Archief - Path of Exile

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Affinity

Legacy Member
simchajra zei:
Jup, vanaf deze quest.

Nog een beetje doordoen en ben er ook bijna bij maps alhoewel ik zo'n gevoel heb dat ik in m'n eerste map dood zal vallen. xD

Zorg dat je 3,5k hp hebt en capped resists. Roll maps enkel met increased size/maze/more rare monsters zo van die dinges :) vermijd increased damage / curses / reduced resistances etc.

Trouwens 66 maps zou ik wit laten als ge ze solo ga doen. Ik vond da al moeilijk genoeg mn eerste maps.

Li0n

Legacy Member
Heb 2 dungeon maps gemaakt met increased size, en 33% bigger monster packs. Redelijk safe als eerste maps? Niks van dmg increase.

simchajra

Legacy Member
Affinity zei:
Zorg dat je 3,5k hp hebt en capped resists. Roll maps enkel met increased size/maze/more rare monsters zo van die dinges :) vermijd increased damage / curses / reduced resistances etc.

Trouwens 66 maps zou ik wit laten als ge ze solo ga doen. Ik vond da al moeilijk genoeg mn eerste maps.
'k Heb wat zitten rollen op m'n 2 maps en ja, increased damage as cold en curses was ik van plan om te vermijden. :P

Tot nu toe enkel een bijna death moment gehad in act 1 bij die springende geiten (was m'n discipline aura vergeten en 't waren champions), vaal z'n vallende stenen en act 3 de slangen in warehouses. Buiten dit niet echt een probleem gehad.

Dit zijn m'n huidige stats met self found. Misschien niet top maar toch niet zo slecht. Vanaf dat ik wat meer mana items vind kan ik purity ook aanzetten. Of als ik ooit een reduced mana gem vind. Geen zin om een ander char te maken om die gem te halen want dan is het in m'n ogen geen self found meer (indien dit een quest reward gem is). :P

Rv765DP.png

Dit is met clarity en discipline aan.

Chickenlal

Legacy Member
Dat zijn zeer makkelijke maps.

Die chaos damage / sec daar voelt ge meestal niets van en een 40% larger is altijd mooi.
Andere makkelijke maps zijn ook "area has burning patches", "area is inhabitated by ...",...

Maar die geven dan meestal niet zo veel extra loot, maarja, dat is niet altijd het belangrijkste.

Da zijn wel al vrij deftige resists toch, ben jaloers op die chaos :D Maar cold/lightning vallen mee. En dat zijn toch de twee gevaarlijkste, fire shit kunt ge makkelijker dodgen, maar zonder cold resist wordt ge soms frozen, wat redelijk shitty is.

zibx

Legacy Member
Li0n zei:
Yup, freeze is zo sterk, ni normaal. Zit aan 33% crit. Spell totem met Ice spear freezed gewoon alles :)

Die totem is ook zot handig om hits op te vangen. bvb een kamer vol lightning skeletons. Totem aan de deur zetten, mijne maat zet zich der vlak achter en knalt in de kamer. Totem vangt alle lightning bolts op, terwijl hij rustig kan knallen xD

Freeze pulse met ice spear totem is idd wel goe ben nu 57 in merci

Chickenlal

Legacy Member
Verveelde mij en heb zo'n ice crown effect en een rode kikker gekocht :D

simchajra

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Da zijn wel al vrij deftige resists toch, ben jaloers op die chaos :D Maar cold/lightning vallen mee. En dat zijn toch de twee gevaarlijkste, fire shit kunt ge makkelijker dodgen, maar zonder cold resist wordt ge soms frozen, wat redelijk shitty is.
Heb wat geluk gehad met een angelic kite shield (komt met +24% ele resist). Heb ene rare gemaakt en der kwam +76 life en 15% chaos resist op met nog wat andere zaken dus das al niet slecht. En m'n wand heeft ook nog eens +18% chaos resist wat wel vrij mooi is voor een summoner aangezien ik geen spell damage enzo nodig heb.
Qua fire, idd daar heb ik zelden problemen mee en frozen is ook geen probleem aangezien ik een unique sapphire ring heb met cannot be frozen. Alhoewel ik nog altijd chilled kan zijn (denk ik) of 't was een andere debuff dat ik op me had en niet zag.

Chickenlal

Legacy Member
Waarschijnlijk had je temporal change, die slowed redelijk hard. Lol, heb zo eens een rare map gedaan die goede mods had en goeie loot %... Ma die was met temporal change, lol da ging traag :D

Chickenlal

Legacy Member
Lol nugi heeft toch een schitterende rng? Kijk ff zijn stream en zie dat hij in de week party race alweer rondloopt met een 5L... Zijn vorige week race had hij een 6L lol

Affinity

Legacy Member
simchajra zei:
'k Heb wat zitten rollen op m'n 2 maps en ja, increased damage as cold en curses was ik van plan om te vermijden. :P

Tot nu toe enkel een bijna death moment gehad in act 1 bij die springende geiten (was m'n discipline aura vergeten en 't waren champions), vaal z'n vallende stenen en act 3 de slangen in warehouses. Buiten dit niet echt een probleem gehad.

Dit zijn m'n huidige stats met self found. Misschien niet top maar toch niet zo slecht. Vanaf dat ik wat meer mana items vind kan ik purity ook aanzetten. Of als ik ooit een reduced mana gem vind. Geen zin om een ander char te maken om die gem te halen want dan is het in m'n ogen geen self found meer (indien dit een quest reward gem is). :P

Rv765DP.png

Dit is met clarity en discipline aan.

Doe aub geen maps met deze stats he....

Een gem gebruiken van een ander character is daarom nog altijd 'self found' he, die nie gebruiken omda em van een ander char komt vinnek vrij dom, sorry. Tenzij ge van de uitdaging houdt en het nie erg vindt om te sterven.


Ge hebt nauwelijks armor en life... Als ge flicker strike mobs hebt zijde er aan op 2 seconden. En die res is veeeel te laag. Overcappen met 20% is vrij safe, gewoon cappen is ook te doen, zeker uw fire res is levensgevaarlijk.. Eens ge added fire mobs tegenkomt gade nielang leven vrezek.

Uw chaos res is hoog maar in vergelijking met uw hp dno.... Khoop da je da ga overleven. .. Als je wharf map doet gaat die eindbaas u twoshotten, das zo'n slang dat 3 chaos bolts afschiet, dat hit mijn ranger met -20 chaos res voor 1700 hp ofzo..

simchajra

Legacy Member
Affinity zei:
Doe aub geen maps met deze stats he....
Ben ik niet van plan, eerst nog wat farmen voor meer armor en health. Wat mana ook voor clarity aura.

Affinity zei:
Een gem gebruiken van een ander character is daarom nog altijd 'self found' he, die nie gebruiken omda em van een ander char komt vinnek vrij dom, sorry. Tenzij ge van de uitdaging houdt en het nie erg vindt om te sterven.
Dit is zoals ik speel en ik vind deze uitdaging plezanter ook al is het riskanter. 'k Moet eens leren zwijgen aangezien iedereen dit stom vind terwijl ik er genot van heb. :( En met doodgaan zit ik totaal niet in. Heb ik een "Choja jammer, volgende keer beter." gevoel en doe ik gewoon opnieuw.

Affinity zei:
Ge hebt nauwelijks armor en life... Als ge flicker strike mobs hebt zijde er aan op 2 seconden. En die res is veeeel te laag. Overcappen met 20% is vrij safe, gewoon cappen is ook te doen, zeker uw fire res is levensgevaarlijk.. Eens ge added fire mobs tegenkomt gade nielang leven vrezek.
Tot nu toe nog geen problemen gehad met flicker strike waarschijnlijk gewoon door het feit dat er 20 minions rond mij lopen. En ik ben op de hoogte dat m'n fire resist een ramp is atm. Zullen wel zien wat het geeft maar ik ben nog niet van plan om maps te beginnen. Momenteel wat in catacombs aan't farmen aangezien ik nog niet verder zit om m'n armor en hp te verhogen.

Affinity zei:
Uw chaos res is hoog maar in vergelijking met uw hp dno.... Khoop da je da ga overleven. .. Als je wharf map doet gaat die eindbaas u twoshotten, das zo'n slang dat 3 chaos bolts afschiet, dat hit mijn ranger met -20 chaos res voor 1700 hp ofzo..
Als die niet piercen zal die geen probleem zijn. Als die wel piercen kan het indeed lastig zijn als hem toevallig op mij focused buiten m'n 20 minions. >,<

zibx

Legacy Member
freezing teplar 57 fzo tijd voor een altje.

Ele cleave templar BAM met een 16% cleave aan lvl 1= Win :D

Affinity

Legacy Member
Nee moogt gij dat zeggen :p dan wetek uw manier van spelen he :)

Ik zou doodgaan wel erg vinden, daarmee bereid ik mij 200% voor. Als gij zo speelt dan is da uw goe recht he :) kwou u alleen maar waarschuwen!

Met deze stats gade mss wel maps kunnen doen maar dan gade die ene map hebben die plots u 2shot, zo is dit spel xD daarmee best op alles voorbereid zijn!

GL :)

Chickenlal

Legacy Member
Pff, toen mijne ranger dood ging op 79 was ik er toch ff nie goe van ze :p Na elke keer ik sterf denk ik dat ik er mee stop, waarna ik 15 minuten later aan het rerollen ben

zibx zei:
freezing teplar 57 fzo tijd voor een altje.

Ele cleave templar BAM met een 16% cleave aan lvl 1= Win :D

cleave templar is een beest!

Chickenlal

Legacy Member
blessed orbs zijn shitty, niemand wil die

theoritisch zijn de ongeveer 1.5 alchemy waard. (Iets minder dan een chaos)

ToasT

Legacy Member
Ik dacht al dat die niet zoveel waard waren. Net disconnect gehad, gelukkig was ik in town. Jammerlijk genoeg wel geen waypoint gevonden dus opnieuw beginnen vanaf waterfall cave.

Affinity

Legacy Member
hmm nog steeds disconnects? tis bij mij gisteravond begonnen dak er een paar na elkaar had :s

ToasT

Legacy Member
Eerste keer in 2u dus viel wel mee. Nu eerst nog wat WoT tanks spelen, genoeg tijd om te spelen deze week. Ontsteking op de knie dus ik kan niet gaan werk.

*edit* schone dagger gevonden, hoe kan ik die hier tonen?? Stats zijn
80% incr global crit chance
46% incr spell dmg
44% incr spell crit change
+14 max mana
3hp life leach for each enemy hit by your attacks
+116 accuracy rating

Welke build kan ik hier mee uitwerken??
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan