Archief - The Darkness II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goldrusher

Legacy Member
gld_box_thedarkness2.jpg


officiële site

release: 10 februari 2012
genre: FPS
dev: Digital Extremes

>>> GameTrailers


The Darkness krijgt eindelijk een vervolg.
Wel van een andere developer dan het origineel uit 2007.

It’s been two years since Jackie Estacado, now the Don of the Franchetti crime family, used The Darkness to kill the men responsible for his girlfriend’s murder. He’s been unable to shake the memory of Jenny’s death since bottling up his supernatural power, and now The Darkness wants out. A sudden, unprovoked attack on Jackie’s life heralds the start of a full-scale mob war, which has clearly been orchestrated by some outside force. The botched attempt opens the door for The Darkness to reemerge, and sets Jackie on a journey to hell and worse, as he unravels the mystery behind the attack and the motivations of The Darkness itself.
The Darkness II breaks out of the sea of conventional first-person shooters with its fervid Quad-Wielding gameplay, which will allow players to slash, grab, and throw objects and enemies with their Demon Arms while simultaneously firing two weapons. The game is layered with the use of dark versus light, steeped in deep and twisted storytelling, and engulfed in stylistic violence that is visualized through a hand-painted graphic noir technique that stays true to its comic book origins.

621308_20111031_screen002.jpg


621308_20110608_screen003.jpg


621308_20111031_screen001.jpg

FreakyJP

Legacy Member
Hmm, ben wel blij dat er een vervolg komt, want de eerste is nog steeds één van de beste singleplayer fps games. Buiten Heavy Rain kan ik geen enkel ander spel bedenken dat zo'n emoties kan loskrijgen (diegenen die het gespeeld hebben, weten wel naar welke scenes ik verwijs). Maar wel spijtig dat het niet de originele ontwikkelaar is :(

Anyway, krijg nu zin om de eerste nog eens op te zetten :p

Jerre Muesli

Legacy Member
ik heb de eerste uitgespeeld maar ik kan niet zeggen dat ik het ook goed vond

sypro9000

Legacy Member
Haha Digital Extremes leeft dus nog. Jammer dat ze UT3 niet hebben gemaakt, daarom dat het zuigde.

killyourzone

Legacy Member
Het eerste deel heeft toch langs geen kanten verkocht? Kleine 2 jaar geleden smeten ze game bijna weg in winkels, ik heb mijn 360 versie toen gekocht voor 5 euro in de FRS. Volgens mij nam Game Mania de game zelf een tijdje niet meer aan voor 2dehands te verkopen, dat zegt toch wel genoeg...
Vond het wel een cool spel, de comics ervan zijn ook de max dus van mij mag het er wel komen, of ze er veel winst zullen op maken...

Huxley

Legacy Member
The Darkness staat zeker in mijn lijstje van favoriete games. Verhaal, muziek, gameplay.
Dat laatste level of als je in de hel was. :drool: Spel was wel langs de makkelijke kant.
Tweede zal ik doch nooit spelen.

killyourzone

Legacy Member
Om een (imo) hilarische Pokémon te quoten: Why not?

killyourzone

Legacy Member
Da's best wel een goede reden ;)

Ik heb het eerste deel nooit uitgespeeld, wat ik wel overdreven cool vond was dat je tv's in het spel had die je kon aanzetten en er zowaar een film op kijken. Je had ook een kung-fu kanaal dat altijd van die martial arts films uitzond, echt geniaal gevonden!

dr.salt

Legacy Member
Vond het eerste deel echt een kutspel, heb dat toen gespeeld uit pure miserie omdat er in de beginmaanden van de PS3 er gewoon geen games waren om te spelen...
Ze zullen toch met veel moeten afkomen vooralleer ik deze een kans geef

Bt.Solid

Legacy Member
Ik heb genoten van de eerste Darkness. de combinatie van harde shoot outs, bad ass powers, realistische graphics en physics en spot On voicework maakte van het geheel een ervaring waar vele spijt van zoude moete hebben als ze het gemist hebben. de intro van het spel is nog steeds 1 van de beste in game geschiedenis.
Ik hoop alleen maar dat de nieuwe developer er nog iets beter van kan maken

ytsejam

Legacy Member
Vond de eerste ook echt goed. Had die blind gekocht, maar zeker geen spijt van gehad. Wel afwachten met nieuwe ontwikkelaar, maar zal het toch maar in de gaten houden:)

cyclops jelle

Legacy Member
Geweldige easteregg was dit uit deel 1

[youtube]ub95Rp3TwJc[/youtube]

Teknohol1c

Legacy Member
Ik vond het idee achter the darkness wel goed, maar da spel was langs geen kanten deftig uitgewerkt. Krachten die ni altijd even goed werkten, die snakes da ge kon laten kruipen werkten ook niet altijd even goed. Maar, emoties los krijgen...? Ik vond er weinig aangrijpend aan ze. Oftewel ben ik iets vergeten :lol:
Weet ni of ik per se wel een 2e nodig acht...

Dark_ParaSite

Legacy Member
stony_v zei:
Ik vond het idee achter the darkness wel goed, maar da spel was langs geen kanten deftig uitgewerkt. Krachten die ni altijd even goed werkten, die snakes da ge kon laten kruipen werkten ook niet altijd even goed. Maar, emoties los krijgen...? Ik vond er weinig aangrijpend aan ze. Oftewel ben ik iets vergeten :lol:
Weet ni of ik per se wel een 2e nodig acht...

Was idd een voorbeeld van een zeer goed idee, maar in mijn ogen veel te slecht uitgewerkt. Heb me er wel redelijk mee geamuseerd... ma nie voor te zeggen waaaw :)

SimonABC

Legacy Member
Ik vond de 1 wel een goed spel.
De sfeer van de stad was cool. De metro's die ge zelf moest nemen. De telefonen die ge moest/kon gebruiken.

Ik denk dat veel mensen afgehaakt hebben omdat het eigenlijk speelde als een "last-gen" shooter, geen iron sight zoom zoals in CoD4 én het personage had ook een irritant traag looptempo, er was zelfs geen sprint knop :(

In het begin van het verhaal van het eerste spel, ...
...dwingen uw 'demons' u om zelfmoord te plegen ofzoiets, waarna ge ineens geteleporteerd wordt naar een andere dimensie en in de loopgraven van een soort WO1 terecht komt.
...Dat vond ik echt zalig aan dat spel, totaal onverwacht, maar super cool.

heheheh

Legacy Member
Ik vond de eerste echt een goed spel. Ik heb het hier verkocht maar heb er een beetje spijt van. Als ik het ergens nog is tegenkom, koop ik hem opnieuw.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan