Archief - Heb wat vraagjes...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

packardbell

Legacy Member
Hallo Allemaal ;)
Ik heb dus sinds gisteren BFV :applause:, maar ben eigenlijk een beetje aan het "sukkellen" :crazy:. Met de Jets kan al zeer goed overweg :niceone: MAAAAR met de helikopters heb ik wat probs :sad:. Ik stap dus in een helikopter zet men throttle volledig open --> Helikopter stijgt op :applause:,
maar hoe ga ik nu eigenlijk fatsoenlijk vooruit :doh:, bij mij crasht hij altijd :doh:, draaien enzo lukt me wel

BTW ik heb een Logitech Extreme 3D Pro Joystick als iemand dezelfde heeft als mij, of iets gelijkaardigs wil je dan is zo vriendelijk zijn om me te zeggen wat jij voor "rudder left" , "rudder right" , "roll left" , "roll right" hebt ingesteld... .

Nog een laatste vraagje... is het normaal bij een Jet wanneer je de throttle toe draait en dan weer open dat de motor traag terug in gang schiet?

:niceone: ALVAST BEDANKT JULLIE AANDACHT :niceone:

vishnusixclix

Legacy Member
vooruit ga je door je neus naar voren te bewegen. (zelfde toets als vooruit lopen bij inf) Remmen doe je door neus naar boven te bewegen.

met joystick is dus naar voor bewegen => vooruit gaan
j/s naar achter => vertragen

Om links strafen laat je je heli naar links leunen en vice versa voor rechts strafen

j/s => naar links en rechts bewegen
---------------------------------------------------------
dat van die jet...

Throttle halverwege = AF
Throttle helemaal naar achter = volle kracht achteruit
Throttle helemaal naar voor = volle kracht vooruit

Dit is standaard en je kunt het niet aanpassen.
---------------------------------------------------------




Gebruik ook niet zoveel smileys aub

Ik word daar :crazy: van

packardbell

Legacy Member
Ok heb het allemaal zo ingesteld, maar als ik dus mijn joystick naar voor beweeg voor vooruit te gaan dan kanteld de chopper zachtjes en als ik nog wat meer naar voor ga maakt hij een "duikvlucht"

SilentSpring

Legacy Member
packardbell zei:
Ok heb het allemaal zo ingesteld, maar als ik dus mijn joystick naar voor beweeg voor vooruit te gaan dan kanteld de chopper zachtjes en als ik nog wat meer naar voor ga maakt hij een "duikvlucht"
yup, azo ist. ge moet dan beke gas bijgeven om op dezelfde hoogte te blijven, dus alsde vooruit vliegt moete bijna heeltijd gas geven om niet te dalen. das dom gedaan vinnek, in real life kantelt den rotor maar nie den hele chopper.

The Crazy Noob

Legacy Member
Den Freddie zei:
yup, azo ist. ge moet dan beke gas bijgeven om op dezelfde hoogte te blijven, dus alsde vooruit vliegt moete bijna heeltijd gas geven om niet te dalen. das dom gedaan vinnek, in real life kantelt den rotor maar nie den hele chopper.
de chopper kanteld ook hoor, enkel de rotorbladen kantelen een beetje met als bedoeling de chopper te kantelen (d8 ik toch) + als uw rotoren/chopper draait, gade zowiso meer gas moeten geven omdat de neerwaartse luchtstroming niet meer loodrecht staat maar schuin om een voorwaartse beweging te geven => minder lucht naar de grond gestuwd => ge gaat dalen => meer gas geven om op dezelfde hoogte te blijven vliegen...

Tomasken

Legacy Member
jawadde wa n en uitleg :cool:

en nu moogde der nen boek over schrijven the crazy noob :p

SilentSpring

Legacy Member
The Crazy Noob zei:
de chopper kanteld ook hoor, enkel de rotorbladen kantelen een beetje met als bedoeling de chopper te kantelen (d8 ik toch) + als uw rotoren/chopper draait, gade zowiso meer gas moeten geven omdat de neerwaartse luchtstroming niet meer loodrecht staat maar schuin om een voorwaartse beweging te geven => minder lucht naar de grond gestuwd => ge gaat dalen => meer gas geven om op dezelfde hoogte te blijven vliegen...
ja azo ist geloofk, mo khad ooit es in ne boek van artis gelezen dat den rotor alleen kantelde, alleen vo hoge snelheid heel de heli kantele ofzo, dunno

SilentSpring

Legacy Member
Osi 140 zei:
Mor da zijn hueys, die kunnen da nog nie in den vietnam tijd, den hele heli kantelt dus mee ...
mor goe, beetje oefenen en je kunt goe vliegen ;)
yup, kwas da efkes vergete ;)

packardbell

Legacy Member
Heeft er iemand ervaring met de Logitech Extreme 3D Pro Joystick?? Zo ja, kan je me ff is vertellen wat je voor "rudder right en left" en "roll right en left" hebt ingesteld.
THX !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan