Wietskie
Legacy Member
Een van de leuke dingen aan 60 jaar bevrijding zijn de tentoonstellingen van voertuigen en wapens uit de periode 40-45 
Niet dat er hier in Maaseik enorm veel te bezichtigen viel, maar soit......een klein overzichtje
En we halen meteen de COD'ers onder ons uit hun droom.
In tegenstelling wat je er in de game zelf mee kan uithalen is een BREN niet bepaald
een wapen waar je als een volleerde Rambo de ganse dag mee kan rondrennen.
Je kan 'm vergelijken met een MG42.
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/bren.jpg
Het tweede (en dat was helaas meteen ook al het laatste wat er lag) wapen is, denk ik, een Lee Enfield geweer.
Ik veronderstel dat het een Lee Enfield is omdat dat zowat het standaard geweer
van de Engelsen was in WO2 en de Brigade Piron materiaal kreeg van de Engelsen
(ik kon nergens de markeringen terugvinden, waarschijnlijk gewoon afgesleten)
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/lee_enfield.jpg
Op naar de vroemtuigen (wat ik nog kon onthouden want den deze had geen pen en papier op zak )
Eerst een Gmcm3 truck
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/gmcm.jpg
Een M3A1-scouts car
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/m3a1.jpg
De rest van de foto's heb ik maar piron en piron 2 en 3 genoemd omdat ik de eigenlijke namen al vergeten ben (Alzheimer, hé
)
Twee kleine carriers
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/piron.jpg
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/piron2.jpg
Eentje onder de categorie "Boemtuigen"
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/piron3.jpg
En als afsluiter nog een Daimler Dingo scoutcar.
Volgens mij moest je daar EN slangenmens EN max. 1m50 groot voor zijn om er in te geraken en ermee kunnen te rijden.
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/dingo.jpg

Niet dat er hier in Maaseik enorm veel te bezichtigen viel, maar soit......een klein overzichtje
En we halen meteen de COD'ers onder ons uit hun droom.
In tegenstelling wat je er in de game zelf mee kan uithalen is een BREN niet bepaald
een wapen waar je als een volleerde Rambo de ganse dag mee kan rondrennen.
Je kan 'm vergelijken met een MG42.
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/bren.jpg
Het tweede (en dat was helaas meteen ook al het laatste wat er lag) wapen is, denk ik, een Lee Enfield geweer.
Ik veronderstel dat het een Lee Enfield is omdat dat zowat het standaard geweer
van de Engelsen was in WO2 en de Brigade Piron materiaal kreeg van de Engelsen
(ik kon nergens de markeringen terugvinden, waarschijnlijk gewoon afgesleten)
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/lee_enfield.jpg
Op naar de vroemtuigen (wat ik nog kon onthouden want den deze had geen pen en papier op zak )
Eerst een Gmcm3 truck
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/gmcm.jpg
Een M3A1-scouts car
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/m3a1.jpg
De rest van de foto's heb ik maar piron en piron 2 en 3 genoemd omdat ik de eigenlijke namen al vergeten ben (Alzheimer, hé
)Twee kleine carriers
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/piron.jpg
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/piron2.jpg
Eentje onder de categorie "Boemtuigen"
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/piron3.jpg
En als afsluiter nog een Daimler Dingo scoutcar.
Volgens mij moest je daar EN slangenmens EN max. 1m50 groot voor zijn om er in te geraken en ermee kunnen te rijden.
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/dingo.jpg

