Archief - Vergoeding vragen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem05

Legacy Member
Hello iedereen


Gisteren hebben ze voor de Zevende keer mijn xbox360 console komen ophalen, dit nadat ik een ongelooflijk pissed telefoontje naar de service had gemaakt.

Telkens liep mijn xbox vast,schokkerig beeld, alles werd traag ingeladen, error : E74 en dergelijke, en daarbovenop was hij zo lawaaierig dat je 'm kon horen draaien door de GESLOTEN deur van mijn kamer heen.

Dit probleem heb ik ELKE keer vermeld, en is nooit opgelost geraakt.
De consoles die ik terugkreeg maakten steeds even veel lawaai, maar werden teruggestuurd omdat ze opnieuw dezelfde fouten gaven.

M'n broer heeft sinds vorige vrijdag een x360 en die maakt absoluut geen lawaai, de console die ik toen had, m'n zesde was op alle vlakken inorde behalve op dat van het geluid, nog steeds hetzelfde irritante geluid van hoge toon die door heel de bovenverdieping te horen is.

Toen ik belde heb ik gezegd dat ik het kotsbeu ben en hebben ze me met de 'specialisten' in contact gesteld, heb ik het via de telefoon laten horen en de volgende dag stond er iemand van UPS aan m'n deur.


Ik vind dit genoeg reden om MS voor een vergoeding te vragen, ik ben al zeker effectief 4 maanden xbox live tijd kwijt omdat de console in Duitsland was, daarenboven kreeg ik dezelfde rommel teruggestuurd.

Hoe doe ik dit? Vergoeding vragen?

dajonaz

Legacy Member
awww, that must hurt

mss gewoon probleem uitleggen en vragen aan de telefoon?
voor de rest zou ik het echt niet weten
ofwel het microsoft hoofdkwartier gaan terroriseren dat ze je niet helpen :evil:

Anoniem05

Legacy Member
Nee dacht eraan gewoon naar xbox service te bellen, het uit te leggen en naar verantwoordelijke te vragen... Gewoon beleefd zijn en hopen op rationeel gedrag van MS ...


maar wou gewoon wat verschillende meningen hieromtrend, persoonlijjk vind ik het zwaar genoeg doorwegen, ik ben het echt kotsbeu.

Evil Force

Legacy Member
Haha, het is allemaal zeer irritant en lastig voor je geweest,
maar opp een vergoeding kun je zoiezo niet rekenen.
Garantie is en blijft garantie, je zegt zelf dat de fouten zijn opgelost buiten het grove geluid.
De mensen bij de garantie kunnen maar elke keer opnieuw proberen het probleem op te lsosen maar volgens mij kun je hen niet aanklagen of wathever zolang je je console terugkrijgt.

Moest je voorbeeld na 4 maand hem pas terugkrijgen ofzo isdat wat anders, maar de garantieservice deed zijn werk, (ookal waren er nog telkens problemen) dus kunnen ze niet aangeklaagd worden..

Anoniem05

Legacy Member
Nene, bij de 6e waren ALLE fouten behalve het geluid opgelost


Da's dus van m'n eerste tot m'n 6e console geweest dat ze bleven hangen,schokkerig beeld gaven,fucked up geluid en dergelijke...

al langer dan een jaar dus!

Nu is het enkel het geluid nog.


Lichtjes over the top vind ik

Brasil-B

Legacy Member
kan het zijn dat je rookt?

Dat is altijd nefast voor laserproducten.

OT: ik vind dat je recht hebt op een vergoeding.

Stuur anders een brief naar de klantenservice.

Anoniem05

Legacy Member
Neen, ik haat roken :)

Verder staat m'n console zo dat warme lucht makkelijk ontsnapt en staat de voeding ook op zo'n plek.

Ik heb gebeld en vanaf ik m'n console terugheb moet ik bellen en kunnen ze zien hoelang ik live abo's gemist heb en kunnen ze over eventuele vergoeding praten.

Ik wil iets van vergoeding, en al niet rustenvoor ik ze heb :) dit gaat er gewoon volledig over

Evil Force

Legacy Member
=[BwU]=Jackass;8363698 zei:
Nene, bij de 6e waren ALLE fouten behalve het geluid opgelost


Da's dus van m'n eerste tot m'n 6e console geweest dat ze bleven hangen,schokkerig beeld gaven,fucked up geluid en dergelijke...

al langer dan een jaar dus!

Nu is het enkel het geluid nog.


Lichtjes over the top vind ik

Achzo,
nu snap ik het.
Nja als je echt zo lang dezelfde problemen hebt gehad dan heb je wel gelijk.
Ik had het anders begrepen.

Een vergoeding voor het gemiste liveabbo verdien je wel op zen minst.

fixer187

Legacy Member
heb ook niet echt geluk gehad maar na de 3de kapot is gegaan kreeg ik na 3 dagen al ups aan mijn deur met een nieuwe console...Nadat ik deze heb getest moest ik pas ups contacteren voor de oude te komen ophalen...

Yasutoko

Legacy Member
1] Het haalt niets of niets uit om tegen een helpdesk verantwoordelijke uw ' gal ' aan uit te spuwen.

Reden : Zij maken uw ding niet, zij zijn wel uw connectie tot...

En het blijven nog steeds mensen, en de mens is nu éénmaal niet perfect, unlike others..

2] Vergoeding? ik dacht niet niet.

Zij steken er meer tijd in dan dat je denkt, jij betaald nog steeds voor de ondersteuning, en als je tijdens die ondersteuning iets voor hebt, gaan ze die dan ff niet op pauze zetten imo, dat zou ridicuul zijn.

Dat is net alsof je tijdens een volledig live voetbal match ( dus jij in het stadion zit ) ineens zou schreeuwen : STOP IS FF, KMOEN GON PISSEN ... Die doen zij dat ook niet, immers, dan zou jij een extra behandeling krijgen dan de rest.

3] Dat ze telkens hetzelfde opsturen, geloof ik amper.

Door zelf nu ook helpdesk vertegenwoordiger te zijn, weet ik immers hoe alles in z'n werk gaat, je product wordt in de centrale gescreened op de fouten die je vermelde, en op fouten die niet werden vermeld.

Daarna word alles aan de binnenkant bekeken.

Daarna gaat alles naar de executive in line en wordt uw rapportje daar voorgelegd, en er zijn nu ook wel immers dingen dat ook gewoon NIET kunnen worden opgelost hé, zoals bv als jouw xbox een iets hoger geluid vertoont, en je merkt dat de nieuwere dit niet hebben.. Wat denk je? Dat je een volledig! nieuwe krijgt?? Nee hoor, ze hermaken jouw model, en echt als er ENORME fouten in zitten, krijg je pas een nieuw model toegekregen.

Maar omwille van wat geluid ( en tenzij je muren echt filter dun zijn, is het onmogelijk om deze tot de volgende kamer te horen, hurray voor mijn tijd in de bouw te werken ) , krijg je geen nieuwe hoor.

Ik kan nog wel ff verder gaan hoor om wat je allemaal hier zo fout doet uit wat ik zo uit jouw text hier lees, maar kben moe, slaap ze!

TaucHeR

Legacy Member
m'n x360 gaat deze week ook voor de 2e keer in RMA met opnieuw hetzelfde probleem...

Ik vind het toch wel straf dat na m'n 1ste RMA (4 maand geleden) m'n xbox nu weer hetzelfde probleem heeft. Zorgen ze bij de reparatiedienst gewoon voor een "tijdelijke" oplossing ofzo zodat uwen x360 nog ff meegaat tot uw garantie er door is..

Nuja ik hoop dat het van deze keer opgelost geraak want ik ben niet van plan van opnieuw 300€ te leggen...

Yasutoko

Legacy Member
TauCHeR, niet echt.

Ze zoeken eerst waar het probleem werkelijk ligt, daarna proberen ze de best mogelijke oplossing hiervoor te zoeken, de reden dat het probleem zich ineens opnieuw voordoet, ligt aan het feit dat de gebruiker van het product dezelfde reeks van events doet, waardoor het probleem ineens terug komt.

Kijk, vb.

Iemand die geweldig omgaat met zijn controller, die enorm hard op de knoppen drukt, tijdens garantie, en ineens .. krak, een topje volledig ingedrukt.

Onbewust ga je ineens een klik maken waardoor je iets voorzichtiger gaat omgaan met je spullen, na verloop van tijd lig je in een cirkel waardoor je ineens terug zo wild gaat doen, en terug een top indrukt .. en wat denk je dan? Omg, wat een bucht is dat?

---

Meestal ligt 80% van de malfunctions bij de consument zelf, ipv bij de wedersturen van..

Anoniem05

Legacy Member
Yasutoko zei:
TauCHeR, niet echt.

Ze zoeken eerst waar het probleem werkelijk ligt, daarna proberen ze de best mogelijke oplossing hiervoor te zoeken, de reden dat het probleem zich ineens opnieuw voordoet, ligt aan het feit dat de gebruiker van het product dezelfde reeks van events doet, waardoor het probleem ineens terug komt.

Kijk, vb.

Iemand die geweldig omgaat met zijn controller, die enorm hard op de knoppen drukt, tijdens garantie, en ineens .. krak, een topje volledig ingedrukt.

Onbewust ga je ineens een klik maken waardoor je iets voorzichtiger gaat omgaan met je spullen, na verloop van tijd lig je in een cirkel waardoor je ineens terug zo wild gaat doen, en terug een top indrukt .. en wat denk je dan? Omg, wat een bucht is dat?

---

Meestal ligt 80% van de malfunctions bij de consument zelf, ipv bij de wedersturen van..

1. Jij hebt dit niet meegemaakt.

2. De enige beweging da mijn consoles ooit maakten was van uit de doos op mijn bureau, en dat heb ik gedaan alsof ik met een baby bezig was.

3. Ik heb mijn 'gal' helemaal niet uitgespuwd, ik heb rustig mijn probleem uitgelegd en heb NAAR DE LEIDING VAN HET CENTRUM gevraagd.

4. Neen, ze zetten jou abonnement 'niet even op pauze' dat heb ik gehoord toen ik er naar belde.

5. Ze stuurden me telkens dezelfde niet werkende rommel terug, ik rook niet, mijn kamer is goed verlucht, de console heeft geen objecten/muren/chauffages in de buurt die voor een warmte opbouw zouden kunnen zorgen...

6. Ik ben het als consument kotsbeu, ik heb al meer dan 20 keer naar die service moeten bellen, elke keer naar ups moeten bellen. En heb amper gebruik kunnen maken van m'n console.


'Jij betaald voor ondersteuning'

Da's zelfs een extra argument IK HEB BETAALD, het feit dat ik mijn geld heb uitgegeven aan een product dat in de verste verte niet aan mijn verwachtingen voldoet is op zich al reden genoeg om me te vergoeden, ik studeer marketing en heb daar net een les over achter de rug :) .

Lees een thread voor je je 'groot gelijk' medeeld!

Yasutoko

Legacy Member
Lees je eigenlijk ook alles wat ik zei?

Ik zelf ben een helpdesk medewerker, en weet dus perfect hoe het allemaal verloopt over een product die in failing is gegaan wordt bekeken...
Dus eigenlijk als je ook alles zou weten, zoals ik hier in detail zowat heb gelegt, maar jij dus niet echt heb bekeken,... zou je mss ook wat begrip hebben...

Maar het is net zoals tegen een steen zeggen dat het water is

w00tw00t

Legacy Member
zo te zien komen alle defecten apparaten in 1 hangar binnen en worden ze aan het einde van de stapel gezet en pakken ze vnaf begin van de stapel ene en sturen ze die u op :D

Anoniem05

Legacy Member
Yasutoko zei:
Lees je eigenlijk ook alles wat ik zei?

Ik zelf ben een helpdesk medewerker, en weet dus perfect hoe het allemaal verloopt over een product die in failing is gegaan wordt bekeken...
Dus eigenlijk als je ook alles zou weten, zoals ik hier in detail zowat heb gelegt, maar jij dus niet echt heb bekeken,... zou je mss ook wat begrip hebben...

Maar het is net zoals tegen een steen zeggen dat het water is


LOL.

Mijn xbox maakt een geluid dat door een gesloten deur hoorbaar is, niet zomaar 'ietsje' hoger...

Het is een probleem dat makkelijk op te lossen viel, gewoon een verdomde nieuwe fan insteken en voila! maar dit is niet gebeurd, weeral een reden om vergoeding te vragen, in plaats van het meteen op te lossen lieten ze het aanslepen.

Als de verantwoordelijke van dat repaircenter me geen toepasselijke oplossing biedt ga ik gewoon een niveau hoger, desnoods bel ik naar MS Belgium.

Yasutoko

Legacy Member
Daarvoor is MS belgium er ook hé.

En ze gaan het niet vervangen tenzij het te vergelijken is als een straalmotor/straatboor, dat dus eigenlijk het gehoor schaad, en een gesloten deur, dat houd echt wel niet veel geluid buiten/binnen

Anoniem05

Legacy Member
Nah, het lawaai dat m'n console maakt is ronduit lachwekkend :)

een constante schrille hoge toon, echt niet aangenaam om naar te luisteren, en dan heb ik het nog niet over het geluid als de dvd speler ook mee begint te geven ...

ZackWhite

Legacy Member
Yasutoko zei:
Daarvoor is MS belgium er ook hé.

En ze gaan het niet vervangen tenzij het te vergelijken is als een straalmotor/straatboor, dat dus eigenlijk het gehoor schaad, en een gesloten deur, dat houd echt wel niet veel geluid buiten/binnen

misschien heeft hij geen deuren :wtf: :rofl:
en ach schadevergoeding vrage???? peis ni da ge die ga krijgen zene, want als ene die krijgt dan gaat iedereen die wille...

maja ik mag hier eigenlijk nix zegge want mijn 360 bolt perfect en maakkt zeer weinig lawaai en heb em al van vorig jaar feb. :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan