Archief - zwaar spel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LOTP_be

Legacy Member
Ik snap het niet he, ik speel (lees probeer) het spel te spelen op mn laptop (packard bell, i5-2430M 2,4Ghz, 8gb ram, geforce gt 520m (1gb)) maar ondanks graphics verlagen tot het laagste en shadows off blijft het spel haperen. Zelfs in mijn char keuze menu al...

Zo zwaar is dat spel nu toch ook weer niet?

Muscleduck

Legacy Member
What are the system requirements for the game?
Processor:

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better
Intel Core 2 Duo 2.0GHz or better
Operating System:
Windows XP or later
RAM:

Windows XP: 1.5GB RAM
Windows Vista and Windows 7: 2GB RAM
Note: PCs using a built-in graphical chipset are recommended to have 2GB of RAM.

Star Wars: The Old Republic requires a video card that has a minimum of 256MB of on-board RAM as well as support for Shader 3.0 or better. Examples include:

ATI X1800 or better
nVidia 7800 or better
Intel 4100 Integrated Graphics or better
DVD-ROM drive – 8x speed or better (required for installation from physical editions only) Internet connection required to play.


Ziet er allemaal goed uit denk ik (Grafische kaart ken ik niet zo goed). Heb je de nieuwste drivers al geïnstalleerd voor je grafische kaart?

Aqsd

Legacy Member
Ik denk dat je gewoon geen grafische kracht genoeg hebt om dat spel te kunnen draaien.

El Shampo

Legacy Member
Is er een merkbaar verschil tussen de combat en idle momenten? Zoja zou het effectief aan je kaart kunnen liggen.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Unpro

Legacy Member
Ik vind het ook redelijk zwaar voor de "mindere" graphics die het heeft. Zelfs rift op medium draaide beter op mijn laptop dan dit spel, met alles op het laagste.

Sovereign

Legacy Member
Prestaties van de game zijn inderdaad mager. Maar onlangs zijn er wel updates verschenen waardoor hij toch al wat stabieler draait. Maar je graka is inderdaad niet zo geweldig. Ik zou eerder uitkijken om 'm op een desktop te draaien.

Nielskeuh

Legacy Member
Die minimum specs kloppen totaal niet ofwel scheelt er iets aan hun kant...

Uwe laptop zou dit normaal perfect moeten aankunnen volgens hun specs

Gentei

Legacy Member
Nielskeuh zei:
Die minimum specs kloppen totaal niet ofwel scheelt er iets aan hun kant...

Uwe laptop zou dit normaal perfect moeten aankunnen volgens hun specs

Spel is niet optimaal hoor....

Ik speel Skyrim op high settings met 60+ fps draait stabiel, NFS the run dat op battlefield 3 engine runt speel ik ook op high settings met hoge FPS....

bij SW krijg ik soms 60-80fps maar van het moment er veel actie is dropt deze fps tot 20 fps of minder....
Soms dropt de FPS zonder reden naar beneden zelfs als er niet veel actie is.
Haperingen gebeuren ook....

tb-303

Legacy Member
i7 2.4, 8 gig ddr3 en geforce 540M op 17 inch.

Draai alles op high ZONDER shadows aan een gemiddelde aanvaardbare 35fps.

Darkend

Legacy Member
Der is ook een probleem met quadcores, mensen met quadcores kunnen best hun swtor.exe op 2 cores zetten.

-In de taskmananger, processen van alle gebruikers weergeven.
-swtor.exe affiniteit instellen op 2 cores zetten.
-Wat nog kan helpen is shadow en bloom instelling afzetten.


ik speel het op een AMD Phenom II X4 965 met een HD 5770 en nadat ik dit allemaal verandert had draaide het veeeel beter.

Boromir

Legacy Member
Was aan het twijfelen om spel ook aan te schaffen.
Maar mijn grafische is echter niet veel beter (processor ongeveer hetzelfde):
ATI Mobility Radeon HD 3430 (1,5gig).

Monkey Balls...

Anoniem0

Legacy Member
Nen 520 is echt wel een zwakke graka. Tis niet omdat er 5 voor staat dat het een performance is. Het is die 20 dat de doorslag geeft

EternalSilence

Legacy Member
tb-303 zei:
i7 2.4, 8 gig ddr3 en geforce 540M op 17 inch.

Draai alles op high ZONDER shadows aan een gemiddelde aanvaardbare 35fps.

Je speelt het spel wel op een laptop.
Daar schiet alles te kort in vergelijking met desktop varianten van u hardware.

Babaluna

Legacy Member
check Official Forums zelfs mensen met " IhaveUbahPC" hebben last van framedrops , zeker in PVP BG's , in beta had ik weinig last met men crap pcke , nu moet ik al men skills boven halen om iemand neer te halen ;)

Fredvdp

Legacy Member
De vereiste Geforce 7800 is sneller dan de GT 520M. Als uw PC onder de systeemeisen ligt, kunt ge inderdaad een zwakke prestatie verwachten.

Vergelijking van GPU's en IGP's: Graphics Card Hierarchy Chart : Best Graphics Cards For The Money: August 2011

Nielskeuh zei:
Die minimum specs kloppen totaal niet ofwel scheelt er iets aan hun kant...

Uwe laptop zou dit normaal perfect moeten aankunnen volgens hun specs
:naughty:

witten zei:
Nen 520 is echt wel een zwakke graka. Tis niet omdat er 5 voor staat dat het een performance is. Het is die 20 dat de doorslag geeft
:niceone:

RBMK

Legacy Member
Ja, game is toch iets zwaarder dan de meeste op het eerste zicht zouden denken. Grafisch is het naar mijn mening ook wel beter dan eerst werd gedacht. Vooral al die lichteffecten en dergelijke doen je systeem de das om denk ik zo.

Ik weet het zelf, ik heb een vrij oud systeem. (Core 2 Duo E8500 en GTX 280) Enige upgrade die ik begin dit jaar nog eens heb gedaan is 4gb extra geheugen en een SSD schijf er in. Van die laatste ben ik super tevreden maar op vlak van processor en grafische kaart zit ik zo goed als klem dankzij m'n oude moederbordje. Volgend jaar ga ik voor iets volledig nieuw en het zal nodig zijn. :)

Tot nu toe zag ik mijn fps niet onder de 50 gaan maar ik speel dan ook zonder bloom, shadows op low en nog een belangrijke grafische factor op low. Gisteren kwam ik echter voor het eerst in het centrum van de empire fleet terecht en mijn pc kreeg toch een zware stamp onder zijn gat te verwerken. :D

Ik kan al niet wachten tot ik mijn nieuw systeem heb. Zal er in ieder geval niet te lang meer mee wachten want game is echt knap als je alles op high kan zetten.

Seraver

Legacy Member
Iemand enig idee of dit redelijk zou draaien op een macbook pro van 2010 met boorcamp ?

Ben zelf niet zo tech savvy dus bij deze de specs die 'm heeft :

2.4 GHz Intel Core 2 Duo
4gig 1067 MHz DDR 3
Nvidia GeForce 320M

Windows 7 via Bootcamp

Ik zou dus gewoon willen weten of het kan en of het op low speelbaar zou zijn. "Koop een PC" is geen optie :P

Phil

Legacy Member
kbetwijfel dat het vlot gaat draaien. Macbooks hebben shitty graka's.

Maar ge zult het vermoedelijk wel kunnen draaien. Zolang ge er maar met om kunt om de frames per seconde te kunnen tellen op uw handen :p

Fredvdp

Legacy Member
Seraver zei:
Nvidia GeForce 320M

Als het eindigt op 20, dan is het rommel. Ik denk dat dit het spel mogelijk op de laagste settings draait, maar dat zou al problematisch kunnen zijn. Let er ook op dat er een verschil is tussen de 320M en de GT 320M. Die laatste heeft ongeveer dezelfde prestatie als de 9600m GT en zou voldoende moeten zijn.

jodabin

Legacy Member
Ik had ook zware fps problemen maar toen ik bij graphics Shadows op none zette was alles pakken beter. Sindsdien amper last gehad van fps drops.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan