Archief - Sega Mega CD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dustar

Legacy Member
De Dreamcast stond indertijd nochtans bekend als de snelst verkopende console ooit.
Het is door de schade die de MCD, 32x en in mindere mate de Saturn Sega berokkend hebben dat gamers massaal voor de PS2 kozen eens deze uitgebracht was.

Bamboebahr

Legacy Member
eigenlijk was het gewoon omdat de DC geen dvd's kon afspelen en de PS2 indertijd de goedkoopste DVD speler was dat hun sales zo groot waren ;)

mazonemayu

Legacy Member
idd, wie herinnert zich nog de eerste dvdspelers van 40000fr :rofl::rofl:

ps2 kostte maar half zoveel indertijd

buzzywuzzy

Legacy Member
Op het net laat men nogal graag uitschijnen alsof dat dit de hoofdreden of de enige reden is. Het heeft nog wel een tijdje geduurd voordat de DVD definitief de fakkel van VHS overnam. Dat de PS2 flink meegewerkt heeft aan de opmars en algemene acceptatie van DVD, is een feit dat vast staat.
Zelf ben ik van mening dat DVD maar één van de vele redenen is waarom de Dreamcast faalde.

mazonemayu

Legacy Member
er zijn er nog andere (slechte marketing, geen EA, weinig vertrouwen na de 32x/saturn shit, MAAR dvd is wel de hoofdreden, want het eerste jaar (of 2 ;)) heeft de PS2 de dreamcast zekers in niets overtroffen (buiten dan in de propagandamachine)

Bamboebahr

Legacy Member
In België was er gewoon GEEN marketing voor dat ding :s
Ik heb er nooit één zien liggen in de winkels, nooit een reclame voor gezien op TV of iemand gekend die zei "ik heb een DC/ Ik wil dat spel voor de DC"
Enige reden waarom ik ooit wist dat dat ding bestond was omdat er een artikeltje van stond in een power unlimited, dat er NES emulators voor bestonden :p

vidiot

Legacy Member
Da's vreemd, DC was toch in de meeste (game)winkels te koop, Gamemania, Intertoys etc. Heb na zijn dood nog vele cheap games in uitverkoop gevonden.
Herinner me ook nog goed de eerste keer dat ik hem zag. Begin 1999 bij Game Nation in Sint-Niklaas-Collegestraat. Daar stond een Jap (!) DC met Sonic te draaien. Er aan komen mocht niet echt, tenzij ze u wat kenden...Soit, ons gat viel open van verbazing door wat we zagen. :)

Bamboebahr

Legacy Member
Zal wel weer komen omdat ik in een boerengat woon, I guess -_-

we never get nice things :p

mazonemayu

Legacy Member
ik herinner dat ze die hier in antwerpen toch in n hoop winkels hadden hoor, game mania, game nation, super dragontoys, fnac, bart smit, christiaansen (bij de laatste toen ook nog veel sealede super games cheap gekocht, eens t bergaf begon te gaan) en zo nog hier en daar in een paar kleine winkeltjes.
kan uiteraard niet spreken voor andere steden & gehuchten :p

Bamboebahr

Legacy Member
toen ik eens naar antwerpen ging, jaren nadat de DC niet meer verkocht werd, hadden ze er nog 2 liggen in super dragontoys. Was de eerste keer dat ik er één zag in de winkel :p

buzzywuzzy

Legacy Member
Bestaat die winkel overigens nog? Een jaar of 2 geleden waren ze er nog, maar verkochten ze geen games meer, enkel manga stuff.

mazonemayu

Legacy Member
denk da die weg is, da was ook maar n klein bijfiliaaltje van de winkel in brussel. en die is zawat samen met de dreamcast ondergegaan ;)

blazingsvbiker

Legacy Member
Lemmichi zei:
De megacd was niet enkel 'goed' voor fmv games...

Popfull mail
Snatcher
Shining Force cd
Lunar 1+2
Lords of thunder
Keio Flying Squadron
Robo Aleste
Silpheed
Android Assault
Vay
Panic
...

En dan hebje nog de ports die verbeterd zijn zoals
Earthworm Jim Special edition
Final Fight
Samurai Shodown
Eternal champions
Batman Returns
Flink
Ecco
...




:D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan