorige reply, die laptop is mijn tweede pc, dat wil zeggen dat ik daar eens op speel als ik bijvoorbeeld middagpauze heb op het werk of zo en dan is een STEADY 30 fps (i7 + 8 gig ram) meer dan aanvaardbaar en kan ik wel effe shadows missen.

Is om aan te tonen dat dit spel perfect lukt met minder snelle cards!
Tot slot wil ik D.li misschien nog aanraden om er later, als het budget het toelaat natuurlijk, er nog een 2e GTS 450 bij te stoppen. Snelheidswinsten van 80% en zal toch al heel wat anders zijn dan die ene kaart voor zijn huidige systeem en is, denk ik, ook de goedkoopste oplossing om er nog een tandje bij te stoppen.

Net zelf effe aan het kijken en je hebt zelfs al een 560gtx opf een ati 6870 tegenwoordig voor (net geen) 200 euro!


http://www.alternate.be/html/catego...l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI/AMD&

RBMK

Legacy Member
tb-303 zei:
Voor dit spel heb je GEEN NOOD aan een high end card, die gebruikt zijn kracht niet voor dit spel.



Euhhh thats the point, gaat niet over wat JIJ "denkt", tenzij jij ook al meer dan 10 jaar tests doet van hardware en een gerenomeerde site hebt met een miljoen hits.... ? :unsure:
Graphics Card Hierarchy Chart : Best Graphics Cards For The Money: January 2011




Voor 150 euro heb je tegenwoordig mijn kaart uit mijn desktop pc, een ati 5870, en gij noemt dat budget omdat ze NU minder dan 200 euro kost?
Tis niet omdat een high end card 2 jaar geleden 600 euro kostte dat dat nu ook nog zo is, en toch kan ze mee met alle huidige games dus tegenover de nieuwe generatie kaarten is ze nog steeds even goed!


Ik draai star wars op die pc, alles op high in, shadows aan, AA volledig aan (ja op test server en vanaf dinsdag in retail) en een fps tussen 80-120 (wat totaal overbodig is voor te spelen en zeker dit spel!)

Om een voorbeeld te geven van wel zwaardere games, een battlefield 3 bijvoorbeeld speel ik ook nog op hoogste details zonder problemen op die kaart, in resolutie 1920x1080.



Lees nog eens mijn vorige reply, die laptop is mijn tweede pc, dat wil zeggen dat ik daar eens op speel als ik bijvoorbeeld middagpauze heb op het werk of zo en dan is een STEADY 30 fps (i7 + 8 gig ram) meer dan aanvaardbaar en kan ik wel effe shadows missen.

Is om aan te tonen dat dit spel perfect lukt met minder snelle cards!


Net zelf effe aan het kijken en je hebt zelfs al een 560gtx opf een ati 6870 tegenwoordig voor (net geen) 200 euro!


ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI/AMD

Ben je daar terug met die link? Staat daar ergens vermeld dat het geen budget kaart is? Nee, wel ik zie het ook niet. Ik zie alleen een rangschikking volgens performance waarbij de kaarten met een gelijkaardige performance in één en hetzelfde vakje staan om mensen een idee te geven wat ze kopen.

Ik blijf er bij. Budget is voor mij iets wat vrij goedkoop is. Of het nu nog vrij goed presteert of niet, dat doet er niet toe. Dat is mijn mening en daar zal je nu eenmaal niets aan veranderen.

Als ik het goed begrijp is pas sprake van een budget kaart als het een baggerkaart is. Iets wat natuurlijk ook op geen bal slaat.

Ik heb ook zo meer en meer het gevoel dat ik gewoon op je tenen heb getrapt omdat je het blijkbaar niet kunt verkroppen dat je dan ook met een budget kaart zit. Wel, ik moet je gerust stellen. Ik had nog een GTX 280, een kaart die ook nog vrij goed mee kon met de meeste huidige games, waar ik indertijd ook een 600 euro heb voor betaald EN die door mijzelf op zijn minst al een jaar terug een budget kaart wordt genoemd.

Je blijft ook maar beweren dat een betere kaart niet nodig is voor deze game maar hoe komt het dan dat hij zo sukkelt met zijn framerate en dat terwijl hij net dezelfde processor heeft als ikzelf nu waarbij ik nu een topkaart heb en plots een torenhoge framerate haal en hij niet?

Ik weet ook niet hoe het met jou zit maar ik heb wel liever over wat games betreft. Ik haat het als je constant moet zitten kijken of je framerate weer niet is gedaald omdat je voor de zoveelste keer weer bemerkt dat die gameplay weer dat net ietsje minder vlot gaat op die en die plaats. Hatelijk!

Niets leuker dan een voldoende minimum te halen zodat je op eender welk moment lekker kan spelen en voor mij is 30fps in SWTOR niet voldoende. Ik heb op zijn minst 40 nodig in deze game om mij op m'n gemak te voelen. Dat hangt natuurlijk ook van persoon tot persoon af.

Maar goed, genoeg discussie voor mij. Je mag nog een lap tegenargumenten geven. Ik heb er nu genoeg van. :hug:

Mello

Legacy Member
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een ander spel, namelijk Aion.
Op mijn vaste computer heb ik de specs om het spel zeker en vast op highest te spelen, maar zelfs al zet ik alles op lowest, ik krijg haperingen en lange wachttijden voor npc's te laden.

Later heb ik vernomen dat Aion problemen heeft met nieuwere grafische kaarten, en dat je die zelfs zou gaan moeten downgraden tot het punt waar je die problemen niet meer had.

Het probleem lag echter aan hun kant, want ik run rift, WoW, en talloze andere MMO's zonder deze problemen.

Quiller

Legacy Member
Beste mede forummers,

Ikzelf heb een pc (ondertussen twee jaar oud) met volgende specs :

intel i7 860 2,8 ghz
8gb ram
ssd 120gb force3 (recent bijgestoken)
graka ati HD5850 1gb

... ik ga niet vragen 'of' ik het spel kan spelen (het lijkt mij dat dat wel gaat lukken na wat ik gelezen heb en met mijn (beperkte) kennis... Maar 'hoe goed' schatten jullie (ervaringsspecialisten inzake swtor) zelf in? kan het op high specs zonder problemen of ga ik hier en daar wat moeten bijstellen (zo ja wat?) of raden jullie een upgrade hier en daar aan van de pc (zo ja wat?)

mvg en dank bij voorbaat voor een mooi antwoord op deze vraag!!!!

dr.lee

Legacy Member
P r o b l e e m l o o s

met alles op high :)

Nuja, ik ben wel geen expert, maar draai een gelijkaardige setup (met 4gb ram ipv 8gb en geen ssd) op een laptop en ik draai alles op high, enkel met shadows af omdat die gebugged waren (zou met laatste patch opgelost zijn dacht ik)! Dus op een desktop moet dit zeker wel lukken!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan