ik speel op qwerty, gewoon zoveel beter voor games.
al is het alleen maar voor uw groepen die ge maakt in SC2 sneller op te roepen.
Kheb de razer marauder ook (maar dan vooral omdat ik quasi alles van razer gewoon koop) en die speelt nie slecht maar of het lang zal leven dat keyboard is een andere vraag, tis alleszins geen kwalitatief mechanisch keyboard, de toetsen staan op rubberen domes waardoor zowat het enige voordeel is, dat het een stil keyboard is.
Als ge een goed gaming keyboard zoekt en dan vooral voor SC2 schaf u een FILCO aan.
Ze bestaan met Cherry Brown en Cherry Blue key switches. (brown is stiller) en ze bestaan ook in een tenkeyless layout (10 knoppen minder ... duh

) dus het keyboard is heel wat smaller. als je grote keyboards gewend bent is dit even wennen
daar slaat Razer Marauder de bal een beetje mis want de Marauder is ook een tenkeyless keyboard maar met een andere layout, tmoest weer speciaal zijn

Uw 4 pijlkes zitten mee verwerkt onderaan uw numeriek keypad en dan is verwarrend, irritant en na 3 maand ben ik het nog nie gewend
Probeer bij GSL eens op te letten waar de PRO SC2'ers mee spelen.
Ze hebben dan misschien wel de Razer Banshee headset op hun hoofd maar niemand speelt met het Marauder keyboard.
ze hebben bijna allemaal FILCO's (dat gaat u hier in belgie wel 150 euro kosten)
Indien dat te duur is kan je iets goedkoper gaan (130 euro) en een Zowie Celeritas kopen, zowat het 2de populairste keyboard bij de SC2'ers
meer info over mechanische keyboards :
Mechanical Keyboard Guide - Overclock.net - Overclocking.net
Redenen genoeg om kilometers ver weg te blijven van alles met rubberen pootjes en de "zogezegde" goedkope gamer keyboards van microsoft, logitech, roccat, steelseries, razer
de meeste deftige keyboards op USB hebben 6KRO , dwz dat ge 6 knoppen tegelijk kunt induwen, als ge nog een 7de induwt zal deze keypress nooit door uw PC verwerkt worden.
PS/2 keyboards hebben NKRO, dus geen last van dit probleem, daar kunde indien ge dit wenst 25 knoppen gelijk induwen en uw 25 knoppen gaan mooi geregistreerd worden.
Cheap brol haalt niet eens 6KRO en probeer dan in Prince of Persia bijvoorbeeld maar eens over een diepe put te springen waar ge 4 of 5 knoppen tegelijk moet indrukken om die stunt uit te halen ... diep in de put gade vallen
Nog een truukske dat keyboard fabrikanten uithalen is zeggen dat die 6KRO bij hen niet telt en dat ge probleemloos veel toetsen kunt induwen maar dan is hun keyboard zodanig gedesigned dat dit werkt met sommige toetsen ... bvb W A S D en dan totaal niet met andere.
Caveat Emptor
Buyer beware
Laat u geen rommel door verkopers aansmeren
