Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gentei

Legacy Member
hoe zit het hier met de maandelijkse betalingen voor PS3? gewoon via online of gametime cards?

Darkwave

Legacy Member
Arumat zei:
Final Fantasy XIV Online Review for PC - GameSpot

Was te verwachten en ik denk dat andere bekende websites deze mening zullen volgen.
Ik vind FFXIV wel ok, het is alleen ontoegankelijk en nog te weinig afgewerkt maar ik denk dat dit in de toekomst wel zal verbeteren.

mja idd, die score verw8 ik ook wel op dit moment. Op sommige punten hebbe ze gelijk maar op andere dinges heb ik wel zo iet van "right....."

op metacritic zijn er dan ook weer enkele die heel positieve scores geve. Nu ja, ik heb geen spijt da ik het atm speel terwijl er nog zoveel missing features en bugs zijn. Ik beleef nog steeds veel plezier in het spel ^^ Maar vandaag was onze server superonstabiel en megalaggy wat wel frustrerend is. :( Nuja, als ik mij wow herinner heb ik de eerste 4 dage amper kunne spele omda hij constant crashte :p

zoals iemand in onze linkshell zei, de "echte" complete versie zal wrsch met de PS3 zijn, tegen dan is er al zoveel gefixt, vele nieuwe features en heb je deze zever allemaal niet ^^

spikie

Legacy Member
Arumat zei:
Final Fantasy XIV Online Review for PC - GameSpot

Was te verwachten en ik denk dat andere bekende websites deze mening zullen volgen.
Ik vind FFXIV wel ok, het is alleen ontoegankelijk en nog te weinig afgewerkt maar ik denk dat dit in de toekomst wel zal verbeteren.
het probleem da ik heb me mmo reviews is da die meestal gebeuren in de eerste weken na release

- game heeft nog bugs, alle mmo's brengen grote patches uit na de 1ste maand
- reviewer heeft de game 2 weken gespeeld en dus alleen low lvl content gezien
- er word geen nieuwe review gemaakt enkele maanden verder

om deze redenen ga ik nooit af op reviews als het over mmo's gaat

spikie

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
hoe zit het hier met de maandelijkse betalingen voor PS3? gewoon via online of gametime cards?
waarschijnlijk zelfde als voor pc
via credit card, paypal, click&buy, overschrijving, game cards

Gentei

Legacy Member
spikie zei:
het probleem da ik heb me mmo reviews is da die meestal gebeuren in de eerste weken na release

- game heeft nog bugs, alle mmo's brengen grote patches uit na de 1ste maand
- reviewer heeft de game 2 weken gespeeld en dus alleen low lvl content gezien
- er word geen nieuwe review gemaakt enkele maanden verder

om deze redenen ga ik nooit af op reviews als het over mmo's gaat

Ik denk dat ik de game ga proberen, de éérste 30 dagen zijn toch gratis right? Moet ik nog altijd 1 maand betalen om van de éérste 30 dagen te kunnen genieten, ik dacht dat ik hier gelezen had dat je de éérste 30 dagen gratis hebt zonder een betalingsmethode te kiezen...?

spikie

Legacy Member
ge kunt op betalingsmethode gewoon crysta kiezen
als ge dan geen crysta aankoopt zal u account gewoon stoppen na 30 dagen, wilt ge verder spelen moet ge crysta aankopen via overschrijving, paypal, cc, ...

spikie

Legacy Member
met die game cards kunt ge crysta toevoegen aan u SE account, me die crysta kunt ge dan u maandelijkse fee betalen

spikie

Legacy Member
update notes 08/10:
A version update of FINAL FANTASY XIV was performed at the following time.

* The software client will begin updating automatically the next time you run FINAL FANTASY XIV.

[Date & Time]
Oct. 8, 2010 at 10:00 (GMT)

[Affected Service]
-FINAL FANTASY XIV

[Important Update Details]
- Made an adjustment to how experience points are distributed amongst party members. Instead of dividing a total number of experience points by the number of players who participated in the battle, it now distributes the total amount of experience points equally amongst all players in the party.

- The chat log will no longer close while entering text during the following processes:
- When viewing a bazaar
- When setting up a bazaar
- During gathering
- During synthesis

- An issue wherein a player would be unable to progress with the quest "Futures Perfect," if they join a party during the cutscene has been addressed.

- An issue wherein a player would be unable to start a levequest if they initiate a teleport at the same time has been addressed.

- Implemented a countermeasure for an issue which prevented players from gaining skill points during battle.

- An issue wherein the FINAL FANTASY XIV client would shut down when a player adds or removes a new party member has been addressed.

- An issue wherein players would take damage when executing a macro command for an area of effect action that is centered on themselves has been addressed.

- An issue wherein messages in tell, party, or linkshell chat would not go through properly has been addressed.

- Implemented a countermeasure for an issue where an item would not display properly under a certain condition.

- A rare issue wherein an item data would get corrupted during a server outage has been addressed.
* We have confirmed that if a player attempts to put this corrupted item into their bazaar, it would cause the server to go down. We are currently in the process of addressing this issue, but until then, we have temporarily restricted the bazaar function for players with these corrupted items. We will be providing an update on this situation once we have a better idea on when the the actual fix will take place. We deeply apologize for any inconvenience this may have caused.

- An issue wherein the login queue would not work as intended during server congestion has been addressed.

- Implemented a countermeasure to prevent server outages under a certain condition.

- Other miscellaneous issues have been addressed.
* The previously announced improvements to the market system are currently in the final preparation stages and will be ready by the version update next week. Please keep an eye out for future announcements regarding this matter.

Darkwave

Legacy Member
Implemented a countermeasure for an issue which prevented players from gaining skill points during battle.

The previously announced improvements to the market system are currently in the final preparation stages and will be ready by the version update next week. Please keep an eye out for future announcements regarding this matter.

ahh da klinkt goed in mijn oren se! Nu hoop ik da we terug XP kunne krijge als er meer dan 2 DD's in een party zitten. En hopelijk is de hele linkshell bug van gistere opgelost! :o

edit: nu weet ik wat Downset bedoelde en ik ben niet alleen de linkshell nu. Constant R0's met freezes van 5 sec lang enz :/ ik durf amper highlvl monsters aan te vallen of ze killen me tijdens een freeze, idem voor items te maken met die wait. Gistere een 10 sec freeze gehad en plotseling was ik 35 durability kwijt door 6-7x wait geactiveerd te zijn. Hopelijk is dit héél snel gefixt :|

Gentei

Legacy Member
spikie zei:
ge kunt op betalingsmethode gewoon crysta kiezen
als ge dan geen crysta aankoopt zal u account gewoon stoppen na 30 dagen, wilt ge verder spelen moet ge crysta aankopen via overschrijving, paypal, cc, ...

maar zal ik dan nog ineens een maand moeten bijbetalen om het van die gratis maand te genieten?

Darkwave

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
maar zal ik dan nog ineens een maand moeten bijbetalen om het van die gratis maand te genieten?

nee moet niet.

Ik heb precies de lag kunnen fixen. Na een restart en toen alle programmas afgesloten die in de achtergrond draaide. Nu draait er enkel men virusscanner en msn. En nu heb ik helemaal geen last meer van freezes enz. Nu ja, kan mss pure toeval zijn ^^

Vimes

Legacy Member
.Hellguy zei:
Ik vind het craften super leuk, alleen vind ik het spijtig dat in vergelijking met andere classes dat het zo moeilijk is om chain items te maken en nog moeilijker voor een Bronze axe.

Bronze Axe kan je kopen van NPC in Limsa hé.

darkarchangel

Legacy Member
Arumat zei:
Final Fantasy XIV Online Review for PC - GameSpot

Was te verwachten en ik denk dat andere bekende websites deze mening zullen volgen.
Ik vind FFXIV wel ok, het is alleen ontoegankelijk en nog te weinig afgewerkt maar ik denk dat dit in de toekomst wel zal verbeteren.

over die ontoegankelijkheid had ik wel verwacht , Ik wacht nog effe paar weken en als alleen dan de dieharders en ex-ffxiers overblijven weet ik genoeg:)

Darkwave

Legacy Member
darkarchangel zei:
over die ontoegankelijkheid had ik wel verwacht , Ik wacht nog effe paar weken en als alleen dan de dieharders en ex-ffxiers overblijven weet ik genoeg:)

kben vrij zeker dat da ga gebeure. Tis net zoals FFXI een spel da enorm veel uren nodig heeft om deftige progress te make. IGN heeft een heel goede so-far review geschreven als een soort dagboek

DreaDNoughT

Legacy Member
Progress maken duurt idd lang . Ik loop al uren rond in die piratenstad met dezelfde uitrusting . Vind niks deftigs , een guild heb ik niet en ken ook niemand die het spel speelt . Heb alleen wat kunnen grinden tegen low levels monsters zoals die ram , rat , mol en wat gil verdient door de loot te verkopen . Probeer een harpoon te maken maar die items vind ik niet en aangezien ik een leek ben in mmo zou ik niet weten wie die items heeft of wie voor mij een harpoon wilt maken . Zelfde met exta armor . Nu ben ik bezig met treasures in the main op het punt te vertrekken met zoon klein ventje . Het ligt ergens in het zuiden van mijn stadje en ik vind het gewoon niet... Ik ken niks van trading , niks van items maken , ...

Dit is geen spel voor mij . Met de gewone FF kan ik mij uren amuseren .
Zal gewoon wat lopen verkennen zodat ik er nog iets van gehad heb .

spikie

Legacy Member
Xodiax zei:
Progress maken duurt idd lang . Ik loop al uren rond in die piratenstad met dezelfde uitrusting . Vind niks deftigs , een guild heb ik niet en ken ook niemand die het spel speelt . Heb alleen wat kunnen grinden tegen low levels monsters zoals die ram , rat , mol en wat gil verdient door de loot te verkopen . Probeer een harpoon te maken maar die items vind ik niet en aangezien ik een leek ben in mmo zou ik niet weten wie die items heeft of wie voor mij een harpoon wilt maken . Zelfde met exta armor . Nu ben ik bezig met treasures in the main op het punt te vertrekken met zoon klein ventje . Het ligt ergens in het zuiden van mijn stadje en ik vind het gewoon niet... Ik ken niks van trading , niks van items maken , ...

Dit is geen spel voor mij . Met de gewone FF kan ik mij uren amuseren .
Zal gewoon wat lopen verkennen zodat ik er nog iets van gehad heb .
join zo snel mogelijk een linkshell, die mensen kunnen u echt helpen

ik zat in u situatie toen ik met FFXI begon, stond ook op het punt van te stoppen na mijn gratis maand tot ik heel toevallig in swords and roses ben terecht gekomen

sindsdien is stoppen ni meer in mij opgekomen :applause:

Gentei

Legacy Member
Ben aan het updaten op het moment, ik zat net in mijn account managment daar op FF bezig met die opties enzo maar is het zo dat telkens als je een nieuw chr aanmaakt op FF dat het u 1€ kost of 300 Crysta???
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan