Archief - Metal Gear Solid HD Collection

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

H_ans

Legacy Member
Furon zei:
MGS1 werd later ook remade als The Twin Snakes (GameCube), dus daar zal het wellicht niet aan liggen.

Juist wel. Noem anders eens enkele PSX remakes op die ze op Xbox 360 uitgebracht hebben?
Twin Snakes is van Nintendo dus die mogen ze sowieso al niet gebruiken. Het is ook niet 100% hetzelfde spel (zie ook de Resident Evil remake; m.a.w. meer dan een grafische upgrade).

Just Forget The Idea Of PS1 Remakes - PS3 News

Komt er op neer dat ze eigenlijk van nul af aan moeten beginnen.

Spandi

Legacy Member
Van mij mochten ze MGS1 er gewoon geport opgooien. Ik kijk door die graphics heen :) Hoewel dat porten allicht ook niet vanzelf gaat...

lowscore

Legacy Member
Bah! Zever, vind ik dat PSXExtreme artikel.

Ze gaan al direct in de fout door over remakes te spreken terwijl al die HD Collections die uitkomen niets meer zijn dan HD remasters, geen remakes. (De eerste Resident Evil voor Gamecube, DAT was een remake.)

Dat wil zeggen dat ze de games laten draaien in hogere resolutie. Eender welk oud 3D game kan in hoge resolutie berekend worden. (2D is heel andere koek...)

Voor PS2 games is het meestal nodig om nieuwe fonts en HUD te maken omdat die anders te wazig zijn. Dat kan dan evengoed voor PS1 games maar is in de meeste gevallen zelfs niet nodig daar veel games niet eens aliased fonts gebruikten.

Soms krijgen de HD remasters enkele herwerkte textures als extra, maar meestal valt dat niet eens op.

Wie echte remakes verlangt van eender welke HD Collection komt sowieso bedrogen uit. Maar de meesten willen gewoon een oude game op een deftige manier op hun HDTV draaien.

metalgearsolid1440x1080.png


Maakt dat de game widescreen gaat en elimineer de voor PS1 typische texture warping en voilá, uwe Metal Gear Solid HD remaster is klaar. Dat is echt niet veel werk en beter dan het alternatief: een onvolledige collectie.

Bart Religion

Legacy Member
H_ans zei:
Juist wel. Noem anders eens enkele PSX remakes op die ze op Xbox 360 uitgebracht hebben?
Twin Snakes is van Nintendo dus die mogen ze sowieso al niet gebruiken. Het is ook niet 100% hetzelfde spel (zie ook de Resident Evil remake; m.a.w. meer dan een grafische upgrade).

Just Forget The Idea Of PS1 Remakes - PS3 News

Komt er op neer dat ze eigenlijk van nul af aan moeten beginnen.

Resident Evil 4 is ook op nintendo uitgebracht en heeft wel een HD versie gekregen op Xbox360.

Recipe4hate

Legacy Member
Na een paar u spelen, is de game gecrashed. Gewoonweg blijven hangen :s
Kon met enkele seconden de xbox-knop in te houden de console wel uitzetten...

Behalve dat, is het inderdaad doodjammer dat MGS1 (nog steeds mijn favoriet) er niet bijzit.

fixer187

Legacy Member
Als je het verhaal van mgs1 wil bijbenen, check dan even youtube.

Recipe4hate

Legacy Member
fixer187 zei:
Als je het verhaal van mgs1 wil bijbenen, check dan even youtube.

Kep de 1 gewoon nog es op PC geïnstalleerd :love:
Eerst die volledig uitspelen en dan pas naar 2 gaan!

Heb ook de Twin Snakes op GC, maar ik vind de framerate daar enorm laag.

lowscore

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Kep de 1 gewoon nog es op PC geïnstalleerd :love:
Eerst die volledig uitspelen en dan pas naar 2 gaan!

Heb ook de Twin Snakes op GC, maar ik vind de framerate daar enorm laag.

The Twin Snakes loopt nogthans aan 50fps voor de PAL versie. Helaas heeft het wel redelijk wat framedrops. Net als bij de HD Collection op PS3, trouwens. De framerate van de 360 versie is volgens Digital Foundry stabieler, en als het naar beneden duikt, is het niet zo hard. Aan hoeveel fps loopt MGS op PC, trouwens?

En om op mijn commentaar van enkele maanden geleden verder te gaan: Metal Gear Solid: The "Lost" HD Remasters.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan