Archief - Streamen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vicelord

Legacy Member
Ik vroeg me af of het mogelijk was om games te streamen met de huidig beschikbaren telenet abonnementen. Ik had graag in de toekomst gestreamed. Maar met mijn huidig abonnement (Turbonet XL) is dit onmogelijk, de uploadsnelheid is gewoonweg veel te laag... . Ik vroeg mij af of het mogelijk was met Fibernet XL (5 Mbps upload)

thx

Fraggie

Legacy Member
Vicelord zei:
Ik vroeg me af of het mogelijk was om games te streamen met de huidig beschikbaren telenet abonnementen. Ik had graag in de toekomst gestreamed. Maar met mijn huidig abonnement (Turbonet XL) is dit onmogelijk, de uploadsnelheid is gewoonweg veel te laag... . Ik vroeg mij af of het mogelijk was met Fibernet XL (5 Mbps upload)

thx
Wat bedoel je juist met streamen? Kan je een concreet voorbeeld geven a.u.b.?

Vicelord

Legacy Member
volgens speedtest is the uploadsnelheid: 1.30 Mbps / 162.4 KB/sec transfer rate

Fraggie zei:
Wat bedoel je juist met streamen? Kan je een concreet voorbeeld geven a.u.b.?

check teevox.com

Fraggie

Legacy Member
Afhankelijk van hoeveel mensen je wil voorzien van zo'n feed en afhankelijk van je definitie zal je sowieso over een echte server moeten beschikken waartoe jij streamt. De server buffert voor een aantal seconden en vervolgens beidt hij zo een dienst aan naar het grote boze internet.

Wil je echter dat maar 1 iemand mee kijkt, moet je maar de resolutie verkleinen tot het goed lukt (weinig lag etc).

Reaper

Legacy Member
Ik heb zelf ook Turbonet XL en het lukt om te streamen, Niet in HD maar toch goeie kwaliteit

chellesan

Legacy Member
ik stream al een jaar of zo op twitchtv : justintv en dat gaat erg vlot, ik gebruik 1200kps upload daarvoor en ik heb erg goed streambeeld vinden mijn bezoekers

amdr

Legacy Member
Tot de laatste beta release was Xsplit een zeer goei en niet te intensief programma om makkelijk te broadcasten. Beta5 heeft de performance een pak naar beneden getrokken maar ik neem aan dat dit in de volgende versie terug op punt gaat staan.
Ik draaie zogoed als alle games op 1080p terwijl ik aan 3000kbps kon streamen.

Dit is wel met een, ik denk, VDSL2 Belgacom abbo met 3.3mb/s download en 350-400kb/s upload.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan