Archief - Windows XP SP2 en battlefield probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fragtallica

Legacy Member
Ik heb SP2 geinstalleerd, maar daarna der ook gewoon weer af gehaald. Fucking Security Center. Der is niets mis me SP1 en voor de beveiliging moet ge t ook niet doen. Microsoft kennende.... Haal het er gewoon af en leeft verder met SP1/of geen

brammes

Legacy Member
$peedy zei:
euhm, SP2 is toch nog in BETA???
is al anderhalve maand officieel uit ...

SP2 99% problemen? ach kom, je moet het gewoon deftig instellen. Het helpt je meer dan het je ooit kwaad zou kunnen doen.

MacGuyver

Legacy Member
Man man man, in plaats van weer maar eens op Microsoft te zagen zou je eerst eens moeten proberen het probleem bij jezelf te zoeken (en/of je pc); k'draai SP2 (officieël de Nederlandse versie) nu al meer dan een week op beide Pc's en beide zijn nog steeds even stabiel (nooit crashen dus, and I do mean 'NEVER'). Pop-up blocker werkt perfect, outlook anti-spam feature zal waarschijnlijk weer wat gezaag opleveren; "Ik moet nu altijd op een balk klikken om foto's in mails te zien *snif snif*", terwijl dit een heel welgekome feature is. Security center maakt alles eenvoudiger voor de doorsnee gebruiker om z'n basis-security in het oog te houden. Games draaien nog steeds perfect; minder ad-aware op de pc, firewall is weer wat krachtiger,...

De laatste tijd zijn er ook veel nieuwsposts geweest over hoe SP2 ervoor zorgt dat bepaalde programma's en games niet meer werken; wat was er nu eigenlijk echt aan de hand: al die programma's hadden gewoon even een 'eenmalige' toestemming nodig van de gebruiker om door de firewall te kunnen als deze aanstond. In plaats van je wereld te beperken tot een paar websites, zou je beter zelf eens deftig zoeken, wat er nu eigenlijk aan de hand is.

Onderstaande link is als je het volledige Nederlandstalige pakket wil downloaden (dus niet via windows update, dit zal wel een kleinere update zijn, dus minder MB's om te downloaden) als je een Engelstalige windows hebt mag je deze dus niet downloaden.
Zij die teveel Kazaa gebruiken; t'is 258MB pas dus op voor jullie telemeter! :ironic:

http://download.microsoft.com/downl...f-add56312cfb6/WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe

En vergeet niet; "First blame yourself, and only when you're really, really sure, you can blame the rest of the world"

Enjoy, have fun and see you on the Battlefield :applause:

brammes

Legacy Member
aansluitend op macgyver.

je kan best je SP2 slipstreamen in je originele XP installatie cd.
Dus je zet het SP2 in je installatie cd zodat wanneer je xp opnieuw installeert je SP2 er dadelijk op hebt staan, zodat je dat niet na installatie moet installeren.

Wat heb je nodig?
- Je originele XP installatie cd
- SP2 pack, zie link macgyver
- autostreamer: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=188337

gewoon autostreamer downloaden, opstarten en instructies volgen.
ik heb het al gedaan en dat draait perfect. Je hebt XP op een 45 min geïnstalleerd en dan moet je GEEN patches of extra SP installeren, is een zaligheid :)

DigitalOverdose

Legacy Member
Vandaag ok es ne fresh install gedaan van Windows XP met direkt SP2 der op. Ik kan er toch ook niks slecht van zeggen zenne. Firewall doet z'n werk goe en is gemakkelijk te gebruiken (als ik der zelfs al geen probs mee heb...). 'k Vin het ne serieuze stap in de goei richting van Microsoft.

En nu mor hopen dat der ni te rap van die kleuters gaan zijn die den boel weer gaan verneuken met hun viruskes, wormen, spyware en allen anderen brol. Die gastjes mogen ze voor mijn part allemaal tege de muur zette, en dan bedoel ik ni gelijk in de kleuterklas. Gistere nog prijs gehad: Win XP derop gezet (met SP1) tesamenmet ne firewall (Norton). Firewall 10 minuutjes afgezet en m'n PC'ke was al overstelpt met allerhande zeik. En dan had ik nog ni op vieze sites geweest heh.
Kunt ge u al voorstellen dat ge pas nen nieuwe auto koopt en zodra ge der ook mor ff mee op de baan komt hij al direkt volgeplakt wordt met reklame, der gasten een van uw ruitenwissers afhalen om een grote vlag in de plaats te steken, 50% van de naft die ge aan de pomp tank via een onzichtbaar darmke wegloopt en aan ieder verkeerslicht ne lifter zomaar ff in uwen auto springt en dan nog es wa foto'kes begint te maken van uw papieren terwijl dat'm u vollenbak aan't uitleggen is naar welke 'goei' plaatskes ge wel ni beter zou rijden?

KO

Legacy Member
battlefield draait hier sneller en soepeler na SP2, maar dat is mijn probleem, ff m'n ram volgooien met nutteloze programs, dan is die zo weer de oude

Digitalins@ne

Legacy Member
fragtallica zei:
Ik heb SP2 geinstalleerd, maar daarna der ook gewoon weer af gehaald. Fucking Security Center. Der is niets mis me SP1 en voor de beveiliging moet ge t ook niet doen. Microsoft kennende.... Haal het er gewoon af en leeft verder met SP1/of geen

Dat security center heb je inderdaad niet nodig als je goed beveiligd ben. Ikzelf heb NAV 2003, Sygate Pro firewall, Spysweeper, Regsupreme, Adaware, Easycleaner, Tune up utils 2004, a² en vooral Pest Patrol.
Geen enkele van deze progjes wil ik missen. Dit is geen overkill maar zorgt voor een vlot en vooral veilig systeem.

Maar SP2 zorgt wel degelijk voor een vlottere PC. (de 3d mark score ligt hoger met SP2 dan zonder)
Wat moet je doen, doodeenvoudig het security center uitschaken.
Ga naar configuratiescherm - prestaties en onderhoud - systeembeheer - services en daar het security center 'handmatig' instellen.

oberon_sedai

Legacy Member
Digitalins@ne zei:
Dat security center heb je inderdaad niet nodig als je goed beveiligd ben. Ikzelf heb NAV 2003, Sygate Pro firewall, Spysweeper, Regsupreme, Adaware, Easycleaner, Tune up utils 2004, a² en vooral Pest Patrol.
Geen enkele van deze progjes wil ik missen. Dit is geen overkill maar zorgt voor een vlot en vooral veilig systeem.

Maar SP2 zorgt wel degelijk voor een vlottere PC. (de 3d mark score ligt hoger met SP2 dan zonder)
Wat moet je doen, doodeenvoudig het security center uitschaken.
Ga naar configuratiescherm - prestaties en onderhoud - systeembeheer - services en daar het security center 'handmatig' instellen.

Man, met zoveel proggies, ga je op de duur nog wensen dat je "slechts" wat spyware hebt bollen ;)

Een degelijke anti-virus lokaal, een goede firewall op server en voor de rest heel veel gezond verstand. meer heb je niet nodig.

cram

Legacy Member
brammes zei:
aansluitend op macgyver.

je kan best je SP2 slipstreamen in je originele XP installatie cd.
Dus je zet het SP2 in je installatie cd zodat wanneer je xp opnieuw installeert je SP2 er dadelijk op hebt staan, zodat je dat niet na installatie moet installeren.

Wat heb je nodig?
- Je originele XP installatie cd
- SP2 pack, zie link macgyver
- autostreamer: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=188337

gewoon autostreamer downloaden, opstarten en instructies volgen.
ik heb het al gedaan en dat draait perfect. Je hebt XP op een 45 min geïnstalleerd en dan moet je GEEN patches of extra SP installeren, is een zaligheid :)

Ksnap er de ballen van

Digitalins@ne

Legacy Member
oberon_sedai zei:
Man, met zoveel proggies, ga je op de duur nog wensen dat je "slechts" wat spyware hebt bollen ;)

Ik vergat nog CC cleaner, Spybot en Window Washer te vermelden :crazy: en het feit dat ik nooit IE explorer gebruik maar Firefox. :niceone:

oberon_sedai zei:
Een degelijke anti-virus lokaal, een goede firewall op server en voor de rest heel veel gezond verstand. meer heb je niet nodig.

Nee, serieus, ik ga regelmatig bij vrienden probleempjes verhelpen en als je met een 24WEB of sw10 startpagina zit :wtf: , los het maar eens op.
Beter voorkomen dan genezen !!!

oberon_sedai

Legacy Member
Digitalins@ne zei:
Ik vergat nog CC cleaner, Spybot en Window Washer te vermelden :crazy: en het feit dat ik nooit IE explorer gebruik maar Firefox. :niceone:



Nee, serieus, ik ga regelmatig bij vrienden probleempjes verhelpen en als je met een 24WEB of sw10 startpagina zit :wtf: , los het maar eens op.
Beter voorkomen dan genezen !!!


ik gebruik enkel en alleen het vernoemde, en doe af en toe een check met een aantal van jouw vernoemde. ik gebruik IE volle bak. nooit geen probs. ik behoor wel niet tot de next next finish generatie. ik lees en onderzoek wat er op het scherm komt.

m4nTiS

Legacy Member
Digitalins@ne zei:
Ik vergat nog CC cleaner, Spybot en Window Washer te vermelden :crazy: en het feit dat ik nooit IE explorer gebruik maar Firefox. :niceone:



Nee, serieus, ik ga regelmatig bij vrienden probleempjes verhelpen en als je met een 24WEB of sw10 startpagina zit :wtf: , los het maar eens op.
Beter voorkomen dan genezen !!!


hmmm

ik heb deze pc al dik 2 jaar....nog geen enkele format C moeten doen en toch draait dit bakske nog perfect.
Toch heb ik amper een fractie van de proggy's da gij gebruikt.
Gewoon om de maand is ff checken op spyware, viruskes en is ff defragmentere....that's it....

Meer zelfs, heb van die 2 jaar ongeveer 1.5 jaar zonder firewall of op HDD aanwezige virusscanner gewerkt...gewoon maandelijks 2 vrij bekende online scanners laten draaien....

Resultaat: op 2 jaar tijd draait m dus nog altij perfect (ben bijv. nog altijd bij de eersten als het op laden van een map in BF1942 aankomt...en nee, system specs zijn ni super...immers al 2 jaar oud)....op al die tijd nog maar 4 virussen binnengehad maar da lag dan ofwel aan mezelf door op een link op irc te klikken of door een veiligheidsfout in de Microsoft code van hun OS....
Voor de rest niks anders dan een gezonde, goed werkende pc...

Conclusie: fijn da ge elvenzeventig proggy's hebt draaien om uw pc veilig te houden...en da ge er uren tijd insteekt om wekelijks/dagelijks/maandelijks... uw pc'ke inorde te houden....
Terwijl t imo meer dan genoeg is van wa gezond verstand te gebruiken....
Tligt dikwijls aan het manneke zelf u know ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan