Archief - New Competition ETPro ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bartichello

Legacy Member
wie weet da eski... da is niet ter eake. rtcw players hebbe net al genoeg naar hun gedacht gekregen. de et spelers die nooit rtcw speelden hebben er nix aan want die kennen et zoals het is. no limitations en de mees(e zijn da gewoon maar altijd als iemand iets veranderd vragen ze rtcw spelerqs wat moet veranderen. je ok et kan soms lame zijn maar das een spel gebruik wat derin zit en deal with it. tis niet omdat iemand der nie geod tegen kan dat er 10 mines zijn. ooh in rtcw is dat niet doe dat in et ook maar weg: whinorzzzz

BlackWido

Legacy Member
wow ... is iedereen hier nu ZÓ dom of hebde gelie echt de fretn z'n post nie geleze :x
ooh in rtcw is dat niet doe dat in et ook maar weg: whinorzzzz
dus jij vondt de spamfests en fullholds die in het eerste jaar van et alomtegenwoordig waren léuk (léuk ?)
en als iemand die thread ook maar gelezen heeft, er is geen sprake van lim. lives, 't was enkel een van de 600 voorstellen die bani deed.
Dit is gewoon weer 'n goed initiatief van bani om ET spectatorfriendly, en meer op skill dan op spam te baseren.
slaagt nergens op
nu hebben de medics in wars helemaal geen ammo meer en dan net meer /kill
da is nu zowiezo al elke spawn, en das een bestrijding van de rambomedics, die helemaal geen team nodig hebben op die manier. Ik steun 't. (ik hoor er soms zelf ook bij hoor :/)

Senator

Legacy Member
BlackWido zei:
Dit is gewoon weer 'n goed initiatief van bani om ET spectatorfriendly, en meer op skill dan op spam te baseren.

ET is in de eerste plaats een team-based spel. Spam is iets dat je met uw team moet doen, dus vind ik dat eerder goed dan slecht.
Er zijn genoeg spellen die individuele skill centraal zetten imo.

DarkDwarf

Legacy Member
ET is fun zoals het is en zelf vind ik het spelen van matches die eindigen in een fullhold fun.

Maar ik moet wel zeggen sommige dingen moeten gebalanceerd worden zoals Cvt Ops die op dit moment helemaal niet nuttig genoeg is om een hele war te gebruiken.

Die Falloff damage zou ik wel ook eens in het spel willen zien, gewoon om te weten wat de impact ervan zou zijn.

Ammo/Health racks mogen weg, je moet gewoon leren je Fld Ops ammo te laten geven.

XP mag ook weg maar dan vind ik dat Fld Ops als met L1 Signals moet beginnen, anders kosten die ammo packs veel te veel en dan zal a) Je team veel te rap zonder ammo zitten of b) Je niet meer veel support/artillery kunnen doen.
Medics mogen ook wel met 1 extra clip beginnen.

Ik vond het idee van iemand op dat forum wel leuk om gewoon bv Engineers met Akimbo te laten beginnen ten koste van granaten/SMG (een van die 2).

BlackWido

Legacy Member
Senator zei:
Spam is iets dat je met uw team moet doen, dus vind ik dat eerder goed dan slecht.
:wtf: om het zoals bani te zeggen "what's the skill in spamming the tank, 20 minutes long"
Ik heb het ook over skill _als een team_ en spammen kan iedereen, 6 random noobs die goeie afspraken maken ook.
Wat kies jij ? Met echte tp (cfr. crossfires, reviverushen tot en met :)) een team verslagen of ze kapot spamme ?
Ik weet dat ik uit fullholds hale tege teams die beter zijn dan os, door ze kapot te spamme , geen fun haal, maar gewoon denk, "er moet dringend iets aan et gebeure"

Senator

Legacy Member
BlackWido zei:
:wtf: om het zoals bani te zeggen "what's the skill in spamming the tank, 20 minutes long"
Ik heb het ook over skill _als een team_ en spammen kan iedereen, 6 random noobs die goeie afspraken maken ook.
Wat kies jij ? Met echte tp (cfr. crossfires, reviverushen tot en met :)) een team verslagen of ze kapot spamme ?
Ik weet dat ik uit fullholds hale tege teams die beter zijn dan os, door ze kapot te spamme , geen fun haal, maar gewoon denk, "er moet dringend iets aan et gebeure"

Ik weet ook wel dat er veel full holds worden gezet, maar dat ligt aan de maps en aan de "standaard tactieken" die daarop ontwikkeld zijn. Maps lijk goldrush en oasis zijn gewoon teveel gespeeld en iedereen doet +/- hetzelfde. Gevolg is dat ge u doodloopt in een (over)effectieve defense(aka spam). Ja dat is frustrerend, nee daarvoor moet ge het spel niet veranderen, maar andere maps spelen.

fretn

Legacy Member
als uw medics zoveel ammo tekort komen moet ge dringed iets aan uw class line-up doen of moeten ze leren aimen (tax is oa juiste class keuze)

als die distant-falloff-damage-falloff-blah-fallaffel weg is gaan uw spelers sowieso minder ammo nodig hebben en kunnen die ammo/health racks met gemak weg (OW SHIT DIT IS ZOALS RTCW)

@at FFS JE MAAKT ET ZOALS RTCW mensjes: http://bani.anime.net/banimod/forums/viewtopic.php?t=4728 (stfu maw)

en blaq, ge zijt ne jongen naar m'n hart, tenminste één die doorheeft dat het voorstellen zijn die _OPTIONEEL_ gaan zijn, en nie direct begint te kakken en pissen op alles

@spamlovers: ga etmain spelen of start eigen league op, met maximale spamsettings, klaag niet aan etpro_team dat we spam limiteren, het zijn de leagues die het vragen en wij die ze de mogelijkheid geven

Spufi

Legacy Member
Wat 'k persoonlijk graag zou zien gebeuren, is dat medics bv geen wapens kunnen oppakken ... een all-round lvl4 Rambo-medic (alhoewel natuurlijk wel eens leuk is om te spelen) is waaaaaaaaaay too overpowered imho.

Als men 't spel zo kan aanpassen dat bv enkel meds dit niet kunnen doen, en zoals eerder aangebracht enkel moeten rekenen op of een (goeie) assisting fieldops of hun shots beter verdelen (veel knallen er maar op los, in de hoop dat hun 156 hp 't houdt voor 1 kill ... no, I don't have anyone in mind :) ), zou 't in vele gevallen al veel leuker, balanced etc worden.

... of is 't da dat ze bedoelen met die "lockpick"? :)

sp00f

greetje

Legacy Member
@ spufi

* in rtcw kunnen enkel medics een zelfde soort wapen oppakken (enigste vorm van ammo verkrijgen als er geen lt in de buurt is)

* nu wil jij dat medics in et geen wapens meer kunnen opnemen? hoe kunnen ze dan in-war (wanneer de ammoracks verdwijnen) nog aan ammo geraken wanneer de fo niet in de buurt is (gebeurt regelmatig aangezien de mappen redelijk groot zijn, en niet altijd iedereen bij elkaar troept)

je spreekt over een lvl 4 medic, maar in een war heb ik dit nog neit veel zien voorkomen eigenlijk (ofwel suck ik, ofwel bekijk ik te weinig leete demo's).

de medics iets minder bevoordelen is mss wel goed, maar niet door ammo weg te laten of te verminderen.
hoe vaak komt het niet voor dat een medic inwar zich moet behelpen enkel en alleen met een luger/colt?
reken daar dan bij dat ze minder ammo gaan krijgen en dan is het hek helemaal van de dam (imo)

(uitgebreidere post volgt mss later, moet nu weg)

Senator

Legacy Member
Als "spam" dan toch zo een allesverslagende tactiek is, waarom worden er dan zelden full holds gezet op maps als radar of supplydepot? Pas als praktisch elke clan fullholds zet tegeneen op radar, dan ga ik toegeven dat er een probleem is met ET als spel. Duidelijk NIET het geval. maw "spam" is mapafhankelijk, is afhankelijk van de ervaring en tactiek op een map. Maps als goldrush en oasis, daar zijn standaard tactieken op, daar wordt je doodgespamd met ffe, nades en mijnen als de defenders het goed doen. Dat is waar, maar weerom, dat ligt aan het feit dat die maps teveel gespeeld zijn en iedereen al maanden dezelfde tactiek, de best mogelijke tactiek gebruikt.
Het lijkt er mij meer en meer op dat de spamhaters gewoon een bende gefrustreerden zijn die niet kunnen winnen en de oorzaak bij het spel leggen ipv bij zichzelf en hun clan.
Ga dan andere maps spelen, maar verander het spel niet.

rafiki

Legacy Member
Ik blijf van mening dat door goede teamplay elke defense doorbroken kan worden, no matter which!
MAAR: :crazy:

** Het weghalen van ammorekken is eigenlijk niet echt slecht! Worden ze gebruikt tijdens wars? IMO tijdverlies. Misschien krijgen ze dan op public server ook door dat men meer moet gaan teamplayen :p
** De nieuwe voorstellen Het zijn 'pijnpunten-van-alledaagse-spelers' die door sommige negatief worden onthaald en door andere dan weer positief! Een goeie mix en implementatie van welbepaalde 'positief onthaalde' voorstellen zal het spel misschien wel een beetje recreatiever maken. Teveel veranderingen zou het spel best wel is kunnen 'naar de verdoemnis' helpen.
** Mapdesigners kunnen misschien eerst is beter nadenken voor ze een 'leete' map beginnen te designen! Vragen die dan gesteld moeten worden:
Zijn er genoeg invalswegen voor een welbepaald doel te bereiken?​
Hoe lameheid vermijden? (= relatief imo)​
Maps designen waarin alle classes nuttig kunnen zijn. Gaande van Flamethrower tot Sniper​
Een evenwicht in complexiteit voor defense en offense vinden bij het designen is noodzakelijk om zo maps te creeren die de moeite waard zijn om zowel als axis/allies te spelen.​
Hoofddoel imo blijft: FPS>> - maps maken (Like base, Like supply) en geen kanjers waarin amper 30 fps wordt gehaald. Simpele mappen worden dikwijls beter onthaald dan uitgebreide mappen met 5 dyna blows en 2 obj carriers.​

That's my opinion about SPAM MAPS & CHANGES in ETPRO!

Greetz,
Rafiki

:offtopic: @Fretn: Wat heb jij gestudeerd op school? Lic Inform?

fretn

Legacy Member
ik ben zonder probs afgestudeerd in het derde kleuterklasje

(mct @ pih in kortrijk)

Spufi

Legacy Member
greetje zei:
@ spufi
* in rtcw kunnen enkel medics een zelfde soort wapen oppakken (enigste vorm van ammo verkrijgen als er geen lt in de buurt is)
I know, nooit erg gevonden, maar tja, my opinion.

greetje zei:
* nu wil jij dat medics in et geen wapens meer kunnen opnemen? hoe kunnen ze dan in-war (wanneer de ammoracks verdwijnen) nog aan ammo geraken wanneer de fo niet in de buurt is (gebeurt regelmatig aangezien de mappen redelijk groot zijn, en niet altijd iedereen bij elkaar troept)
Hmmmmm, ok, you do have a point, is al veel te lang geleden dat 'k nog wars heb gespeeld, had hier ff nie bij stil gestaan.

greetje zei:
de medics iets minder bevoordelen is mss wel goed, maar niet door ammo weg te laten of te verminderen.
Mja, maar wat blijft er dan nog over dat nie (uber-)downgrape is?
Aan *specifiek* Medic-skills gaan prutsen, zoals bv die "medics can't heal themselves" is ook geen oplossing, zie maar hoe heftig er daar op gereageerd werd hier.

BlackWido

Legacy Member
Senator, om dat die maps gelukkig nie zo geschikt zijn om te spamme :) daarom is radar zo ook ongeveer de beste map, zeker met de spamrestricties, aanegzien het nu nie mogelijk is om, als er nog maar een objective te grijpen is, 't vol te zetten me 8 mijnen en vol te spammen met artys :)
van supply van 't zelfde laken een pak (zo 2 chokepoints daarvanboven, die dikwijls bij een foutje of een goeie nade al kunne gecleard worde)

fretn

Legacy Member
WeBoC zei:
Ik vind hier niet 100% op gaan hoor.
Hier op dit forum worden door RTCW'ers of ex-RTCW'ers weleens vergelijkingen gemaakt of uitspraken in de zin van "Ja maar in RTCW, ...." gedaan.
Dus ik begrijp wel waarom dat sommige nu dan zeggen van "maak van ET geen RTCW" , in hun ogen lijkt het mss wel zo.

euh lees es op etpro forums alle topics waar changes voorgesteld worden, idem voor xfire, swertcw, het is gewoon een afgezaagd concept

meestermongool

Legacy Member
fretn zei:
euh lees es op etpro forums alle topics waar changes voorgesteld worden, idem voor xfire, swertcw, het is gewoon een afgezaagd concept


doe die changes dan niet
:baard:

iedereen zaagt voor een reden :tongue:

Crazy Killer

Legacy Member
changes laten zoals ze nu zijn imo
toch zeker in competitie...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan