Archief - Speelt iemand nog DAoC?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conspectus

Legacy Member
DArk Age of Camelot was de eerste mmo die ik ooit speelde. Wordt dat spel nog gespeeld?

Mimke

Legacy Member
Ssssst ! Of je doet me mijn account's weer activeren ;D
Lang gespeeld , eerst EU dan op het einde naar US classics gegaan en dan uiteindelijk ben ik gestopt met spelen .

Wel af en toe nog eens geactiveerd hoor , maar nu niet meer.

Voor mij nog steeds de beste mmorpg . Na al die jaren en zoveel mmorpg's meer , heb ik nog geen enkel gespeeld die ik even meeslepend vond als Daoc.

Hopelijk kan Conan of Warhammer hier verandering in brengen .

groetjes

Sharky

Legacy Member
Zoals Mimke zegt,

DAoC is nog altijd de MMORPGS der MMORPGS voor mij dan persoonlijk...

Heb nog verschillende andere gespeeld maar niets kon me zohard boeien als DAoC in de tijd.

Zelf speel ik niet meer, account is al een eeuwigheid gecancelled, tgoh :eek:

Conspectus

Legacy Member
Idd dat spel heeft mij echt lang geboeid. In een nostalgische bui zat ik er eens aan te denken ;).

Imo het enige spel waarin ik écht efficiente groepen heb meegemaakt. Dan vond je een goeie camp en een goeie groep en kon je lang en hard doorgaan. Misschien romantiseer ik het wat in mijn gedachten ;).

Vroeger WoW gespeeld, nu een tijd weer EVE gespeeld, maar tkan me allemaal niet meer boeien... + te weinig tijd. Als ik vroeger in't middelbaar thuis kwam kon ik mij daar de rest vd avond mee bezighouden.

Sir.Killalot

Legacy Member
Uw eerste mmo geeft altijd de meeste nostalgie :music:
Zelf niet echt deze game gespeeld, wel is geprobeerd, maar dan vond ik dat ik er wat te laat bij was en nooit verder gespeeld. Misschien jammer :)

Amaryllis

Legacy Member
Tja euro engelstalig is dood. Redelijk wat mensen zijn naar de duitstalige cluster verhuisd waar o.a. avalon inzit. Hoe het zit met us algemeen weet ik niet, ik speelde daar enkel op ce co-op server.

Babaluna

Legacy Member
ik ben vrij laat aan Pc Games begonnen , dus wanneer ik men eerste PC kocht ( denk zo'n 9j geleden , was een fervente console freak :p) wist ik niet goed wat te kopen.

Dus den deze naar den Game Mania en ik kocht 2 games : Football manager en Dark Age Of Camelot .

Footbal manger is nooit geinstaleerd geweest :p

ik koos voor Albion /excalibur en creerde een Paladin genaamd Babaluna .
rond Lv 20 kon ik zelfs geen grey mobs af .
Toen ik juist wou uitloggen kwam ik nog een paladin tegen genaamd Tijl Uilenspiegel en hij droeg een cloack met de Vlaamse Leeuw op.
Ik sprak met hem en hij vroeg men specc, ik zei : Ik heb paar punten in alles gestoken , 2h/1h/Parry/ect ,
hij wijsde me erop dat je een bepaalde richting moest gaan en niet in ALLES punten moest steken .
Misschien was het daarom dat neerging tegen grijze mobs :p
Hij invite mij in de guild The Flemish Lions.
Het werden de 3 beste jaren uit men Mmorpg cariere :)

Nooit heeft een mmorpg me zo gegrepen als DAOC , waarschijnlijk omdat het men eerste was .

/bow
/salute

Babaluna , Pink Pala of Flemish Lions :)

De Gid

Legacy Member
Ik gebruik DaoC als referentie wanneer ik over andere MMORPG's praat.
Mss dat Warhammer Online die rol mag overnemen. Tot nu toe ziet het er allemaal goed uit.

Babaluna

Legacy Member
De Gid zei:
Ik gebruik DaoC als referentie wanneer ik over andere MMORPG's praat.
Mss dat Warhammer Online die rol mag overnemen. Tot nu toe ziet het er allemaal goed uit.


hey jonge :p

Zooniek

Legacy Member
Al lang gestopt iere. Khad eerst een scout op albion/excal gerolled. Was fun. Een paar jaar gestopt dan, daarna terug verder op mn cleric gespeeld. Vond cleric vree fun in rvr, met een setup grpke, cruisen op minstrel speed :P Altij wel fun van een toren binne te vallen maar nie te cappen en dan wachten binnen op de defense group hihi >:)

Auryon

Legacy Member
Daoc en Flemish Lions....dat waren nog eens tijden. Ik weet nog dat ik rondliep in Cotswold en dat ik een Flemish Lions cloak voorbij zag komen. Nog geen 5 minuten later was ik ook gejoined. Zoveel mensen leren kennen, waarvan een aantal ook IRL. Meer dan een jaar ben ik echt verknocht geweest aan daoc. Ik was niet altijd een even actieve speler, dat verklaart ook waarom ik 1,5 jaar nodig had om level 50 te worden. Ergens rond level 30 kwam ik Babaluna tegen. Ik kreeg nog een whisper dat ik moest oppassen om met hem te groupen. :p. Ik heb ergens nog foto's van zijn verjaardagsfeestje ingame. Net zoals ik Olco nog ergens in een deurlijst heb. Memories...

Na daoc heb ik ook nog Horizons, Asherson's Call 2 en WoW gespeeld. Geen enkel van deze spellen kon mij boeiend zoals daoc. Meestal nam ik na het spelen van die spellen weer eens een verlenging van een maand op daoc. Wie weet brengt Warhammer Online de daoc-tijden terug. Volgens mij was het vooral een combinatie van geïnteresseerde spelers (een groepje in daoc vormde je niet zomaar, je zocht bewust naar de juiste klassen), guildgevoel, en gewoon goede gameplay.

mightybunny

Legacy Member
Midgard forever

Death to the albion armies!

and lets hug hibbies :-)

mightybunny

Legacy Member
Aye guilds waren meestal 12tal mensen die 1 goede groep(8man) vormden voor RvR te spelen.
De guilds waren dan combined in alliances voor realm defence en PvE kondigde je aan op forums zodat je een 100tal man bij elkaar kreeg om te raiden :-)

Babaluna

Legacy Member
Auryon zei:
Daoc en Flemish Lions....dat waren nog eens tijden. Ik weet nog dat ik rondliep in Cotswold en dat ik een Flemish Lions cloak voorbij zag komen. Nog geen 5 minuten later was ik ook gejoined. Zoveel mensen leren kennen, waarvan een aantal ook IRL. Meer dan een jaar ben ik echt verknocht geweest aan daoc. Ik was niet altijd een even actieve speler, dat verklaart ook waarom ik 1,5 jaar nodig had om level 50 te worden. Ergens rond level 30 kwam ik Babaluna tegen. Ik kreeg nog een whisper dat ik moest oppassen om met hem te groupen. :p. Ik heb ergens nog foto's van zijn verjaardagsfeestje ingame. Net zoals ik Olco nog ergens in een deurlijst heb. Memories...

Na daoc heb ik ook nog Horizons, Asherson's Call 2 en WoW gespeeld. Geen enkel van deze spellen kon mij boeiend zoals daoc. Meestal nam ik na het spelen van die spellen weer eens een verlenging van een maand op daoc. Wie weet brengt Warhammer Online de daoc-tijden terug. Volgens mij was het vooral een combinatie van geïnteresseerde spelers (een groepje in daoc vormde je niet zomaar, je zocht bewust naar de juiste klassen), guildgevoel, en gewoon goede gameplay.

Auryyyyyy <3 :applause:

Mesloffke

Legacy Member
Hey Mighty, waar is de tijd he maat.

Mijn eerste encounter die ik niet solo aan kon in Midgard met mijn Spiritmaster en daar kwam Mighty aangelopen en toen clearde we de volledige dungeon.

De Bokkerijders zijn nog steeds een levende Legende in de Wow-wereld op Bloodhoof, maar niets overtrof onze kameraadschap en groepsgevoel als in Daoc. Dit spel is voor mij de ultieme Top en zal nooit uit mijn herinneringen worden gewist of ik zou een echte Alien-encounter moeten meemaken. Die gevechten in Darkness Falls waren gewoon zo geweldig he! spijtig dat aan sommige liedjes toch een einde komen!

Long live Bokkerijders!!!

Conspectus

Legacy Member
Een lege zaterdagnamiddag, een verse kop koffie en een nieuwe mmo om voor het eerst op te starten... daar hebbek echt zin in!

pffftt

Legacy Member
ik heb jaren daoc gespeeld op iedere server denkbaar

heb nooit de wow hype begrepen maar ben nu gestopt reeds een half jaar met daoc omdat de populatie verminderde

Fredje

Legacy Member
khebbet ook lang gespeeld, twas ook men eerste mmo en kvinnet nog altijd den beste.

imho zouden ze DAOC 2 moeten uitbrengen, quasi zelfde game alleen loopt het verhaal verder + betere gfx(hoewel ze met catacombs wel serieus beter werden) en nieuwe animaties.

matthias89

Legacy Member
Deze thread is al zo oud, maar ik kwam er toevallig op via google en wou er toch op reageren ;)
DAoC is sowiso het beste spel dat ik ooit gespeeld heb, ik speel het sinds de release van SI, en zelfs al ervoren maar toen wel nog op de account van een maat.

Ik heb sindsdien jaren gespeeld, ben af en toe wel eens heel even weggeweest maar niet lang meestal, tot een kleine 3 jaar geleden ofzo.
Dan heb ik DAoC gedurende ongeveer 2 jaar niet aangeraakt, en andere spelen uitgeprobeerd, zoals Archlord, WoW, trial versie van Warhammer, Lineage, ...
Toch moest ik steeds DAoC missen, de gameplay, alles...
En toen... toen heb ik gekeken bestaat het nog en zijn er nog veel mensen op ?
Dan heb ik gezien dat op Amerikaanse servers best nog wel vrij veel mensen waren, dus ik ben daar op gegaan ongeveer 10 maanden geleden nu en ik ben er nog altijd ;)
Eerst even hibernia aangeraakt (2 lv 50's + templated), dan albion (veel lv 50's maar slechts 2 templated waarvan een sorc ^^) en nu weer midgard (ook veel lv 50's maar ook maar 2 templated)
Ik ben nu eindelijk gestart met RvRing want ik wil zo graag een high RR hebben lol
Ben nog nooit hoger geraakt dan 5L2 ofzo, maar nu ga ik daar dus verandering in brengen :P

Anyway: DAoC isn't dead, its still alive and kicking asses ! :p
Bijna altijd rond de 1500 personen connected (bots uitgesloten), en zalige fights in NF
DAoC is gewoon veranderd, vroeger was het vooral een PVE spel nu is het vooral een PVP spel geworden.
Lvlen tot lv 50 kan nu op pakweg ... 15 uur als je de juiste manier weet ;) (Powerlevelling bv) Op oldschool wijze, solo dus, duurt het wel 10 keer langer ^^
Het templaten daar kruipt wel wat tijd in, je hebt vooral geld nodig, en dus tijd om geld te maken ;) Sommige templates zijn ongeloofelijk duur en het kan dus weken duren om genoeg geld te hebben om de items te kopen of om de items toch "gevonden te hebben"
En dan het PvP gedeelte, dat is dan de rest van je tijd...
Sommige spelers hebben like 65M RP's nu... Eentje heeft 83M
Als je weet dat een solo kill ongeveer 2000 rps zijn... (als je in group bent is dit /8)
dan moet die gast er wel wat gekilled hebben ^^
Anyway jongens als iemand dit nog leest, probeer DAoC nog eens uit dan ! ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan