Archief - SWTOR Overhyped?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

de_willy

Legacy Member
Ik ga dit spel waarschijnlijk voor een hele tijd spelen, dus ja, ik vind het in ieder geval dik de moeite.
Ben dan ook een hevige Star Wars fan.

Reverz

Legacy Member
moordact zei:
indeed , sw is gewoon een hype...
Ik hoop dat die "..." aan het eind op sarcasme duid. :p

BeeLz zei:
Moeilijk te zeggen, ik heb er iig al een hoop plezier aan gehad. Als ik dat vergelijk met andere single player spellen waar je hoop en al binnen de 10u door de content zit vind ik het zeker geen geld verspilling.

Of het echt een spel is dat ik blijf speel zal van de development afhangen endgame. Er zijn nog een hoop dingen die beter moeten worden maar qua leveling experience is het tot nu toe het beste dat ik in een mmo heb meegemaakt.
Dit... als je ziet hoeveel tijd erin kruipt om 1 char naar lvl50 te krijgen, dat is iets wat je in geen enkele single player game nog vind tegenwoordig.

Ik heb van het begin af gezegd dat ik deze game zou beschouwen als KotOR 3 en tot nu toe slaat de game heel goed in dat opzet. Of de game na het lvlen de moeite waard blijft valt nog af te wachten en zal erg van end game development afhangen maar sowieso kan dit nooit weggesmeten geld zijn als je fan bent van KotOR. Tenzij je natuurlijk max een paar uurtjes hebt per week om te spelen, dan word het al snel een kostelijk grapje in verhouding tot een andere single player game...

Jack The Ripper

Legacy Member
Slechter dan WoW endgame tegenwoordig kan moeilijk als ge ziet dat de pro guilds op 3 dagen door de content zitten bij een expansion en op 1 dag na patch 4.3 deathwing neer hebben.

Æro

Legacy Member
Bij WoW heb je fansites die het spel als een soort van astrofysica benaderen. Elke mogelijke combinatie van gear, talents, buffs, ... wordt daar gewikt en gewogen. Zeggen dat WoW té simpel is klopt, maar beweren dat de moeilijkheidsgraad elders hoger ligt is nonsens.
De script zijn dezelfde, de gameplay 't zelfde, de holy trinity prevalent. De enige redenen waarom eht hier neit makkelijker zou zijn is doordat de fanbase hier nog beperkt is en de addons onbestaande.

Burrid

Legacy Member
Als ik die filmpjes bekijk, kan ik er weinig sfeer in herkennen.
Misschien is het omdat ik het spel niet speel, maar als het er op voorhand al kil uitziet, kan ik mij moeilijk bedenken dat het ingame zal veranderen.

Of misschien heb ik het gewoon niet voor futuristische (mmo)rpgs, hoewel ik kotor een van de beste rpg's vond die ik in der tijd gespeeld heb.

Naar Guild Wars 2 kijk ik echter wel uit. De filmpjes zien er sfeervol uit, de animatie vloeiend, en de skills uniek.

Jack The Ripper

Legacy Member
Ge moet het spelen om dat te ervaren.
Guild wars kan dan wel goed zijn, maar het is toch geen echte mmorpg voor zover ik weet. Meer coop online rpg

Burrid

Legacy Member
Jack The Ripper zei:
Ge moet het spelen om dat te ervaren.
Guild wars kan dan wel goed zijn, maar het is toch geen echte mmorpg voor zover ik weet. Meer coop online rpg

Guild wars 1 inderdaad, maar ik sprak over Guild wars 2 (dat volgend jaar zal uitkomen).
GW2 zal wel volledig mmorpg zijn.

Shrimpy

Legacy Member
Nu, ik heb filmpjes opgezocht van SWTOR, en het bekijken is niets tegenover het spelen van het spel zelf. De keuzes die je maakt, de conversaties tussen jou en NPC, ik vind het allemaal heel goed. Ik ken geen enkele MMORPG die me van het begin zo gegrepen heeft, buiten dan WoW. Maar wow is alles behalve nog interessant voor mij, een beetje braindead grinden is niets voor mij. Bij SW heb je ten minste nog een gevoel van persoonlijkheid, een keuze en de mogenlijk om zelf een draai te geven aan het verhaal. Ik heb nog nooit een mmorpg gespeeld die dit teweeg gebracht heeft.

Veruca

Legacy Member
Ik ga hem straks gaan halen. De youtube filmkes hebben met kunnen overtuigen, en dan vooral de conversations met de NPCs. Ik hoop enkel dat dergelijke cutscenes niet geskipt kunnen worden in dungeons (als die er al zijn) zonder toestemming van iedereen. Dat vond ik zo irritant in WoW, je had geen tijd om quests deftig te lezen omdat de groep ofwel de NPC al triggerde of al richting boss aan't lopen waren enzo. Lore is voor mij belangrijk in zo'n spel, ik dompel mij graag onder in de sfeer van de wereld waar ik in zit.

Freddy_reloaded

Legacy Member
Veruca zei:
Ik ga hem straks gaan halen. De youtube filmkes hebben met kunnen overtuigen, en dan vooral de conversations met de NPCs. Ik hoop enkel dat dergelijke cutscenes niet geskipt kunnen worden in dungeons (als die er al zijn) zonder toestemming van iedereen. Dat vond ik zo irritant in WoW, je had geen tijd om quests deftig te lezen omdat de groep ofwel de NPC al triggerde of al richting boss aan't lopen waren enzo. Lore is voor mij belangrijk in zo'n spel, ik dompel mij graag onder in de sfeer van de wereld waar ik in zit.

Je kan zelf skippen, maar ge moet altijd wachten tot iedereen de dialoog heeft gezien en zijn/haar keuze heeft gemaakt, dus ge kunt op uw gemakje alles lezen... Wat mogelijk ook helpt is rollen naar een RP server (PVE of PVP), daar is iedereen wat meer bezig met de lore en heb je een heel behulpzame community :)

Veruca

Legacy Member
Ik ga sowieso spelen op de RP-PVP, aangezien daar al een maat zit (diegene die me heeft proberen te overtuigen om het spel ook te spelen). :)

Maar goed om te lezen dat het geen races zijn. :p

Necreo

Legacy Member
WOW kon me niet boeien, deze daarentegen, daar ben ik helemaal weg van!!
Kan het niet helpen, zal wel een die-hard Star Wars fan zijn denk ik dan...:-))

Lamsednav

Legacy Member
Overhyped belange niet, dit spel is gewoon af! Kopen die handel, zo simpel als dat.

DeViL-M4N

Legacy Member
het questen/levelen is awesome

crafting is ook wel tof ma nog niet echt iets voor mezelf kunnen maken (armstech) wel vo de companion, redelijk duur ook crafting

thelordofpee

Legacy Member
Elke MMORPG wordt heel hard gehyped, daarom ook MMO... Niet elke lost de verwachtingen in maar deze doet dat denk ik wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan