Archief - Skyrim op xbox of PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

arkskes

Legacy Member
Ik heb een vraagje ik zou graag skyrim kopen, maar ik heb gehoord dat er grafische problemen mee zijn. Hierbij nu mijn vraag moet ik hem kopen voor mijn laptop of voor de xbox.

Specificaties laptop:


Processor Intel® Core i7-2670QM
GPU nVidia® GeForce® GT540M
Videogeheugen 2048 MB
Hoeveelheid geheugen 4 GB
Capaciteit 640 GB

BBeatz

Legacy Member
Koop hem gerust op XBOX 360...heb ik ook gedaan en kan je zeggen dat hij perfect werkt dus...doen zou ik zeggen want hij is 'moddervet'!!!

Rage

Legacy Member
PC:
Goedkoper
Mods
Over 10 jaar kunt ge het nog eens downloaden met steam om eens te spelen voor nostalgische redenen.

Xbox:
Duurder
Geen mods
Over 10 jaar moet ge ofwel uw oude xbox uit de kast halen als die nog werkt om het te spelen. Als ge de dvd niet kwijt zijt tenminste, of niet vol krassen zit.

squalleke123

Legacy Member
ik heb zowel een xdoos als een laptop (jouwe is krachtiger). Ik speel het op laptop en kan voorlopig (behalve de esbern bug) niet klagen van dit spel.

marcel

Legacy Member
ik zou echt niet weten waarom je een multi-platform game voor console zou kopen? tenzij uw pc het niet aan kan, maar Skyrim is niet zó veeleisend, imo

cantharides

Legacy Member
PC of course.

PC is het beste platform voor alle RPG's trouwens.

dimio111

Legacy Member
Jah speel je het uit op pc, download je gwn een mod en speel je het nog een keertje XD
Ook is de muis en keyboard feeling hier wel nice :)

Hara-K1ri

Legacy Member
ik speel het op PC. in den tijd met Oblivion had ik hem eerst voor Xbox gekocht en uren op versleten, maar PC heeft dankzij die heel vele fan-made mods zoveel meer. Grafische pakketjes die gemaakt worden zodat het spel er nog veel beter uit ziet, bugs wegwerken die niet aan bod komen in patches,...

heb ineens Skyrim voor pc gehaald en me dat nog geen moment beklaagd. Wel geïnstalleerd op een andere manier zodat ik steam niet nodig heb om te spelen (zo doe ik het toch momenteel, later met extra DLC zal ik het wel via steam spelen vermoed ik).

Martian

Legacy Member
XBOX all the way!
Het draait echt beter op xbox dan op pc en die 'mods' stellen ook niet zo veel voor.

Mast3rCh13f

Legacy Member
Op pc hebt ge crashes :S ik heb hem op pc maar kga hem morgen op xbox kopen omdat ik die crashes egt beu ben.

Mast3rCh13f

Legacy Member
Koopt hem op Playstation , beste graphics van allemaal.
Trolololololo.

Martian

Legacy Member
Flatline zei:
the troll is strong in this one

Man ik meen het echt op PC heb ik constant crashen... Ja ook met een supermonster PC
Op XBOX geen problemen
Als je mods wilt moet je pc gaan maar de game is helemaal consolised...

SHIGSY

Legacy Member
Martian zei:
Man ik meen het echt op PC heb ik constant crashen... Ja ook met een supermonster PC
Op XBOX geen problemen
Als je mods wilt moet je pc gaan maar de game is helemaal consolised...

Dat is dan voor uw rekening, twee "monster PC's" ten huize Shigsy en geen problemen met Skyrim van degene die het hier op PC spelen, en dat is nog altijd geen reden om de inspanningen van de modcommunity naar beneden te trekken.

Soit, ik geef zelf de voorkeur aan de 360-versie, lekker relax in de zetel toch nog altijd ietske liever dan nog eens een avond in een bureaustoel (doen we nu wel met TOR :p). Enfin...

Martian

Legacy Member
SHIGSY zei:
Dat is dan voor uw rekening, twee "monster PC's" ten huize Shigsy en geen problemen met Skyrim van degene die het hier op PC spelen, en dat is nog altijd geen reden om de inspanningen van de modcommunity naar beneden te trekken.

Soit, ik geef zelf de voorkeur aan de 360-versie, lekker relax in de zetel toch nog altijd ietske liever dan nog eens een avond in een bureaustoel (doen we nu wel met TOR :p). Enfin...

Ik probeer de mod community zeker niet naar beneden te halen...
Maar geef nu wel toe dat de Game gemaakt is vr console dat merk je aan alles.

Flatline

Legacy Member
Martian zei:
Ik probeer de mod community zeker niet naar beneden te halen...
Maar geef nu wel toe dat de Game gemaakt is vr console dat merk je aan alles.

de game is dan ook geport van de console, maar het speelt het beste op pc dat is nu eenmaal een feit, en van die crashes: ik heb het spel al van release en heb nog maar 1 keer een crash gehad en ik heb niet eens een "supermonster pc"

en de mods maken skyrim duizend keer beter qua grafisch vlak en de grootste mods moeten nog komen want er komt een developer kit voor skyrim

[Dark-Fury]

Legacy Member
arkskes zei:
Specificaties laptop:


Processor Intel® Core i7-2670QM
GPU nVidia® GeForce® GT540M
Videogeheugen 2048 MB
Hoeveelheid geheugen 4 GB
Capaciteit 640 GB

Mijn laptop is 2.57ghz dualcore, nvidia 130m 1.7gig, 3gig ram en Skyrim draait perfect op bijna ultra high graphics.
Enkel schaduwen heb ik op medium staan en antialiasing af, maar wel fxaa aan.

Om de een of andere reden draait skyrim eigenlijk nog verassend goed als je de heel zware functies beperkt, maar het ziet er nog altijd ongelofelijk goed uit.
En met deze mod erbij ziet het er nog beter uit:
http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=217

Fredvdp

Legacy Member
Nvidia 130m? Dat draait Tetris amper.

Dat gezegd zijnde, Skyrim heeft verouderde graphics en moet vlot draaien op oude hardware.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan