Archief - Rollercoaster Tycoon 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BlueSmiley

Legacy Member
GinyuWarrior zei:
Weg met 3D en terug 2D gaan.

De beste RCT was de 2de.
Hoewel ik me met de 3 ook goed heb geamuseerd, maar toch.

In ieder geval: hell yeah, more news pls !

Hooray for you, 3D houdt me volgens mij ook weg van het 'uber verslaafd' zijn, ook al is het een goed spel.
Maar wegens het nu next gen is en ze steeds "beter en beter en beter" willen developen denk ik dat we hier niet zullen op moeten hopen.
Het zou bangelijk zijn maar ik vrees er voor. We kunnen het misschien eens voorstellen op het forum? Want ik denk dat als ze zien dat hier veel mensen achter staan (en dat is 100% zeker zo) dat ze wel hun mening gaan herbekijken.
Lets take our chance?

Shellshock

Legacy Member
Een opgepoetste engine van Sim City 4 zou geweldig zijn. Goed overzicht in een oerdegelijk isometrisch perspectief mét de mogelijkheid je park in 3D te bewandelen en onride te gaan.
Verder wil ik de sfeer en het 'alles is mogelijk' gevoel dat zo sterk in RCT1 aanwezig was.

Minder kiddy graphics, meer winkemogelijkheden, verslavende scenariomodus, waterparken zouden een groot pluspunt zijn, mogelijkheid voor ronde paden, goed uitgewerkte, overzichtelijke interface, zonder objectenlimiet die in RCT2 zo hatelijk aanwezig was.

Dakantochnie

Legacy Member
GinyuWarrior zei:
Weg met 3D en terug 2D gaan.

De beste RCT was de 2de.
Hoewel ik me met de 3 ook goed heb geamuseerd, maar toch.

In ieder geval: hell yeah, more news pls !
Volledige ² :)

Vooral zo weinig mogelijk laten lijken op RCT3 eigenlijk. :p

^MystiQ

Legacy Member
RCT1 en 2 platgespeeld, den 3 eeft mij nooit echt aangesproken, ook al willen ze een game realistisch maken, er was niets zo leuk dan lange wachtrijen met van die mannekes voor een attractie :D

Fromzon

Legacy Member
Ik heb RCT 1 en 2 heel graag gespeeld,
maar in de 3 hebben ze mij wel zwaar teleurgesteld door nooit een patch uit te brengen om het crowd-probleem op te lossen.
Voor diegenen die niet weten wat ik bedoel: Er zat een bug in dat spel waardoor de meeste wachtrijen leeg bleven, en dit kwam door de slechte AI dat ervoor zorgde dat minstens de helft van de poppetjes stonden te wachten op het pad alvorens ze in de volgende attractie gingen.

Dit is wel opgelost door de community zelf die een hack gevonden hadden, door "gezinnen" te deleten en elke persoon als individu het park te laten bezoeken. Daardoor liepen alle wachtrijen weer helemaal vol zoals we gewend zijn in RCT 1 en 2.

Maar dus, echt een schande dat Atari dit nooit uit zichzelf heeft opgelost met een patch...

Royal Belgium

Legacy Member
Fromzon zei:
Ik heb RCT 1 en 2 heel graag gespeeld,
maar in de 3 hebben ze mij wel zwaar teleurgesteld door nooit een patch uit te brengen om het crowd-probleem op te lossen.
Voor diegenen die niet weten wat ik bedoel: Er zat een bug in dat spel waardoor de meeste wachtrijen leeg bleven, en dit kwam door de slechte AI dat ervoor zorgde dat minstens de helft van de poppetjes stonden te wachten op het pad alvorens ze in de volgende attractie gingen.

Dit is wel opgelost door de community zelf die een hack gevonden hadden, door "gezinnen" te deleten en elke persoon als individu het park te laten bezoeken. Daardoor liepen alle wachtrijen weer helemaal vol zoals we gewend zijn in RCT 1 en 2.

Maar dus, echt een schande dat Atari dit nooit uit zichzelf heeft opgelost met een patch...

oh dat wist ik niet, heb jij die hack? Zoja, waar gedownload? :D

Fromzon

Legacy Member
nicolo amigo zei:
oh dat wist ik niet, heb jij die hack? Zoja, waar gedownload? :D

Eerst zien dat je de laatste updates hebt (want in 1 van de patches wordt er al een AI-bug opgelost).
En daarna:

Volgende tool gebruiken: PeepFactory peep generator for RollerCoaster Tycoon 3
Op die pagina staat het uitgelegd, ik zal een deel van de uitleg hier ook nog eens quoten:

One of PeepFactory's main uses is to get more peeps to ride your rides. If you've played RCT3 very much then you've probably noticed that peeps often don't seem particularly interested in many of your rides. ....
The main reason that RCT3 peeps don't seem to like rides as much as RCT1 and RCT2 is because of the way groups work.
.... Individual peeps spend much more time riding rides and no time waiting for members of their groups.

If all you want is peeps which spend more time riding rides then start up PeepFactory, click the Defaults button, and then click the Generate Peeps button. That will generate 2500 individual peep files. The next time you start up a park, when new peeps enter your park they will come from the peep files you just generated. Let the park run for a while and you will see the lines at your rides lengthen.

Enige "nadeel" dat je zal ondervinden is dat tijdens het inladen van uw park het veel langer duurt omdat er 2500 individuele files (1 file = 1 variabel poppetje ) worden ingeladen. Maar daar merkt ge nix meer van tijdens het spelen ;)
En de wachtrijen zullen terug grooooooooot worden :applause:

hatetn

Legacy Member
2500? zoveel mensen stonden er aan mijn kart rijen. niet normaal hoe ze op sommige attracties vlogen en ik vond het nodig om een circuit van 10 km te maken:rofl:

Fromzon

Legacy Member
hatetn zei:
2500? zoveel mensen stonden er aan mijn kart rijen. niet normaal hoe ze op sommige attracties vlogen en ik vond het nodig om een circuit van 10 km te maken:rofl:

ff ter verduidelijking, die 2500 slaat op de "source files" dacht ik. Dat zijn dus 2500 unieke characters.
Als er dan 5000 bezoekers zijn dan is er voor elk 1 poppetje een "dubbelganger" ( dat nog wel een andere naam heeft ).


EDIT: nu krijg ik weer goesting om dat spel te gaan installeren eh :doh:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan