Archief - Star Wars

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tekn0w!z

Legacy Member
Ik heb dus nog nooit naar Star Wars gekeken :unsure:

Het genre heeft me nooit echt aangesproken, de laatste tijd begin ik wel steeds meer en meer interesse te krijgen.

Met welk deel begin ik best? "Star Wars" uit 1977?
Of direct beginnen met Episode 1?

SHIGSY

Legacy Member
Oef, dat is een moeilijke.

Denk dat we daar eerlijk in kunnen zijn. Als je volledig nieuw bent met Star Wars (lucky you...), kan je zeker starten met Episode I. Je bent niet "besmet" met het verleden, go for it. :) Als je dan aan 4/5/6 komt, weet je meteen wat het vroeger moet geweest zijn qua impact en waarom er nu zoveel kritiek op de nieuwe films is gekomen.

Granaatappel

Legacy Member
Leuk ik zit in de zelfde situatie als jij :)
Nooit echt naar Star Wars omgekeken tot SWTOR nu uitkomt, dus heb alle 6 films gedownload + Clone Wars.
Ik zou ze gewoon naar releasedatum kijken, dus eerst 1977 (doe ik zelf nu ook, eb 4-6 gezien nu beginnen met 1), vanwege belangrijke events die mooier zijn als je ze van 4-6 en dan 1-3 kijkt

Vassilij

Legacy Member
Ik had hetzelfde dilemma onlangs, en heb 4/5/6 - 1/2/3 gekeken, en ik moet zeggen dat ik me dat niet beklaagd heb.

Als je bij episode 1 begint zijn er al wat plotwendingen die hun effect missen in episode 4/5/6. Het is niet slecht om bij 1 te beginnen, maar de films zijn uiteindelijk gemaakt om bij 4 te beginnen.

En het is uiteraard ook leuker om de special effects te zien verbeteren :-)

Timoca

Legacy Member
Als ge bij 1 begint mogen die 4, 5 en 6 wa simplistisch lijken. :p
Ofjah toen ik die films overlaatst nog eens zag net nadat ik 1, 2 en 3 had gezien had ik zo'n gevoel van, eigenlijk zijn die nogal simpel en rechtlijnig :p

Mjah om het verhaal het op het einde het beste te begrijpen kunde ze wel best in volgorde kijken, want zeker bij die nieuwe films kan het wel een beetje ingewikkelder worden. (misschien omda ik voordurend aan die 4-5-6 aan het denken was)

tekn0w!z

Legacy Member
Ok bedankt alvast!
Ben er erg benieuwd naar :p

SWTOR speelt zich niet in dat zelfde tijdperk af zeker?

Granaatappel

Legacy Member
Volgens mij zon 3000 jaar voor episode I (correct me if im wrong)

Nielskeuh

Legacy Member
Had ze vroeger ook allemaal bekeken maar nu SWTOR uitkomt ook terug de episodes is aan het bezien. Was al zo lang geleden.

Kvin ze nog altijd even prachtig ^^

Ik kijk ze wel in volgorde, nu atm aan episode 3 bezig.

Fredvdp

Legacy Member
Zeker beginnen met de film uit 1977. De trilogie die begon in 1999 is kwalitatief minder sterk.

De film Clone Wars is de moeite niet. De tv-serie die er na komt lijkt beter (heb daar zelf weinig van gezien) maar de film is bijna ondraaglijk.

Levicious

Legacy Member
WHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT ? Mensen die nog niet naar star wars hebben gekeken?

Volgens mij groei je daar toch mee op ? :p
Das iets gelijk the ninja turtles ofzo... Iets dat iedereen heeft gezien in zijne jonge tijd ;)

kaneda

Legacy Member
Levicious zei:
WHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT ? Mensen die nog niet naar star wars hebben gekeken?

Volgens mij groei je daar toch mee op ? :p
Das iets gelijk the ninja turtles ofzo... Iets dat iedereen heeft gezien in zijne jonge tijd ;)

Ik blijf daar ook van verschieten, mja we worden ouder he ;)
voor iemand die nu 14j is is nen film van 77 20j voor em geboren was.
Die hebben heel die hype nooit gekend. Juist nu wat men Clone wars, maar of ze daardoor de films gaan bekijken weet ik niet.

Zelfde me die oude 80's cartoons voor ons echte klassiekers (TMNT, MASK, GI Joe, Thundercats, He-Man, Inspector Gadget, transformers etc en de progamma's van Club Dorothee)
Daar spelen ze niks meer van tegenwoordig, als ik die "tekenfilms" van nu zie waar men dochter naar kijkt... :ironic:

Antverpia

Legacy Member
Episode 1 in mindere mate, maar vooral episode 2 is een belediging voor de originele trilogie. Gelukkig valt episode 3 redelijk goed mee en is de shock van de overgang naar episode 4 nog draaglijk.

Voor mij, en vele anderen is The Empire Strikes back (1980) de beste :)

persoonlijke score: van beste film algemeen gezien naar slechtste.

1. Empire Strikes Back: 9.7 / 10
2. Star Wars: A New Hope: 9.5 / 10
3. Return of the Jedi: 9.0 / 10

4. Revenge of the Sith: 7.0 / 10
5. The Phantom Menace: 5.5 / 10
6. Attack of the Clones: 4.7 / 10

tekn0w!z

Legacy Member
kaneda zei:
Ik blijf daar ook van verschieten, mja we worden ouder he ;)
voor iemand die nu 14j is is nen film van 77 20j voor em geboren was.
Die hebben heel die hype nooit gekend. Juist nu wat men Clone wars, maar of ze daardoor de films gaan bekijken weet ik niet.

Zelfde me die oude 80's cartoons voor ons echte klassiekers (TMNT, MASK, GI Joe, Thundercats, He-Man, Inspector Gadget, transformers etc en de progamma's van Club Dorothee)
Daar spelen ze niks meer van tegenwoordig, als ik die "tekenfilms" van nu zie waar men dochter naar kijkt... :ironic:

Ik ben 26 en vond Power Rangers, Turtles etc interessanter dan Star Wars :unsure:

Het hele concept heeft me nooit echt geïnteresseerd, maar met de komst van SWTOR begint het wel te kriebelen :p

Anoniem0

Legacy Member
ge moet ze kijken hoe ze uitgekomen zijn. nl 4.5.6 en dan 1.2.3. anders ga je subtiliteiten missen in de film :p

en ook gaat ge 4.5.6 niet tof vinden nan 1.2.3 omdat de special effects echt wel achterhaald zijn.

Granaatappel

Legacy Member
allahmcbeal zei:
ge moet ze kijken hoe ze uitgekomen zijn. nl 4.5.6 en dan 1.2.3. anders ga je subtiliteiten missen in de film :p

en ook gaat ge 4.5.6 niet tof vinden nan 1.2.3 omdat de special effects echt wel achterhaald zijn.

456 is veel beter dan 123, de special effects van 456 zien er nog altijd goe uit

Anoniem0

Legacy Member
Granaatappel zei:
456 is veel beter dan 123, de special effects van 456 zien er nog altijd goe uit

kmoet wel zeggen dat ze de blurays wel serieus opgepoetst hebben en zelfs links en rechts een effectje bijgestoken hebben (robotjes en zo)

SHIGSY

Legacy Member
allahmcbeal zei:
kmoet wel zeggen dat ze de blurays wel serieus opgepoetst hebben en zelfs links en rechts een effectje bijgestoken hebben (robotjes en zo)

Yeah, enigste waar ik wat probs mee heb op de BR-versie, zijn die extra geluiden die ze er in gestoken hebben. Hoor je die Noooooo overal. Maar ook weer, als je de originelen niet kent, steekt dat zo nauw niet.

Fredvdp

Legacy Member
allahmcbeal zei:
ge moet ze kijken hoe ze uitgekomen zijn. nl 4.5.6 en dan 1.2.3. anders ga je subtiliteiten missen in de film :p

en ook gaat ge 4.5.6 niet tof vinden nan 1.2.3 omdat de special effects echt wel achterhaald zijn.

Return of the Jedi heeft de beste special effects in de reeks. Al die cgi in de prequels ziet er enorm fake uit. Yoda ziet er in Episodes V en VI ook beter uit dan in II en III. De muppet in Episode I was ook iets minder dan de oude, maar als ik mij niet vergis is die ondertussen ook al digitaal.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan