Archief - Gran Turismo 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bertl.v

Legacy Member
[youtube]zvxMEOO4a_E[/youtube]
red-bull-x1-prototype-11.jpg

red-bull-x1-prototype-7.jpg

red-bull-x1-prototype-8.jpg

Teknohol1c

Legacy Member
Het zijn vrij haalbare dingen wat die X-1 toont. Maar vandaag de dag zijn zulke ontwikkelingen gewoon nog véél te kostelijk.
Kijk bvb wat een topfuel dragster haalt. Laat da doorontwikkelen zodat het handelbaar wordt op circuit en werkt da in een wagen die daadwerkelijk bochten kan nemen en je zou nogal wat zien denk ik

Goldrusher

Legacy Member
Er is idd niets onrealistisch aan. 't Is gewoon een Le Mans auto, waarvan overbodige carosserie werd verwijderd, de wielen werden ingesloten, en voorzien van een zuigsysteem als in de Chaparral 2J destijds, die trouwens in GT4 zat.

Gamer 01

Legacy Member
Maar de hoeveelheid grip in de bochten lijkt me niet haalbaar irl. Als je die replay bekijkt dan kleeft die 100% op de baan.
Sowieso, als dat irl zo zou zijn is zo'n wagen onbestuurbaar denk ik door de abnormaal hoge G-krachten.

Goldrusher

Legacy Member
De auto wordt nog altijd bestuurd door de coureur, niet omgekeerd. En als die coureur bepaalde snelheden - in bochten - niet aankan, dan moet hij maar wat trager rijden.

Teknohol1c

Legacy Member
:lol: idd

Gamero1: Maar, hebt gij F1 wel al es goed bekeken als het camerapunt dwars over een chicane gaat? Die F1's plakken ook mottig hard aan de grond ze en die zitten soms al in de richting van 3G
En als die redbull airshow piloten tot 9-10G geraken zal ne autocoureur zich ook wel kunnen trainen dat ie pakweg 7G aankan. It's all about huff and puff oefeningskes... :unsure:

XeNiUs

Legacy Member
Mijn order op team axel staat dat GT5 officieel verschoven is naar 31/12 ! :doh:

honda dude

Legacy Member
NEW INFO: Track Time-Syncing, Randomly Generated Rally Career, Custom Soundtrack... - GTP Forums

Cars
Of the roughly 1000 cars in GT5, about 800 are standard models. Mostly brought over from GTPSP, they're shiny, HD and still more detailed than any vehicle in Prologue. These vehicles only suffer scrapes and scratches, but it's crash consequences that matter. A trip to the gravel trap - or worse, the metal railings - in any car could prove race ending. Think broken gearboxes, brake failures and even engine stalls. All cars regardless of type have fully functioning front reverse lights, horns and get dirty during races.

Dynamic Weather/Time
Snow is similarly impressive, hitting the windscreen in thick clumps before melting into water and being wiped from view. Flakes start to clump in thick grass, tree branches and tracksides before slowly setting onto the track, one lap at a time. It's not just how stunning the weather effects look, though, but their unpredictability which most impresses. Weather even alters the temperature, air pressure and humidity on the track. Forecasts are available for each race, but in a cruelly realistic twist, aren't always accurate. During long races, clouds move across the sky, darkening the track and forcing a constant re-assessment of your race strategy. Failure to read the changing conditions could mean the difference between victory and crashing out.
Daylight alters during longer races, too. Night slowly sets in, reducing visibility and necessitating the use of hi-beam headlights over normal ones. In a 24 hour race, the sky's hue changes slowly fades to black and back without any animations. Stunning. In keeping with the hyper-realism, Polyphony have even included 'time-syncing' on real-life circuits. This allows you to match the time of day in-game to that of the real track - meaning if it's night time in Monza, you'll have to race in the dark. Yet another unnecessary detail that only GT offers..

Soundtrack
Just like the PSP version, you'll get the chance to play whatever music you have on your hard drive, so you're only limited by the size of your disk and the range of your MP3 collection.

Customization
You can tell when you're tailing a car with a racing exhaust rather that its standard factory parts, because it looks bigger and sounds louder than normal. You can tune electric cars. Tuning menus are more interactive and visual that before, too, with a much slicker user interface in the garage - though there's no livery editor this time.

Rally
Each race in the rally career is run on a randomly-generated point-to-point course with the aim, like in real rallying, being to beat your competitors times rather than race them head to head. Every rally is also affected by GT5's stunning weather engine, too. There's even a co-driver calling out each corners severity and suggested approach.

Nascar
NASCAR in GT only comprises a few 'official' tracks - including Daytona and Indianapolis - and roughly ten real drivers. The license will also play to the real sport's rules, such as yellow flags and pitting. The NASCARs are also the only vehicles which have bonnets break open and rear windows shatter.

Goldrusher

Legacy Member
En het enige nieuwe kopieer je niet ? :p

- online rally waarbij elke 10s iemand vertrekt​

En uit een ander artikel (Veronica Magazine GT5 special - GTP Forums)

- om 24u races te kunnen rijden in B-spec, heb je 4 B-spec coureurs nodig​

Wie het nieuws rond de game wat volgt, kent al de rest al.

honda dude

Legacy Member
Goldrusher zei:
En het enige nieuwe kopieer je niet ? :p

- online rally waarbij elke 10s iemand vertrekt​

En uit een ander artikel (Veronica Magazine GT5 special - GTP Forums)

- om 24u races te kunnen rijden in B-spec, heb je 4 B-spec coureurs nodig​

Wie het nieuws rond de game wat volgt, kent al de rest al.

alle dan maar die dingen da in het rood staan zijn wel nieuw voor mij :applause: :D

NinjaTune

Legacy Member
jah, hoe zit da hier eigenlijk met da grapje? Hoe ridicuul lang blijft dit niet duren.. ze kunnen uiteraard oneindig blijven toevoegen.. Ik zag overigens in verschillende reclamefolders GT5 staan alsook PS3 bundles met GT5.. consumentenbedrog of effectief ook ontwetendheid van de ketens? :)

hatetn

Legacy Member
Goldrusher zei:
En het enige nieuwe kopieer je niet ? :p

- online rally waarbij elke 10s iemand vertrekt​

En uit een ander artikel (Veronica Magazine GT5 special - GTP Forums)

- om 24u races te kunnen rijden in B-spec, heb je 4 B-spec coureurs nodig​

Wie het nieuws rond de game wat volgt, kent al de rest al.


om een 24 uur race te rijden heb ik enkel een fles cola, chips en koekjes nodig.

seurinck

Legacy Member
dat traden van wagens zie ik wel zitten.

maar is dit enkel met uw PSN vrienden ??
of kunt ze gwn ook op een online verkooplijst zwieren ?

Master S

Legacy Member
Goldrusher zei:
En het enige nieuwe kopieer je niet ? :p

- online rally waarbij elke 10s iemand vertrekt​

Nice :)

Ook die custom soundtrack is leuk, lekker naar eigen songs luisteren terwijl ge over den asfalt scheurt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan