Archief - Rollercoaster Tycoon 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fulcoboy

Legacy Member
Er zijn veel geruchten geweest en veel fake screenshots en videos maar in augustus heeft Atari zelf aangegeven dat ze geintereseerd zijn om een vervolg op RCT3 te maken.

We are thinking hard about the next Rollercoaster Tycoon game on PC. We have a question for you, our loyal fanbase. How ready are you for the next Rollercoaster Tycoon? In the years since the last version, what are the key features you’ve dreamed about for the next release? What would make you rush out, buy it, and keep playing it? We’d like to know!

Bron: A message to our RCT faithfuls 8/14 - Atari Forums

Voor mij persoonlijk instant buy, heb mij met elke RCT game super geamuseert :D

Sir.Killalot

Legacy Member
Als de performance goed zit... dan zal ik hem wss ook wel kopen :)

BlueSmiley

Legacy Member
Heb er echt op gewacht!
Ik heb de 2e gekocht toen ik nog op de lagere school zat. (had de demo geproefd bij 2 pakjes stimorol) :D
Heerlijk game, RCT3 was nog beter op verschillende aspecten maar kon toch beter op meerdere vlakken.
Ik heb de eerste ook nog gespeeld maar die vond ik tegenvallen omdat ik al verwend was met RCT2.
Ben benieuwd, ik hoop dat men realistische parken kan maken. Maar het arcade mag er natuurlijk wel in blijven.
Die RCT4 zal ik zeker preorderen, zalig nieuws! Heb er een half jaartje geleden nog achter gezocht omdat ik benieuwd was en kon (uiteraard) enkel fake screenshots & nieuws vinden.


Een soort van MMO experience zou cool zijn.
Explained: Online elkaars parken bewandelen & attracties uitproberen. (Enkel als mogelijkheid om custom made rollercoasters & water attracties te beleven en dat men de attracties kan raten)
Zonder aanschuiven natuurlijk! :D 't zou nog extra verslavend zijn!
Leuk dat men dat awesome game terug gaat uitbreiden.

Poepoei

Legacy Member
Pff, hoeveel uren ik heb verspild aan RCT2 en 3 :D RCT2 is altijd mijn favoriet geweest, er zat precies meer sfeer in dan RCT3 en ik vind die 2D graphics nog steeds schitterend. RCT3 had natuurlijk wel een pak nieuwe attracties en features dus die heb ik ook enorm veel gespeeld. Ik ben zelfs nog beta-tester geweest voor het Soaked!-uitbreidingspakket ^^

Ik zie veel goede ideeën in dat topic, zoals bv het afschaffen van de grid en de 'blokken' waarmee je achtbanen bouwt (maw attracties en paden 360° kunnen draaien, vloeiendere achtbanen, etc.). Alleen vrees ik ervoor dat dat het spel enorm zwaar zou maken. RCT3 was al relatief zwaar en het afschaffen van de grid zou alles nog veel complexer maken.

Met deze post ga ik bv zo goed als volledig akkoord: Atari Forums - View Single Post - A message to our RCT faithfuls 8/14

BlueSmiley

Legacy Member
Ja, ik verwacht me al wel aan hoge systeemeisen.
In de tijd dat RCT3 gereleased werd was ik nog wat meer 'een casual gamer' omdat ik me geen duurder machien kon veroorloven en lagde het als de pest.
Ik neem aan dat zoals Poepoei zegt alles wel vloeiender zal gaan en dit zal hoogstwaarschijnlijk ten koste gaan aan onze pc's.
Als er mensen zijn die dit spel ook zullen volgen, post dan de nieuwste info erover aub. Ik ben heel benieuwd! De ideetjes van die gast op het forum van atari zijn in elk geval al positief. Het zijn bijna allemaal dingen die ik onbewust miste aan RCT3..

Royal Belgium

Legacy Member
ik heb letterlijk ontelbare uren RCT2 en 3 gespeeld^^ spijtig genoeg is onlangs mijn laptop kapot gegaan, en heb ik nu niets meer over :( Het waren echt mooie parken.

Wat leuk zou zijn is als ze ook u de mogelijkheid geven om een hotel en station te bouwen om het realistischer te maken. Bij zowel 2 als 3 deed ik dit ook, ook al verdiende ik er geen rooie cent aan. Het gaf een realistische sfeer aan mijn parken. :D


Ik hoop dat dit echt uitkomt. Ik wist dat Atari Games wat finaniciele problemen hadden door hun flop op multiplatformen met ThrillVille. :s

The Monopoly Guy

Legacy Member
Hm kmoet RCT2 nog eens gaan installen :p
Vond het altijd lachen.
bv. zo'n entertainerpark maken boven de grond waar je niet af kon door verbodsborden en dat tsjokvol entertainers zat xd

BlueSmiley

Legacy Member
nicolo amigo zei:
Wat leuk zou zijn is als ze ook u de mogelijkheid geven om een hotel en station te bouwen om het realistischer te maken. Bij zowel 2 als 3 deed ik dit ook, ook al verdiende ik er geen rooie cent aan. Het gaf een realistische sfeer aan mijn parken. :D

Haha dat is een zalig idee.
Maar het zou er als 'vrijwillig' moeten bijstaan, een hotel onderhouden is een direct een andere game ook al blijft het in het 'pretparken gebied'.
Ik zou het zalig vinden moest dit er in zitten, maar ik denk dat veel mensen een 'wtf' zouden zeggen moest het er standaard ingebouwd zijn.
Plus het is dan ook nog eens een extra moeilijkheidsgraad want enkele vrienden van mij die het spel ook hebben konden zelfs nog geen park laten draaien voor enkele jaren dus een extra tutorial zou zeker een must zijn.

+1

Karre

Legacy Member
Hopelijk is het terug meer realistisch zoals RCT2 en niet zo kinderachtig en vaak onrealistisch zoals in RCT3. Verder hoop ik dat er twee bouwkeuzes zijn van achtbanen: een simpele zoals we al kennen vanuit de RCT reeks of een geavanceerde zoals in No Limits Rollercoaster. Dat laatste zou echt geniaal zijn, gedaan met plotse kantelingen en ongemakkelijke en plotse dalingen/stijgingen en welkom van het bouwen van een vloeiend geheel. Al kost het natuurlijk wel heel wat meer tijd dan om een achtbaan te maken.

Voor zij die No Limits Rollercoaster niet kennen. Dat is dus een achtbaan simulatie die zeer realistisch is en waarbij je enorm vrij in bent in het maken van iets. Je kan er dus perfect een echte achtbaan in namaken. Goliath bijvoorbeeld die in Walibi World staat :).

Karre

Legacy Member
Poepoei zei:
Pff, hoeveel uren ik heb verspild aan RCT2 en 3 :D RCT2 is altijd mijn favoriet geweest, er zat precies meer sfeer in dan RCT3 en ik vind die 2D graphics nog steeds schitterend. RCT3 had natuurlijk wel een pak nieuwe attracties en features dus die heb ik ook enorm veel gespeeld. Ik ben zelfs nog beta-tester geweest voor het Soaked!-uitbreidingspakket ^^

Ik zie veel goede ideeën in dat topic, zoals bv het afschaffen van de grid en de 'blokken' waarmee je achtbanen bouwt (maw attracties en paden 360° kunnen draaien, vloeiendere achtbanen, etc.). Alleen vrees ik ervoor dat dat het spel enorm zwaar zou maken. RCT3 was al relatief zwaar en het afschaffen van de grid zou alles nog veel complexer maken.

Met deze post ga ik bv zo goed als volledig akkoord: Atari Forums - View Single Post - A message to our RCT faithfuls 8/14

En dat is al een goede 6 jaar geleden. Ondertussen zijn de grafische kaarten en CPU's er echt enorm op vooruit gegaan.

Grif'k

Legacy Member
RCT2 jaren! gespeeld.

Ik bezocht altijd dit forum , rct-guide.nl

Staan mooie parken op, maar nooit het niveau kunnen halen van sommigen daar :(

Royal Belgium

Legacy Member
Poepoei zei:
Pff, hoeveel uren ik heb verspild aan RCT2 en 3 :D RCT2 is altijd mijn favoriet geweest, er zat precies meer sfeer in dan RCT3 en ik vind die 2D graphics nog steeds schitterend. RCT3 had natuurlijk wel een pak nieuwe attracties en features dus die heb ik ook enorm veel gespeeld. Ik ben zelfs nog beta-tester geweest voor het Soaked!-uitbreidingspakket ^^
Voor één of andere reden was ik ook meer een liefhebber van de 2D dan 3D :D Maar om te zeggen "maak nu terug 2D" zou er over gaan :p

Royal Belgium

Legacy Member
BlueSmiley zei:
Haha dat is een zalig idee.
Maar het zou er als 'vrijwillig' moeten bijstaan, een hotel onderhouden is een direct een andere game ook al blijft het in het 'pretparken gebied'.
Ik zou het zalig vinden moest dit er in zitten, maar ik denk dat veel mensen een 'wtf' zouden zeggen moest het er standaard ingebouwd zijn.
Plus het is dan ook nog eens een extra moeilijkheidsgraad want enkele vrienden van mij die het spel ook hebben konden zelfs nog geen park laten draaien voor enkele jaren dus een extra tutorial zou zeker een must zijn.

+1

Weet je, we zouden met ons plan naar Atari moeten stappen! :D

Poepoei

Legacy Member
Karre zei:
Hopelijk is het terug meer realistisch zoals RCT2 en niet zo kinderachtig en vaak onrealistisch zoals in RCT3. Verder hoop ik dat er twee bouwkeuzes zijn van achtbanen: een simpele zoals we al kennen vanuit de RCT reeks of een geavanceerde zoals in No Limits Rollercoaster. Dat laatste zou echt geniaal zijn, gedaan met plotse kantelingen en ongemakkelijke en plotse dalingen/stijgingen en welkom van het bouwen van een vloeiend geheel. Al kost het natuurlijk wel heel wat meer tijd dan om een achtbaan te maken.

Voor zij die No Limits Rollercoaster niet kennen. Dat is dus een achtbaan simulatie die zeer realistisch is en waarbij je enorm vrij in bent in het maken van iets. Je kan er dus perfect een echte achtbaan in namaken. Goliath bijvoorbeeld die in Walibi World staat :).

Idd, dat is ook ongeveer wat ik bedoelde met het afschaffen van de grid. Alleen lijkt de No Limits editor me dan weer té ingewikkeld voor het RCT publiek en is het ook in NL bijlange niet simpel om een vloeiende achtbaan te bouwen. Ik heb me daar ook nog een tijdlang mee bezig gehouden en daar kruipt bijzonder veel tijd in en meestal heb je nog externe tools nodig.

Een versimpelde versie van No Limits lijkt me dan beter, iets tussen RCT en NL in. Een beetje zoals het bouwen van achtbanen in Theme Park World (maar dan minder crappy :p)

Karre zei:
En dat is al een goede 6 jaar geleden. Ondertussen zijn de grafische kaarten en CPU's er echt enorm op vooruit gegaan.
Dat weet ik, maar naast het implementeren van die nieuwe, complexe features moeten er ook nog eens graphics komen die meekunnen met de eisen van 201X. Maar we mogen natuurlijk ook niet vergeten dat RCT3 gewoon op een inefficiënte wijze gebruik maakte van hardware.

Karre

Legacy Member
Poepoei zei:
Idd, dat is ook ongeveer wat ik bedoelde met het afschaffen van de grid. Alleen lijkt de No Limits editor me dan weer té ingewikkeld voor het RCT publiek en is het ook in NL bijlange niet simpel om een vloeiende achtbaan te bouwen. Ik heb me daar ook nog een tijdlang mee bezig gehouden en daar kruipt bijzonder veel tijd in en meestal heb je nog externe tools nodig.

Een versimpelde versie van No Limits lijkt me dan beter, iets tussen RCT en NL in. Een beetje zoals het bouwen van achtbanen in Theme Park World (maar dan minder crappy :p)

Daarom dat ik dus voorstelde om gewoon te kiezen of je geavanceerd een achtbaan wou maken of via de gewoonlijke RCT methode. En No Limits vereiste gewoon oefening en zonder externe tools kon je ook al degelijke achtbanen maken :). En onder het RCT publiek zitten heel wat pretparkfans die dit als een ware verademing zouden zien om zo gedetailleerd een achtbaan te kunnen maken.

Eén ding was alvast duidelijk. De achtbanen waren in RCT niet vloeiend genoeg en in RCT3 merkte je dat pas enorm als je de onride cam opzette.

BlueSmiley

Legacy Member
nicolo amigo zei:
Weet je, we zouden met ons plan naar Atari moeten stappen! :D

Je zou het op het atari forum kunnen plaatsen? ;)
Ik zou er nog enkele dingen bij beschrijven hoe het ongeveer zou moeten zijn maar ik denk wel dat we op dezelfde golflengte zitten ivm dat hotel gedoe dus dat zou goed moeten zijn. :D
Als ik me voorstel hoe het spel er zou kunnen uit zien.. ooh man =D voor zo'n spellen zeg ik een dikke JA! @ next gen gaming! (gebeurt niet vaak, ik hou meer van de old school games)

Link_006_

Legacy Member
Jah, RCT3 was wat kinderachtig, misschien ook door die graphics. Het was mooi in RCT 1, bedenken op welke manier de bezoekers te verdrinken of te laten crashen (met die rubberbootjes of een reversed steel coaster :') )

GinyuWarrior

Legacy Member
Weg met 3D en terug 2D gaan.

De beste RCT was de 2de.
Hoewel ik me met de 3 ook goed heb geamuseerd, maar toch.

In ieder geval: hell yeah, more news pls !

Ironpole

Legacy Member
Heb RCT ooit gekregen voor mijne sinterklaas (:p) en echt platgespeeld. Nadien RCT 2 wel iets of wat gespeeld maar dat is gewoon een uitgebreidere versie van den 1 (en in essentie beter, maar den 1 is nostalgischer :)). Den 3 was in mijn ogen rotslecht. 3D is niks voor mij in zo'n spellen. In geen enkele RTS eigenlijk, het mag er 3D uitzien maar camera hou ik dan liever vast.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan