Archief - Mass Effect 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M0rdresh

Legacy Member
Men dacht wellicht, iedere zelfrespecterende sci-fi rpg fan heeft zeker al ME1 gespeeld. Maar ja, waarom dan wel ME2 uitbrengen. Kan er ook wel inkomen dat nu uitpakken met "ME1 naar de PS3" misschien flauwe reacties zou brengen. Hmm, blijft moeilijk om er logica in te zien.

Het is aangeraden de eerste te hebben gespeeld en voor diegenen die ME1 hebben gespeeld is dit pareltje onmisbaar, maar iemand die de eerste nooit heeft gespeeld zal snel mee zijn met ME2 hoor. Bekijk dit zoals de meeste movie sequels, gerelateerd, maar niet perse direct opeenvolgend. Lord Of the Rings is één gigantische verhaal maar in drie strak opeenvolgende stukken, toch iets anders me dunkt.

Master S

Legacy Member
ULTRAnumb zei:
ik heb liever JRPG's

Wa doet ge hier dan :oink:

Ontopic: dan maar es den eerste op PC spelen want deze ga ik zeker halen. Hopelijk krijgen we ook ME 3 :)

Scooter

Legacy Member
Het is niet omdat je deel 1 niet gespeeld hebt, dat ME2 geen super ervaring kan zijn. Ik heb een maand geleden ME2 uitgespeeld en vond het zo goed dat ik deel 1 dan ook nog gekocht heb om de volledige trilogie te spelen.

Deel 1 is uitgegeven door Microsoft en dat is dus hoogstwaarschijnlijk de enige reden waarom deze niet op PS3 uitkomt. Ik hoop dat ME2 op PS3 een deftige port wordt want het zou echt zonde zijn indien dit niet het geval is. En als ME2 komt naar PS3, dan is ME3 quasi een zekerheid. EA is uitgever dus die zien het geld maar al te graag komen.

MegaMentor

Legacy Member
35irvxw.png

Fredvdp

Legacy Member
ralleke zei:
Is niet vreemd, is logisch. Deel 1 werd uitgegeven door ms en bezitten de uitgeefrechten. Deel 2 werd uitgegeven door EA.

De PC-versie van ME1 werd nochtans door EA uitgebracht.

Goldrusher

Legacy Member
Zelf hebben ze er wel een goed oog op...

The PlayStation 3 edition will include the full Mass Effect 2 game and hours of bonus content, making this the perfect introduction to BioWare's award-winning action RPG franchise.

iLLuSion_xGen

Legacy Member
Precies of iedereen heeft zowel MGS EN MGS4 gespeeld....

Lees toch gewoon het verhaal of koop het op PC/X360 en deze dan op PS3 he.
Ik ben in ieder geval blij dat deze komt, alhoewel ie nu nog maar voor €20 op de PC verkrijgbaar is :s

waffel

Legacy Member
iLLuSion_xGen zei:
Precies of iedereen heeft zowel MGS EN MGS4 gespeeld....

Lees toch gewoon het verhaal of koop het op PC/X360 en deze dan op PS3 he.
Ik ben in ieder geval blij dat deze komt, alhoewel ie nu nog maar voor €20 op de PC verkrijgbaar is :s

Je hebt een punt, MGS4 zou zonder voorkennis ook goed genoeg zijn, en achteraf moet je maar de vorige delen spelen of lezen.

Aan de andere kant is MGS4 gewoon één grote knipoog naar de voorgaande delen, en mis je de genialiteit van MGS4 toch wel.

Soit, iedereen zijn keuze, maar ik begin graag bij A.

dr.salt

Legacy Member
ik ben suuuuuuuuper blij hierom maar zonder ME1 ga je toch wel veel missen vrees ik... :(

Rubentje

Legacy Member
MGS is wel iets anders IMO. De 3 spellen (spin-offs en Metal Gear even buiten beschouwing) hebben elk meer plot dan Mass Effect 1 en ze zijn ingewikkelder. Plus de 3 spellen zijn allemaal heel belangrijk voor MGS4. Eén spel niet gespeeld hebben kan het al heel verwarrend maken. Kojima probeerde het allemaal samen te vatten voor de beginner met die database maar een nieuwkomer zal dat waarschijnlijk maar intimiderend vinden.

Het verhaal van Mass Effect 1 was simpel en coherenter. Ik denk dat Bioware iets zal vinden om ME1 samen te vatten. Beter dan niks in ieder geval.

dr.lee

Legacy Member
Indien je beide delen op een verschillend platform speelt, kan je je savegames van deel 1 niet gebruiken in deel 2. Zo mis je imo toch wel een leuke feature die extra continuïteit biedt tussen beide games. Ook is er een enorm verschil tussen het verhaal van deel 1 ontdekken en beleven (want Me1 toont zijn verhaal zo mooi gedurende het spel dat het echt een belevenis is), en het eventjes snel op wikipedia na lezen. Je mist dan een enorm deel van de ervaring die de Mass Effect reeks je bied.

Nuja, Me2 opzich blijft wel een topgame (hoewel ik deel 1 zeker dubbel zoveel heb uitgespeeld) en het is altijd goed nieuws dat zulke games voor iedereen speelbaar zijn.

dr.salt

Legacy Member
Voor mij is dat genoeg, ik denk niet dat ik ooit de tijd en de zin zou hebben om gelijk 2 of zelfs 3 games na elkaar te spelen, geef mij maar gewoon een introduction en dan speel ik met veel plezier deel 2 die blijkbaar toch al pakken beter was dan deel 1 :)

Instabuy, sowieso

ytsejam

Legacy Member
dr.salt zei:
Voor mij is dat genoeg, ik denk niet dat ik ooit de tijd en de zin zou hebben om gelijk 2 of zelfs 3 games na elkaar te spelen, geef mij maar gewoon een introduction en dan speel ik met veel plezier deel 2 die blijkbaar toch al pakken beter was dan deel 1 :)

Instabuy, sowieso

²

Samus007

Legacy Member
alle only PS3 eigenaars, deze MOET je gewoon aanschaffen, kent op vele vlakken zen gelijke niet, dichter bij het niveau van de star wars films kom je echt niet.

Reverz

Legacy Member
ULTRAnumb zei:
ik heb liever JRPG's
Dank u voor deze nutteloze reactie :ironic:

dr.salt zei:
Voor mij is dat genoeg, ik denk niet dat ik ooit de tijd en de zin zou hebben om gelijk 2 of zelfs 3 games na elkaar te spelen, geef mij maar gewoon een introduction en dan speel ik met veel plezier deel 2 die blijkbaar toch al pakken beter was dan deel 1 :)

Instabuy, sowieso
Same, was eerst van plan om effe ME1 voor PC te kopen, kost toch maar €10 ofzo maar ik game niet echt graag meer op mijne PC en met de toevoeging van de samenvatting van ME1 heb ik ook genoeg.

mentor0 zei:
Only exclusive worth buying an Xbox 360 for...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan