Archief - WW2 - The real stuff

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wietskie

Legacy Member
Een van de leuke dingen aan 60 jaar bevrijding zijn de tentoonstellingen van voertuigen en wapens uit de periode 40-45 :)
Niet dat er hier in Maaseik enorm veel te bezichtigen viel, maar soit......een klein overzichtje

En we halen meteen de COD'ers onder ons uit hun droom.
In tegenstelling wat je er in de game zelf mee kan uithalen is een BREN niet bepaald
een wapen waar je als een volleerde Rambo de ganse dag mee kan rondrennen.
Je kan 'm vergelijken met een MG42.

http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/bren.jpg

Het tweede (en dat was helaas meteen ook al het laatste wat er lag) wapen is, denk ik, een Lee Enfield geweer.
Ik veronderstel dat het een Lee Enfield is omdat dat zowat het standaard geweer
van de Engelsen was in WO2 en de Brigade Piron materiaal kreeg van de Engelsen
(ik kon nergens de markeringen terugvinden, waarschijnlijk gewoon afgesleten)

http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/lee_enfield.jpg

Op naar de vroemtuigen (wat ik nog kon onthouden want den deze had geen pen en papier op zak )

Eerst een Gmcm3 truck

http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/gmcm.jpg

Een M3A1-scouts car

http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/m3a1.jpg

De rest van de foto's heb ik maar piron en piron 2 en 3 genoemd omdat ik de eigenlijke namen al vergeten ben (Alzheimer, hé ;) )
Twee kleine carriers

http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/piron.jpg
http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/piron2.jpg

Eentje onder de categorie "Boemtuigen"

http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/piron3.jpg

En als afsluiter nog een Daimler Dingo scoutcar.
Volgens mij moest je daar EN slangenmens EN max. 1m50 groot voor zijn om er in te geraken en ermee kunnen te rijden.

http://members.fortunecity.com/kandersteg2004/ww2/dingo.jpg

omaha

Legacy Member
ben eens naar WO2 museum in Bastogne geweest, staan hoop geweren geëtaleerd waaronder de welbekende mp40,thompson,sten,fg42,mg42,garand,.. de moeite waard voor een RtCW/ET'er :)

-eQui-Iven

Legacy Member
die voorlaatste is ook een daimler light armored vehicle, allee dat kan ik mij toch nog herinneren van mijn vroegere close combat (a bridge too far etc..) tijd ^^

Lexirium

Legacy Member
omaha zei:
WO2 museum in Bastogne


Kdenk da je daar zon film in panoramisch zicht kan kijken.
Herinner me dat ik daar tch wel beetje ontgoocheld over was,
maar tch de moeit denkk.


lexy

omaha

Legacy Member
Lexirium zei:
Kdenk da je daar zon film in panoramisch zicht kan kijken.
Herinner me dat ik daar tch wel beetje ontgoocheld over was,
maar tch de moeit denkk.


lexy

nee, was daar niet ;)

Senator

Legacy Member
dieje piron is een amerikaans machien, een M29 "weasel". Een ietwat raar machien, oorspronkelijk voor commando troepen, het geeft een extreem lage druk op de bodem terwijl hij rijdt en kan zelfs drijven.

dieje piron2 is een brits machien. een Bren Carrier. soms bekend als Bren Karren :) oorspronkelijk bedoeld voor een 3 man team met een bren machinegun te vervoeren.

dieje piron3 is inderdaad de Britse Daimler Armored Car uit 1941 met een 2 ponder kanon.

Dat ander wapen lijkt mij inderdaad de standaard Lee Enfield, ge had ook nog een "jungle" versie, maar die is met ietsje minder hout bewerkt aan de loop:
http://www.britishairborne.org/images/GRNo5.gif

rafiki

Legacy Member
That's my boy! Senator weet namelijk enorm veel over wapens en voertuigen (oorlog) in 't algemeen! Vraag hem maar is over de kogels die door tanken heen kunnen vliegen en hoe da da allemaal in één zit! Vertelplezier voor uren garantie!

:bow:

Frisje

Legacy Member
omaha zei:
ben eens naar WO2 museum in Bastogne geweest, staan hoop geweren geëtaleerd waaronder de welbekende mp40,thompson,sten,fg42,mg42,garand,.. de moeite waard voor een RtCW/ET'er :)
:O :O
ik ben zo'n fan van WW II ! moet ik ook eens heen gaan ^^
:woohoo:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan