Archief - Welke rpg ??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hulkieboy

Legacy Member
Hallo ,


Ik ben vanplan om een rpgtje te gaan kopen maar ik twijfel tussen baldurs gate en morrowind . Kan iemand mij zeggen wat het leukste van de 2 is en waar ik die nog kan krijgen ?

Ik zoek vooral een middeleeuws sfeertje en geen hack en slash zoals diablo


Mvg ,

dajenzzz

Legacy Member
morrowind gadde nog wel vinde maar baldurs gate... dan gade heel hard moete zoeke ze ne ze zijn alletwee zalige game's. maar morrowind is makkelijker te vinde dus :applause: morrowind :applause:

VenQWish

Legacy Member
Als je complete freedom wilt hebben en niet echt een super verhaal, pak dan morrowind. Wil je diepgang en vindet ni erg om wa ouw graphics te hebben pakt dan baldur's gate 2.

Ik heb in den Xtra zone morrowind gezien voor 9.90€ en baldurs gate samen met icewind dale en nog nen rpg voor 30€ en de expansie van BG2 lag ernaast voor 3€ ^^. Ge moet zelf maar zien :)

Morgothic

Legacy Member
baldur's gate vinde nemeer, da wordt nimmer gemaakt en het is gewoon weg...
Morrowind daarentegen is er nog altijd en is gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk...

Teknoman

Legacy Member
En van morrowind zijn er dan nog 2 versies, de game of the year edition (morrowind + de 2 expansion packs, die expansions zijn nodig voor sommige mods) en de gewone morrowind best of editie of iets in die aard en die kunt ge vinden bij bart smit voor €7. Voor €7 kunt ge niet sukkelen met zo een prachtgame.

Jeelep

Legacy Member
baldur's gate vind je wel nog hoor, kijk maar in de fnac (gent) bij de oude games (heel da rek daar)
maar morrowind vind ik toch beter en leuker dan baldurs gate
->je kan ook wachten op de 2de morrowind... ;) hehe

Bubbling Zombie

Legacy Member
mmm, de sticky is niet goed genoeg zeker. Morrowind GOTY imo

hulkieboy

Legacy Member
BRAVO zei:
baldur's gate vind je wel nog hoor, kijk maar in de fnac (gent) bij de oude games (heel da rek daar)
maar morrowind vind ik toch beter en leuker dan baldurs gate
->je kan ook wachten op de 2de morrowind... ;) hehe

De allereerste of baldurs gate 2 ?

Holy Paladin

Legacy Member
baldurs gate, ook al heeft morrowind de vrijheid en al tis toch nooit de kwaliteit van baldurs gate

imo heeft baldurs gate ook veel meer middeleeuwse sfeer dan morrowind, en tis definitely minder hack&slash dan morrowind

en da baldurs gate moeilijk te vinden is zou ik ook nie zeggen, budget versiekes genoeg te vinden

HolyFish

Legacy Member
BRAVO zei:
->je kan ook wachten op de 2de morrowind... ;) hehe
Het is niet de tweede morrowind maar de vierde Elder Scrolls! Morrowind is het derde deel uit de The Elder Scrolls reeks ("vervolg" op The Elder Scrolls : Arena en The Elder Scrolls : Daggerfall). De nieuwe The Elder Scrolls : Oblivion is dus gewoon de vierde game uit die serie. Heeft weinig met Morrowind te maken (het spel speelt zich zelfs niet af in Morrowind, voor zover ik weet).

edit : ah bah, blijkbaar stond dat hier al in de thread :)

Miche

Legacy Member
ja, maar toch bedankt voor uw uitgebreide uitleg :p

als je de games niet vind in de stores.. kijk op yezzz of op ebay ben er zeker van dat je daar wel wat zult vinden hoor :)

hulkieboy

Legacy Member
Miche zei:
ja, maar toch bedankt voor uw uitgebreide uitleg :p

als je de games niet vind in de stores.. kijk op yezzz of op ebay ben er zeker van dat je daar wel wat zult vinden hoor :)


Nope ze verkopen het niet op yezz of ebay . Dus ik zal voor morrowind moetten gaan :)

Miche

Legacy Member
mjah heb morrowind zelf maar 1 dagje gespeeld, omdat ik dan direct ben overgestapt naar MMORPG (heb morrowind gratis gekregen bij mijn grafische kaart, nVidia GeForce 4 4800 ti). Het is wel een goed spel, had niet echt iets slecht op aan te merken, behalve dat het geen MMORPG was :) maar dat is kwestie van smaak
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan