Archief - Victoria II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Avondland

Legacy Member
Jammer dat ik het spel maar half en half kan draaien. Even geïnstalleerd maar er terug afgezwierd. Gaat zeer traag. Te weinig geheugen wellicht. Dan maar Vicky 1 :(

GinyuWarrior

Legacy Member
Avondland zei:
Jammer dat ik het spel maar half en half kan draaien. Even geïnstalleerd maar er terug afgezwierd. Gaat zeer traag. Te weinig geheugen wellicht. Dan maar Vicky 1 :(

game gepatched ?

Als je het niet te snel laat vooruitspoelen moet het normaal toch foutloos draaien ?

nite

Legacy Member
Kheb een tijdje gespeeld met de VS en dat was echt wel een fijn land om mee te spelen. Eerst Texas geholpen met hun onafhankelijksstrijd tegen Mexico, die gewonnen waardoor Mexico een staat wou worden van mij. Dan nog is Mexico oorlog verklaard om Californië vrij te krijgen waarna die ook een staat wilden worden. Dan verder mijn invloed over Zuid-Amerika vergroot door ally te worden met Central America en Urugay. Tussendoor ook nog de burgeroorlog gewonnen. Ik kon kiezen me wie ik stond, maar heb dan toch maar de noordelijken genomen want die waren militair veel sterker. Die oorlog was eigenlijk verbazend snel gewonnen. Toch ook maar eens Engeland aangevallen om Haïti en de Kaaimaneilanden te krijgen. Alaska gekocht voor £70000 van Rusland.

Eigenlijk een heel boeiend en actievol land om mee te spelen maar de laatste tijd wordt het minder leuk. Constant rebellie en ik weet niet zo goed wat ik daar tegen moet doen behalve ze neerslagen, maar een paar maand later is er dan opnieuw rebellie. Mijn leger is groot genoeg om ze neer te slagen, maar als ik om de maand een rebellenleger van 200000 man moet vernietigen heb ik ni echt de tijd om nog iets anders te doen.

Is er een andere manier om hier iets aan te doen? Op het eerste zicht lijkt belastingen verlagen niet te helpen.

GinyuWarrior

Legacy Member
nite zei:
Kheb een tijdje gespeeld met de VS en dat was echt wel een fijn land om mee te spelen. Eerst Texas geholpen met hun onafhankelijksstrijd tegen Mexico, die gewonnen waardoor Mexico een staat wou worden van mij. Dan nog is Mexico oorlog verklaard om Californië vrij te krijgen waarna die ook een staat wilden worden. Dan verder mijn invloed over Zuid-Amerika vergroot door ally te worden met Central America en Urugay. Tussendoor ook nog de burgeroorlog gewonnen. Ik kon kiezen me wie ik stond, maar heb dan toch maar de noordelijken genomen want die waren militair veel sterker. Die oorlog was eigenlijk verbazend snel gewonnen. Toch ook maar eens Engeland aangevallen om Haïti en de Kaaimaneilanden te krijgen. Alaska gekocht voor £70000 van Rusland.

Eigenlijk een heel boeiend en actievol land om mee te spelen maar de laatste tijd wordt het minder leuk. Constant rebellie en ik weet niet zo goed wat ik daar tegen moet doen behalve ze neerslagen, maar een paar maand later is er dan opnieuw rebellie. Mijn leger is groot genoeg om ze neer te slagen, maar als ik om de maand een rebellenleger van 200000 man moet vernietigen heb ik ni echt de tijd om nog iets anders te doen.

Is er een andere manier om hier iets aan te doen? Op het eerste zicht lijkt belastingen verlagen niet te helpen.

Belastingen zeer laag gebracht ?
Probeer bureaucraten te stimuleren in juist overgenomen regio's of ze het leger in te smijten.
Meestal zijn het landen die je verovert hebt en die er niet zo mee gediend zijn overgenomen te worden door de vijand en dan reageert de bevolking.

Ge kunt bij population zien wat hun probleem is eigenlijk.

Anyway gaat dit spel online via lan, zoja hoe ?

Trouwens mensen die een uitdaging zoeken, speel eens met Marokko, Algerije of Tunesie. Voor 1860 zijt ge dood.

nite

Legacy Member
GinyuWarrior zei:
Belastingen zeer laag gebracht ?
Probeer bureaucraten te stimuleren in juist overgenomen regio's of ze het leger in te smijten.
Meestal zijn het landen die je verovert hebt en die er niet zo mee gediend zijn overgenomen te worden door de vijand en dan reageert de bevolking.

Ge kunt bij population zien wat hun probleem is eigenlijk.

Anyway gaat dit spel online via lan, zoja hoe ?

Trouwens mensen die een uitdaging zoeken, speel eens met Marokko, Algerije of Tunesie. Voor 1860 zijt ge dood.

Zal is proberen belastingen minimaal te maken. Ideologisch is da toch wel mijn voorkeur. Tzijn geen rebellen uit overgenomen regios, maar uit mijn startregio (het noordoosten van de VS), vooral Jacobin Rebels. Heb eigenlijk nog niet erg veel naar die bevolkingstab gekeken.

Timmie

Legacy Member
nite zei:
Kheb een tijdje gespeeld met de VS en dat was echt wel een fijn land om mee te spelen. Eerst Texas geholpen met hun onafhankelijksstrijd tegen Mexico, die gewonnen waardoor Mexico een staat wou worden van mij. Dan nog is Mexico oorlog verklaard om Californië vrij te krijgen waarna die ook een staat wilden worden. Dan verder mijn invloed over Zuid-Amerika vergroot door ally te worden met Central America en Urugay. Tussendoor ook nog de burgeroorlog gewonnen. Ik kon kiezen me wie ik stond, maar heb dan toch maar de noordelijken genomen want die waren militair veel sterker. Die oorlog was eigenlijk verbazend snel gewonnen. Toch ook maar eens Engeland aangevallen om Haïti en de Kaaimaneilanden te krijgen. Alaska gekocht voor £70000 van Rusland.

Eigenlijk een heel boeiend en actievol land om mee te spelen maar de laatste tijd wordt het minder leuk. Constant rebellie en ik weet niet zo goed wat ik daar tegen moet doen behalve ze neerslagen, maar een paar maand later is er dan opnieuw rebellie. Mijn leger is groot genoeg om ze neer te slagen, maar als ik om de maand een rebellenleger van 200000 man moet vernietigen heb ik ni echt de tijd om nog iets anders te doen.

Is er een andere manier om hier iets aan te doen? Op het eerste zicht lijkt belastingen verlagen niet te helpen.
Ik had exact hetzelfde probleem. Om de twee maanden een gigantische opstand van jacobijnse rebellen. Ben dan maar gestopt, want nadat je voor de vijfde keer al die legers hebt vernietigd, begint het wel vervelend te worden.

dadash

Legacy Member
Gingen ze dat niet oplossen in een patch? Die Jacobijnse rebellen waren een bug.

Timmie

Legacy Member
Inderdaad. Gepatched naar 1.2 en het is opgelost :)

Nog een klein vraagske: ik zag hier dat iemand Alaska had gekocht van Rusland. Hoe doet ge dat?

nite

Legacy Member
Timmie zei:
Inderdaad. Gepatched naar 1.2 en het is opgelost :)

Nog een klein vraagske: ik zag hier dat iemand Alaska had gekocht van Rusland. Hoe doet ge dat?

Dat was gewoon een event dat verscheen.

Bluto

Legacy Member
Ik ben er ook eens mee begonnen. Nadat ik me door de ellelange tutorial geworsteld had, ben ik met ons eigen Belgenlandje begonnen. In het begin vielen de Nederlanders binnen, maar kreeg ik gelukkig veel hulp uit het VK en Frankrijk. Tien jaar later vielen ze echter weer binnen en stond ik er helemaal alleen voor. Al mijn bondgenoten (redelijk kleine landjes) weigerden me te helpen en het bleek onmogelijk om een alliantie met een ander land aan te gaan. Op korte tijd werd ik dus volledig in de pan gehakt door ons "bovenste beste buurland". Het resultaat was dat ik de helft van mijn grondgebied verloor.

Ik vind dit redelijk vreemd, omdat ik niet echt de indruk had dat er veel aan te doen was. Niemand wil blijkbaar mijn bondgenoot zijn, hoe hoog mijn reputatie bij hen ook is. Mijn leger stelde ook nog niet veel voor, want research blijkt enorm traag te gaan (bij mij toch, de anderen lijken daar minder last van te hebben).

Wat doe ik verkeerd? :(

Jericho

Legacy Member
Hmm, zijn de spellen zoals Victoria, Hearts of Iron of Europa Universalis nog te verkrijgen? Ben een half jaar geleden is gaan luisteren in de game mania voor Europa Universalis 3 maar die kregen em nie meer binne en haddem em ook nie meer

Quiller

Legacy Member
Ik had hem al een tijdje liggen maar er eindelijk wat tijd in beginnen steken... Kortom ben ook begonnen aan victoria 2 (wel met pdm mod)...

Iemand wat tips voor belgium?

Kapitein

Legacy Member
Quiller zei:
Ik had hem al een tijdje liggen maar er eindelijk wat tijd in beginnen steken... Kortom ben ook begonnen aan victoria 2 (wel met pdm mod)...

Iemand wat tips voor belgium?

Zo snel mogelijk Nederland proberen in te nemen.

Rob

Legacy Member
Ik vind Vic I nog steeds beter...

In mijn campagne Two Sicilies>Italiëin VicII loopt alles zowat automatisch en ik zit er gewoon op te kijken. Al tijdje vast op de 5de plaats. De afstand met de grote vier (VS, VK, Frankrijk en Rusland) is enorm. Enige mogelijkheid om gat te dichten is uitbreiden, maar technologie zit te ver achter voor colonisatie (TS start met erg laaf alfabetisme) en veroveren kost mankracht die ik niet heb.

Heb gewoon niks meer te doen...

Quiller

Legacy Member
mss een rare vraag maar hoe kan ik koloniseren? (ik land er wel troepen maar kolonie maken lukt niet...)

Spoox

Legacy Member
een vraagske:
Ik ben totaal niet vetrouwd met dit soort games (maar deze ziet er echt wel super uit) dus vergeef mij de misschien domme vraag.
Stopt het spel op een bepaald moment effectief? Ik heb gelezen dat het tot net voor WO2 zou lopen. Maar stopt het spel hier ook effectief? Kan je bv kiezen om verder te spelen, zonder dat daarbij de tijdslijn nog verder loopt? Stel dat je de wereld volledig wil veroveren, kan dat dan of ben je echt bijna volledig gebonden aan hoe het toen was?

dunno

Legacy Member
Ja, het stopt effectief, maar waarschijnlijk is er wel een tool om die datum te omzeilen. Je kan bijvoorbeeld ook Hearts of Iron 3 gaan spelen. Dat is een spel van dezelfde makers en loopt net voor, tijdens en net na de Tweede Wereldoorlog. Voor het tijdperk van Victoria 2 heb je dan weer Europa Univeresalis 3 die bij de late Middeleeuwen aanvangt tot net na Napoleon.

Hiapoe

Legacy Member
Ik ben net begonnen met Victoria II te spelen...

Enkele vraagjes:
- Als een ander land oorlog tegen je begint en je verpletterd de tegenstander, klopt het dat je alleen maar een 'white peace' kan aangaan? of mis ik ergens iets? Nederland valt mij (België) aan, ik verpletter ze, neem gans Nederland in, maar kan ze niet annexeren. Is het verplicht om zélf de aggressor te zijn om andere vredesvoorstellen dan een 'white peace' te kunnen doen?
- Wat is de beste manier om allianties te 'smeden'? Als ik een land naar 200 relatieniveau breng, zijn ze nog altijd 'impossible' om als ally te krijgen... (vb. frankrijk)
Andere landen vragen mij dan weer om ally te worden (vb. Denemarken), maar als Nederland mij de oorlog verklaart backen ze uit... heb ik vanaf dan een casus belli tegen Denemarken trouwens omdat ze de alliantie niet gerespecteerd hebben?

nite

Legacy Member
Hiapoe zei:
Ik ben net begonnen met Victoria II te spelen...

Enkele vraagjes:
- Als een ander land oorlog tegen je begint en je verpletterd de tegenstander, klopt het dat je alleen maar een 'white peace' kan aangaan? of mis ik ergens iets? Nederland valt mij (België) aan, ik verpletter ze, neem gans Nederland in, maar kan ze niet annexeren. Is het verplicht om zélf de aggressor te zijn om andere vredesvoorstellen dan een 'white peace' te kunnen doen?
Ja. Je moet altijd een oorlogsverklaring maken waar je dingen in eist, wil je andere vredesvoorstellen dan een white peace kunnen doen. Met wat geluk heb je wel een casus belli tegen NL en dan kan je die makkelijk verzilveren. Indien geen casus belli dan enkel white peace of infamy als ge toch iets eist.

- Wat is de beste manier om allianties te 'smeden'? Als ik een land naar 200 relatieniveau breng, zijn ze nog altijd 'impossible' om als ally te krijgen... (vb. frankrijk)
Als major power kunt ge influence gebruiken via diplomatie om kleine landen in uw sphere of control te krijgen. Soms is een alliance ook gewoon onmogelijk. Bvb, twee allies mogen niet in oorlog zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan