Archief - SWTOR Overhyped?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

REDNAViGATOR

Legacy Member
Hallo,

Ik zit nu al een paar dagen na te denken of ik SWTOR zou kopen maar wat me tegenhoud is het feit dat SWTOR misschien weer zo een overhyped spel is dat in het begin alle aandacht krijgt maar na 2 maanden toch weer wordt neergelegd. Dus eerlijk; is SWTOR het waard om te kopen en zal het gewoonweg niet naar de achtergrond verdwijnen eens D3 of GW2 uitkomt of net het omgekeerde?

Æro

Legacy Member
Dat moet je voor jezelf uitmaken. Bekijk de 1001 nieuwe filmpjes die dagdagelijks gepost worden op YouTube en je zal het weten. Moest het niet zo duur zijn zou 'k zeggen dat je het spel moet spelen.
Zelf heb ik alvast besloten hem links te laten liggen. Ik weet niet waarom, maar ik vind de armour sets ongeïnspireerd, de sfeer in de hubs beneden alle pijl en de combat zo mogelijk nog makkelijker dan die andere easy-mode MMO.

Nuja, men zal u wel zeggen 'het spel begint pas op lvl ...' maar alvorens je daar bent moet je wel eerst een ferme investering maken. Hopen op een trial mode ...

Jack The Ripper

Legacy Member
Ge kunt moeilijk zeggen dat het overhyped is zonder het zelf te spelen. Ik vind het voorlopig alleszins niet overhyped. Als ge KOTOR ooit gespeeld hebt en goed vond en MMORPG's uw ding is loop dan zo snel mogelijk naar de winkel voor een exemplaar!

Samus007

Legacy Member
kan ook met weinig vergelijken, heb enkel even rift gespeeld en die lag me totaal niet, deze ligt me heel erg, setting heel er ook veel mee te maken natuurlijk, star wars is zo herkenbaar en voelt geloofwaardiger aan dan de meesten

Van hetgeen ik her en der lees is deze wel heel hard met world of warcraft te vergelijken (in de essentie), Bioware heeft dus op safe gespeeld en niet al te (gewaagde) spelmechanismen gebruikt anderzijds krijgen volgens mij doorgewinterde WOWwers hier heel herkenbare herkauwde kost voorgeschoteld.

bijkomend nadel vind ik echt wel het grafische aspect, ok het is een MMO maar ik had hier toch wel iets beter verwacht.

die minpuntjes terzijde vind ik het een heel solide game, en volgens mij was dat spel zowieso al overhypt, een extreem lange produktietijd en het tot nu toe hoogste budget uitgetrokken voor een game ever, verwachtingen kunnen niet anders dan extreem hoog liggen, stempel plakt er nu eenmaal op.

BeeLz

Legacy Member
Moeilijk te zeggen, ik heb er iig al een hoop plezier aan gehad. Als ik dat vergelijk met andere single player spellen waar je hoop en al binnen de 10u door de content zit vind ik het zeker geen geld verspilling.

Of het echt een spel is dat ik blijf speel zal van de development afhangen endgame. Er zijn nog een hoop dingen die beter moeten worden maar qua leveling experience is het tot nu toe het beste dat ik in een mmo heb meegemaakt.

Darius Craven

Legacy Member
Ik ben er vanuit gegaan het te zien als KOTOR 3 en tot nu toe stelt het niet teleur. De graphics zijn wel vrij zwak, maar de sfeer zit goed en vooral de storylines staan me aan.

Zit nu aan LVL 19 met 15u played en ik kijk al uit naar mn volgende playtrough. Als ik de story van mn trooper dan heb gezien op LVL 50 kan ik het nog eens 7x over doen. Tot nu toe vind ik het idd wel relatief easy, maar toch, iets grijpt me wat bv Aion, Rift, ... niet heeft kunnen doen (hoewel de betere graphics, en originele features)

coap

Legacy Member
Ik denk het ergens wel,

Ik heb de beta kunnen spelen en vond het maar niets. De graphics vond ik maar zo en zo. Wat mij intreseert in een mmo is meestal gewoon spelen. En die filmkes zijn dus vo mij eeeecht geen voordeel. Kweet da ge ze naat schijnt kunt skippen maar voor velen is dit wel een voordeel. Ik haat quests lezen, lore , ... Mij intreseert meer pvp of samen een baas verslagen.

Ook zo van die argumenten da je soms hoort waarom het zo goed is trek ik in twijfel:

Geen auto attack = uhm ik heb jaren priest/mage gespeelt in wow deze had ook geen auto attack. (tis ni da ge wand gebruikt)
Star Wars theme = I fucking love starwars echt waar! Maar ik vind het niet echt overkomen.


achja ik vrees dat het voor veel mensen belangrijk is dat dit spel goed is. En daarom dat het word overhyped. Veel nerdies zijn gewoon geworden om uren en elke avond wow te spelen. En nu zijn ze dat beu en hopen ze dat Swtor hun helpt vergeten dat ze hun tijd aan het verdoen zijn.

Bl4ckburn

Legacy Member
om eerlijk te zijn , het is al van star wars galaxies dat een spel mij nog zo heeft kunnen boeien .... van setting tot gameplay , de vraag is .... gaat het mij binnen een paar maanden ook nog boeien , we zullen zien :)

glennvdz

Legacy Member
Vreemde keuze voor een topic titel... Het is vrij duidelijk wat TOR is.

moordact

Legacy Member
indeed , sw is gewoon een hype...

een mmorpg ervan die echt top gemaakt is ... daar is niks overhyped aan..

en que graphics het is en blijft een mmorpg.. breed publiek enz..

en als je een goede pc ter beschikking hebt vind ik het toch heeeeel nice!

soulreaper

Legacy Member
Weet je wat een schitterend idee zou zijn voor degenen die alle storylines willen uitproberen. De keuze of je de "normale" quests al dan niet wilt spelen, maar toch de xp ervoor krijgt en de rewards? Laat ons zeggen dat dit gebeurd als je zowel Republic als Sith minstens 1 char op max level hebt. Dit is nu net hetgene me bij de MMO's na een tijdje gaat tegensteken. Als je om de zoveel tijd eens een ander char wilt uitproberen je steeds maar opnieuw dezelfde quests mioet doen.


@Moordact: graphics? Breed publiek? Nu niet voor het een of het ander, maar ik heb F2P MMO's gezien die er een pak beter uitzien dan SW:TOR. Of toch tenminste meer sfeer uitstralen dan SW:TOR. Als je een NPC tegen een bar ziet staan in SW, dan staat die daar 7 jaar later nog steeds tegen die zelfde bar te leunen... Niet dat dat bij andere MMO's anders is, maar het spel ziet er zo al "koud " uit, dat ze dan tenminste proberen er op andere manieren sfeer in te brengen.

maccie

Legacy Member
ja het spel is overhyped, maar als je het eens zou proberen zou je zelf kunnen uitmaken of het spel goed is of niet. Ikzelf vind het spel top, exact waar ik naar aan het zoeken was.

Jack The Ripper

Legacy Member
De graphics zijn niet super maar qua art en sfeer zit het wel goed.
Veel van die quests zijn hetzelfde, maar de class quests zijn toch wel verschillend voor elke class. Ge levelt eigenlijk wat sneller , dus ge moet niet per sé altijd alle quests doen op de planeten waar ge komt, ge kunt in feite enkel de main quest doen op een planeet en dan op naar de volgende. Ge kunt bij uw volgende char dark side gaan ipv light side en dan is de ervaring toch weer wat anders. Door die class quests is de ervaring toch verschillend als ge nadien een andere class levelt.

fragnetic

Legacy Member
Toch voor mij een van de betere MMO's sinds lange tijd. Maar ben dan ook weer een klein beetje star wars fan, dat doet al heel veel.
De sfeer zit, het speelt vlot, grafisch iets minder, maar zeker niet slecht.

En gewoon al met die lightsaber liggen zwaaien is zalig :)
Ik beptrap met soms zelf op grinden, gewoon door de fun van die lightsabers :D

Matic

Legacy Member
fragnetic zei:
En gewoon al met die lightsaber liggen zwaaien is zalig :)
Ik beptrap met soms zelf op grinden, gewoon door de fun van die lightsabers :D

kmoet toegeven... ik ook xD hehhehe

dadash

Legacy Member
soulreaper zei:
Weet je wat een schitterend idee zou zijn voor degenen die alle storylines willen uitproberen. De keuze of je de "normale" quests al dan niet wilt spelen, maar toch de xp ervoor krijgt en de rewards? Laat ons zeggen dat dit gebeurd als je zowel Republic als Sith minstens 1 char op max level hebt. Dit is nu net hetgene me bij de MMO's na een tijdje gaat tegensteken. Als je om de zoveel tijd eens een ander char wilt uitproberen je steeds maar opnieuw dezelfde quests mioet doen.

Elke class heeft een verschillende storyline. Dat is nu net een van de grote pluspunten van ToR. Dat je elke class kunt spelen zonder dubbel werk te doen.

Nielskeuh

Legacy Member
Het is dan ook gewoon goed, niets overhyped aan :D
Spijtig van al de queues maar dat lost zichzelf wel op.

soulreaper

Legacy Member
dadash zei:
Elke class heeft een verschillende storyline. Dat is nu net een van de grote pluspunten van ToR. Dat je elke class kunt spelen zonder dubbel werk te doen.

De storyline is dan verschillend, voor de rest zijn de quests allemaal hetzelfde. Bonusquests etc en gewone quests zijn voor alle classes hetzelfde, het enige waar het iet of wat in kan verschillen is de keuze die je maakt...

Nielskeuh

Legacy Member
Is het niet dan gewoon uw class quests verschillen? De normale quests en bonus quests zijn idd allemaal hetzelfde :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan