Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Avondland zei:Jammer dat ik het spel maar half en half kan draaien. Even geïnstalleerd maar er terug afgezwierd. Gaat zeer traag. Te weinig geheugen wellicht. Dan maar Vicky 1![]()
nite zei:Kheb een tijdje gespeeld met de VS en dat was echt wel een fijn land om mee te spelen. Eerst Texas geholpen met hun onafhankelijksstrijd tegen Mexico, die gewonnen waardoor Mexico een staat wou worden van mij. Dan nog is Mexico oorlog verklaard om Californië vrij te krijgen waarna die ook een staat wilden worden. Dan verder mijn invloed over Zuid-Amerika vergroot door ally te worden met Central America en Urugay. Tussendoor ook nog de burgeroorlog gewonnen. Ik kon kiezen me wie ik stond, maar heb dan toch maar de noordelijken genomen want die waren militair veel sterker. Die oorlog was eigenlijk verbazend snel gewonnen. Toch ook maar eens Engeland aangevallen om Haïti en de Kaaimaneilanden te krijgen. Alaska gekocht voor £70000 van Rusland.
Eigenlijk een heel boeiend en actievol land om mee te spelen maar de laatste tijd wordt het minder leuk. Constant rebellie en ik weet niet zo goed wat ik daar tegen moet doen behalve ze neerslagen, maar een paar maand later is er dan opnieuw rebellie. Mijn leger is groot genoeg om ze neer te slagen, maar als ik om de maand een rebellenleger van 200000 man moet vernietigen heb ik ni echt de tijd om nog iets anders te doen.
Is er een andere manier om hier iets aan te doen? Op het eerste zicht lijkt belastingen verlagen niet te helpen.
GinyuWarrior zei:Belastingen zeer laag gebracht ?
Probeer bureaucraten te stimuleren in juist overgenomen regio's of ze het leger in te smijten.
Meestal zijn het landen die je verovert hebt en die er niet zo mee gediend zijn overgenomen te worden door de vijand en dan reageert de bevolking.
Ge kunt bij population zien wat hun probleem is eigenlijk.
Anyway gaat dit spel online via lan, zoja hoe ?
Trouwens mensen die een uitdaging zoeken, speel eens met Marokko, Algerije of Tunesie. Voor 1860 zijt ge dood.
Ik had exact hetzelfde probleem. Om de twee maanden een gigantische opstand van jacobijnse rebellen. Ben dan maar gestopt, want nadat je voor de vijfde keer al die legers hebt vernietigd, begint het wel vervelend te worden.nite zei:Kheb een tijdje gespeeld met de VS en dat was echt wel een fijn land om mee te spelen. Eerst Texas geholpen met hun onafhankelijksstrijd tegen Mexico, die gewonnen waardoor Mexico een staat wou worden van mij. Dan nog is Mexico oorlog verklaard om Californië vrij te krijgen waarna die ook een staat wilden worden. Dan verder mijn invloed over Zuid-Amerika vergroot door ally te worden met Central America en Urugay. Tussendoor ook nog de burgeroorlog gewonnen. Ik kon kiezen me wie ik stond, maar heb dan toch maar de noordelijken genomen want die waren militair veel sterker. Die oorlog was eigenlijk verbazend snel gewonnen. Toch ook maar eens Engeland aangevallen om Haïti en de Kaaimaneilanden te krijgen. Alaska gekocht voor £70000 van Rusland.
Eigenlijk een heel boeiend en actievol land om mee te spelen maar de laatste tijd wordt het minder leuk. Constant rebellie en ik weet niet zo goed wat ik daar tegen moet doen behalve ze neerslagen, maar een paar maand later is er dan opnieuw rebellie. Mijn leger is groot genoeg om ze neer te slagen, maar als ik om de maand een rebellenleger van 200000 man moet vernietigen heb ik ni echt de tijd om nog iets anders te doen.
Is er een andere manier om hier iets aan te doen? Op het eerste zicht lijkt belastingen verlagen niet te helpen.
Timmie zei:Inderdaad. Gepatched naar 1.2 en het is opgelost
Nog een klein vraagske: ik zag hier dat iemand Alaska had gekocht van Rusland. Hoe doet ge dat?

Quiller zei:Ik had hem al een tijdje liggen maar er eindelijk wat tijd in beginnen steken... Kortom ben ook begonnen aan victoria 2 (wel met pdm mod)...
Iemand wat tips voor belgium?
Ja. Je moet altijd een oorlogsverklaring maken waar je dingen in eist, wil je andere vredesvoorstellen dan een white peace kunnen doen. Met wat geluk heb je wel een casus belli tegen NL en dan kan je die makkelijk verzilveren. Indien geen casus belli dan enkel white peace of infamy als ge toch iets eist.Hiapoe zei:Ik ben net begonnen met Victoria II te spelen...
Enkele vraagjes:
- Als een ander land oorlog tegen je begint en je verpletterd de tegenstander, klopt het dat je alleen maar een 'white peace' kan aangaan? of mis ik ergens iets? Nederland valt mij (België) aan, ik verpletter ze, neem gans Nederland in, maar kan ze niet annexeren. Is het verplicht om zélf de aggressor te zijn om andere vredesvoorstellen dan een 'white peace' te kunnen doen?
Als major power kunt ge influence gebruiken via diplomatie om kleine landen in uw sphere of control te krijgen. Soms is een alliance ook gewoon onmogelijk. Bvb, twee allies mogen niet in oorlog zijn.- Wat is de beste manier om allianties te 'smeden'? Als ik een land naar 200 relatieniveau breng, zijn ze nog altijd 'impossible' om als ally te krijgen... (vb. frankrijk)