Archief - Victoria II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Timmie

Legacy Member
Over die eerste vraag: ge kunt wel degelijk dingen eisen als verdedigende mogendheid. Gewoon naar het diplomacyscreen gaan van het land dat u aanvalt en daar add wargoals doen. Let op: dit kost u wel infamy als ge geen casus belli hebt.

Avondland

Legacy Member
Ik ben er ook eens mee begonnen (nieuwe pc, woeptiedoe), en opnieuw met mijn favoriete land Pruisen. Maar een aantal dingen vallen me op: je hebt die historische events niet meer, wat ik jammer vind. Nu moet je blijkbaar aan een aantal voorwaarden voldoen vooraleer je een "doel" kan triggeren. Nu, er zijn wellicht mods die dit "probleem" maskeren. Is "A House Divided" een waardige aanschaf?

Ik heb ook problemen om mijn industrie deftig op gang te krijgen. Ik zit nu in 1870 en terwijl Frankrijk aan 1500 industriële capaciteit zit, kom ik met moeite over de 500. Moet ik gewoon volcontinu mijn fabrieken verder uitbreiden? Want er worden heel vaak fabrieken gebouwd door mijn kapitalisten. Voor de rest verdien ik bakken geld: 1200 per dag. Nooit in het rood geweest.

Het is ook precies een pak minder micromanagement, wat wel goed is. Geeft me de mogelijkheid om mijn aandacht te richten op andere zaken.

nite

Legacy Member
Ik snap ook totaal ni hoe ge industrie van de grond krijgt. Ik heb altijd een lage industriële score. Mijn kapitalistisch hartverscheurend!

spray-bunny

Legacy Member
Ik speel elke maand nog wel eens Victoria. De tweede nog niet geprobeerd eigenlijk.

squalleke123

Legacy Member
nite zei:
Ik snap ook totaal ni hoe ge industrie van de grond krijgt. Ik heb altijd een lage industriële score. Mijn kapitalistisch hartverscheurend!

laissez-faire en NF op capitalists zetten. Dan gaat et voor de meeste landen iets sneller. In principe spelen capitalists nu iets beter in op de markt en heb je meer kans op winstgevende fabrieken dan in vic1.

20 dagen voor de fabriek gebouwd is, schakel ik dan NF op craftsmen of clerks zodat die direct aan de slag kunnen. Zo omzeil ik het feit dat fabrieken met zeer weinig craftsmen verlieslatend zijn. Dit geldt ook als je industrialiseert door zelf fabrieken te bouwen.

Is hierboven ook al gevraagd: ik vind AHD zeer zeker de moeite. Het spelen met een unciv wordt iets moeilijker, maar wordt gecompenseerd door het feit dat je af en toe gratis research krijgt. Over t algemeen een vrij goed concept
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan