Archief - rushen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lucian

Legacy Member
k kben dus es opnieuw met generals begonne, nie zh moet k nog es gaan halen..
vroeger paar keer gespeeld voor de fun
ma nu, rushen lukt me dus noooooit, tegen de pc (kspeel atm singleplayer), als ik int begin tanks maak en troepen etc, dan ben k dood tege dat ik iets heb waarmee ik wat schade kan doen, en als ik defense zet, jah dan ist het niet meer rushen he :)

hoe doen jullie een rush als iemand het es wilt uitleggen plz :)

Burny

Legacy Member
Ne brutal pc opponent is bijna niet te rushen. Voor mij toch nie. Online tegen ander mensen is da al vele makkelijker :D

dr. SnakeS

Legacy Member
4 a 5 technicals met rocket ventjes der in
maar da gaat heel moelijk tegen ne hard enemy
bij de rest gaat da heel goed

Daedie

Legacy Member
lol?
der is geen grotere noob dan een brutal army. ge moet wel een degelijk rushtactiek uitdokteren tegen elke tegenstander, niet zomaar wat doen. een brutal heeft mijn rush nog NOOIT kunnen afslaan.

*EDIT:
kijk eens deze replay
een voorbeeld van een degelijke chinarush, tis dezelfde situatie als bij u (krueger) (map, pos,...)
uw fouten (krueger):

-veeeeel te traag, uw eerste supply moet asap gebouwd worden
-een barracks is bij een chinarush misbaar, imo.
-mja, veel verder hoef ik niet te gaan, want met deze 2 fouten zijt ge al dood :p.

eventuele verbeteringen op mijn rush:

-eventueel zo rap mogelijk voor een lotus gaan, zeker als ge aan de winnende hand zijt. lekker uwe tegenstander pesten met captures :D.
-mijn geld wat beter opmaken, maar twas hier tegen een brutal he ;).
-mss ook ietske rapper sw, maar dat hangt af van situatie en persoonlijke voorkeur.
-mss siege gebruiken
-andere forumleden mogen deze lijst aanvullen :).

(kleine opmerking: tis hier wel eerder geval van een counter-rush, maar tis moeilijk om als eerste te zijn als china.)

btw: twil niet zeggen dat een rush lukt tegen een brutal dat het een goeie is he ;).

Krueger

Legacy Member
HC_Daedalus zei:
lol?
der is geen grotere noob dan een brutal army. ge moet wel een degelijk rushtactiek uitdokteren tegen elke tegenstander, niet zomaar wat doen. een brutal heeft mijn rush nog NOOIT kunnen afslaan.

*EDIT:
kijk eens deze replay
een voorbeeld van een degelijke chinarush, tis dezelfde situatie als bij u (krueger) (map, pos,...)
uw fouten (krueger):

-veeeeel te traag, uw eerste supply moet asap gebouwd worden
-een barracks is bij een chinarush misbaar, imo.
-mja, veel verder hoef ik niet te gaan, want met deze 2 fouten zijt ge al dood :p.
Kweet dat men rush verre van perfect was, maar kzou het gewoon ene keer vlug proberen en het lukte redelijk makelijk.
Staat die der zo laat, men eerste supply? Ik kan natuurlijk men tweede builder achterhouden om die sneller te bouwen, maar ik verkies toch om die al naar voor te sturen om men war-factory zo ver mogelijk te bouwen. Mjah, die barracks zijn idd nie nodig, Maar tegen dat die der stonden wist ik al dat ik gewonnen had. Daarmee dat ik ook geen moeite deed om een propaganda center te bouwen. Sebiet ne keer kijken naar u rush :)

Edit: gij hebt toch een raar idee over rushen ze :) Voor mij is rushen niet defence beginnen bouwen :p . Kvond het ook wel raar dat ge zo rap naar overloard pushte. btw, schitterende die eerste flame tank :p (ga dan toch langs opzij als ge wa later zijt )

Daedie

Legacy Member
1) dit is de standaard china-rush. ge ziet niet veel anders van topspelers, tis wat trager en de defence is gemakkelijk aftrekbaar van het geld dat ge hebt op het moment. kheb niet op 1 moment geldproblemen gehad. het verschil tussen een goeie en een heel goeie speler, ligt in de beste geldbesteding. die gatling staat er om: mijn gezichtveld te vergroten, verdedeging tegen een eventuele tunnelrush, lotus/burton/jarmen... nuttig genoeg voor die 1200 funds die ik kan missen op dat moment. kwas vroeger een vrij sterke speler, veel pro-rep gezien en zo. en zonder gatlings en/of troopcrawls in uw basis zijt ge gewoonweg verloren, want uw tegenstander captured/snipet u heel uw basis/tanks.
2) die flametank was meer een scout als iets anders, en normaal micro ik er beter mee, twas ff snel snel tegen een brutalke he.
3) overlord > 4 battlemasters => waarom niet voor overlord gaan dan?

Krueger

Legacy Member
HC_Daedalus zei:
3) overlord > 4 battlemasters => waarom niet voor overlord gaan dan?
Omdat met ene jarmen uwen overloard der aan kan zijn. En het duurt ook ff tegen dat ge die gemaakt hebt, khad den indruk dat ge dan zo ff niets zat te doen. Met die gatlings hebde wel gelijk, kheb dt ook gemerkt dat ik regelamtig geld over had.

Daedie

Legacy Member
mja, uit ervaring (en clanbase reps) weet ik dat ge met overlords meer profijt gaat hebben. battlemasters echt wreed zwak voor hun prijs, en een gesnipete overlord moet ge proberen terug te pakken. en een jarmen duikt ook nog niet op als ge maar met enkele overlordjes rondloopt ook niet he.

ps: kheb de indruk dat ge een verkeerde replay hebt gepost (?). omdat ge in deze 1 power, 1 supply en 1 barracks hebt gezet, en dan direct opgeeft. mss de juiste replay posten, want mijn commentaar was eigenlijk op deze vreemde game gebaseerd :).
china + barracksrush <==> tox tractor en enkele quads en/of scorps = gg.

Krueger

Legacy Member
HC_Daedalus zei:
mja, uit ervaring (en clanbase reps) weet ik dat ge met overlords meer profijt gaat hebben. battlemasters echt wreed zwak voor hun prijs, en een gesnipete overlord moet ge proberen terug te pakken. en een jarmen duikt ook nog niet op als ge maar met enkele overlordjes rondloopt ook niet he.

ps: kheb de indruk dat ge een verkeerde replay hebt gepost (?). omdat ge in deze 1 power, 1 supply en 1 barracks hebt gezet, en dan direct opgeeft. mss de juiste replay posten, want mijn commentaar was eigenlijk op deze vreemde game gebaseerd :).
china + barracksrush <==> tox tractor en enkele quads en/of scorps = gg.
Hmm, dat klopt dan idd niet, die replay die ik moest posten was ne redelijk easy win :) Sebiet es nakijken

Edit: es nagekeken en dat klopt dus idd geen bal. Ik kan me zelfs niet herinneren dat ik dat spelleke ooit gespeeld heb. Uw kritiek is dan ook enorm terecht :) (In die replay valt de china peet zelfs niet aan... Ksnap der echt niets van waar die vandaan komt :)

Daedie

Legacy Member
Krueger zei:
Hmm, dat klopt dan idd niet, die replay die ik moest posten was ne redelijk easy win :) Sebiet es nakijken

Edit: es nagekeken en dat klopt dus idd geen bal. Ik kan me zelfs niet herinneren dat ik dat spelleke ooit gespeeld heb. Uw kritiek is dan ook enorm terecht :) (In die replay valt de china peet zelfs niet aan... Ksnap der echt niets van waar die vandaan komt :)

mss een broertje of zo ? :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan