Archief - Welke rpg ??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Raukaris

Legacy Member
Archangelus zei:
Baldur's Gate > Morrowind, bigtime zelfs
² that
morrowind is wel leuk enzo maar baldur's gate heeft een verhaal om U tegen te zeggen en is gewoon veel leuker....

Obi-Jan

Legacy Member
kheb onlangs baldur's gate is geïnstalleerd (gekregen van iemand die het toch nimeer speelde)
en kwas begonnen, tot een wolf mij afmaakte en ik was heel die tijd vergeten te saven :unsure:

Miche

Legacy Member
Ni slim hé.. wa heeft da met dit hier te maken? :p wilt da zegge da baldurs gate slecht is omdat gij vergeten saven waart? :p

anywya, tis een questie van smaak, tsijn imo toch 2 totaal verschillende games :)

Obi-Jan

Legacy Member
Miche zei:
Ni slim hé.. wa heeft da met dit hier te maken? :p wilt da zegge da baldurs gate slecht is omdat gij vergeten saven waart? :p

anywya, tis een questie van smaak, tsijn imo toch 2 totaal verschillende games :)

:unsure: ik wou dat gewoon even kwijt :p

maar kzal binnenkort wel is opnieuw met baldur's gate beginnen, als ik kan stoppen met morrowind tenminste :unsure:

GothicFan

Legacy Member
Ik weet niets van Baldurs gate, dus daarmee kan ik niet vergelijken. Morrowind daarentegen ken ik spijtig genoeg wel. IMO is het spel (de wereld) gewoon te groot. Ik heb het gevoel dat het beter een MMORPG zou zijn. Met die graphics moet het wel prachtig zijn om in een wereld van die grootte rond te hotsen.
Persoonlij kunt ge mijn voorkeur al raden aan de hand van mijn username. Spijtig genoeg is dit spel niet (of bijna niet) meer te verkrijgen.

Enfin veel geluk gewenst met eender welk spel da ge uiteindelijk kiest. 'k Ben er zeker van da ge ze allebei wel goed zult vinden.

Holy Paladin

Legacy Member
hoe kunt ge 'te groot' nu als een nadeel zien, ge hebt daar toch nooit last van?

Miche

Legacy Member
Snap ook niet goed waarom "te groot" een nadeel is. Ik vind het juist leuk om elke keer nieuwe plekken te ontdekken, nieuwe mobs, nieuwe items, ... Langs de andere kant, als je graag een spel op kortere termijn wilt leren kennen (overal al geweest zijn, alles al gezien hebben) en je dan te concetreren op het werkelijk uitspelen van een spel, dan kun je idd een wereld zoals die van morrowind te groot vinden..

Archangelus

Legacy Member
'Te groot' als in 'teveel ruimte waar niets mee gedaan wordt'. Voor mij is Morrowind nog altijd "die wandelsimulator": men heeft een heel grote wereld gecreëerd, maar meer dan de helft van die wereld is leeg. Ge hebt een paar goeie locaties waar veel te beleven valt, maar daartussen valt er vrij weinig te doen buiten rondwandelen en het zoveelste random monster afmaken.

Miche

Legacy Member
Lege ruimte kun je het ook niet noemen hé, er zitten mobs dus die kun je afmaken, bekijk het als een ruimte om te levelen. Ookal word er niets bijzonder meegedaan behalve wandelen en vechten, het is een nieuwe locatie en een nieuw uitzicht, en als je blijft wandelen kom je wel terecht op een locatie die wel meer te bieden heeft. :)

Holy Paladin

Legacy Member
ik vind et persoonlijk veel beter, bvb zo een trektocht door de woestijn, tzou stom moest die na 5 minuten voorbij zijn of vol zitten met vanalles

Archangelus

Legacy Member
Tja, het is een kwestie van smaak, als ik 20 minuten wil wandelen ga ik wel naar buiten... ;)

Miche

Legacy Member
Maar als het nu regent en je wilt in de zon wandelen doe je het in morrowind :unsure:

Undeadhunter

Legacy Member
bg is zo de beste reeks rpgs die ik heb gespeeld, prachtig verhaal, eigenlijk feitenlijk wel goeie graphics :) en zoveel mogenlijkheden

mss da FF XI het ga voorbijsteken ma da zal ik nog moeten zien ^^

hulkieboy

Legacy Member
Hmm meningen liggen nogal verdeeld . Twijfel nog altijd hard aan welk game ik zou halen , baldurs gate 2 of morrowind :) Gothic 2 ziet er mij ook wel goed uiit maar ik heb al veel gehoord over save bugs . En als ik nu voorbij iets moeilijk ben en mijn saves zijn fucked up ga ik tochwel door het lint :)

Miche

Legacy Member
Zoals ik al zei, de keuze ligt volledig aan U want het zijn allemaal verschillende games ;) kzou zegge zoek er zoveel mogelijk over op en kies dan.

Holy Paladin

Legacy Member
gothic 2 is imo ook beter dan morrowind btw :p
save bugs heb ik nooit gehad maar das geen garantie he :unsure:

Raukaris

Legacy Member
wel kheb nog een idee...
koop ze alletwee morrowind kost 8 euro budget versie ofzo en bg 2 kost ook geen tientallen euros meer hé
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan