Archief - Opnemen van gameplay

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dragonix

Legacy Member
Beste 9'livers

Eerst en vooral aan iedereen een gelukkig 2012 gewenst ;-).

Ik heb eens een vraagje, op youtube heb je enorm veel filmpjes van mensen die laten zien hoe ze bepaalde trophies, achievements, ... behalen op hun xbox op PS en zonder dat je de rand van het scherm ziet.
Nu vraag ik me toch af hoe ze dit doen... ik veronderstel niet dat ze met een camera voor hun scherm zitten (zou onhandig zijn en geen zicht zijn :p)
Dus ik vermoed dat er een andere manier is, zou iemand dit kunnen toelichten ;)?

Alvast bedankt

Dragonix

P.S.: als dit in het verkeerde gedeelte van het forum zit, mag je dit gerust verplaatsen.

GR4FFIXXZ

Legacy Member
als ik mij niet vergis , doen ze dat meestal met een capture card
meer weet ik hier ook niet over

CurrY

Legacy Member
Dat is idd met een capture card.

SD cap kaarten : Easycap, Dazzle

HD cap kaarten: Hauppauge HD PVR, Blackmagic Intensity Pro, Blackmagic Intensity Shuttle

echdarees

Legacy Member
Helaas, er is geen goedkope oplossing : je zal rond de 60 à 120€ kwijt zijn aan een zgn capture card. Zelf heb ik een Hauppauge HD PVR (HD recording) en gebruik het voor walkthroughs. Dus inderdaad : Curry somt ze allemaal propertjes op ;-)

veel succes enneuh : HAPPY 2012!!! :)
/dimi

Dragonix

Legacy Member
Thanks for the replies!

nog een vraagje hierover.
Ondertussen al wat opgezocht en het enige dat ik vond (of beter gezegd niet vond) waren toestellen die GEEN hdmi ondersteunen...

Zijn er toestellen die dit wel doen?

thelordofpee

Legacy Member
[YOUTUBE]3wYVOgAEKc8[/YOUTUBE]

En serieus, het noemt geen HD PVR als er geen HD mee kan gerecord worden he :)

Dragonix

Legacy Member
thelordofpee zei:
[YOUTUBE]3wYVOgAEKc8[/YOUTUBE]

En serieus, het noemt geen HD PVR als er geen HD mee kan gerecord worden he :)

oke, idd had het op een verkeerde manier bekeken ;)
my bad !!!

mja, zo aan die prijzen te zien en aan de hoeveelheid kabels ga ik er toch nog is ff over nadenken...
wou het eerder doen om zo de momenten dat ik me vrienden online game op te nemen om die later voor het plezier trug opnieuw te bekijken ;)
andere keer mss..

Toch bedankt iedereen!!!

iTon

Legacy Member
Op de PC kun jij simpelweg Fraps gebruiken, 27 euro
Voor de zware games ben echter beter af met een cap cards aangezien er gemakkelijk 20+ fps droppen bij een opname

The Monopoly Guy

Legacy Member
iTon zei:
Op de PC kun jij simpelweg Fraps gebruiken, 27 euro
Voor de zware games ben echter beter af met een cap cards aangezien er gemakkelijk 20+ fps droppen bij een opname
Fraps suckt, geen on the fly encoding ofzo waardoor een paar minuten HD gameplay al snel een paar GB is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan