Archief - Gran Turismo 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koolcast

Legacy Member
We are sorry to say that Gran Turismo 5 will not be available on the previously announced release date of November 3rd, but the game will be released before Christmas. We sincerely apologise to GT fans for the delay, however creator Kazunori Yamauchi and the team at Polyphony Digital want to make certain they are creating a racing experience of the highest quality.

PlayStation Blog

Karre

Legacy Member
Goldrusher zei:
Wat zijn uw verwachtingen dan ? Het is geen game met een Hollywood-verhaal hé. De content en features spreken voor zich.

Als ze er zo lang over doen dan verwacht ik gewoon dat het perfect is. Als ik dan terug moet aanhoren hoe slecht die geluiden wel niet zijn.

|Chaos| zei:
Serieus, wees toch eens blij dat er nog bedrijven zijn die zo'n kwaliteit afleveren? Het is kut dat ze het telkens uitstellen, maar heb je liever dat ze een onafgewerkt spel uitbrengen?

Ik heb niets tegen het afwerken van een product. Maar daar blijft het bij Polyphony Digitals niet bij. Men bleef zichzelf gewoon werk bezorgen door gewoon constant extra dingen er nog bovenop te gooien die maar echt een klein aantal volk aanspreekt (cfr. karting).

Goldrusher

Legacy Member
Karre zei:
Als ze er zo lang over doen dan verwacht ik gewoon dat het perfect is.
Dat zijn dan enkel uw eigen verwachtingen. Geen beloftes van Polyphony, want Yamauchi zelf is wellicht nog het meest kritisch.

Trouwens, wat is lang ? Dit jaar alleen al kregen we Red Dead Redemption, Final Fantasy XIII, StarCraft II en Mafia II, die stuk voor stuk even lang, zoniet langer, in ontwikkeling waren als Gran Turismo 5. En we kregen er geen previews van, noch konden we feedback geven. Wat bij GT5 wel het geval was.

Karre zei:
Men bleef zichzelf gewoon werk bezorgen door gewoon constant extra dingen er nog bovenop te gooien die maar echt een klein aantal volk aanspreekt (cfr. karting).
Vergeet niet dat karts - vroeger misschien meer dan nu - hét middel waren om te leren racen. Vrijwel alle grote nemen uit de autosport zijn met karts opgegroeid.
Wie weet was het misschien een verzoekje van Vettel.

En zo'n kart modellen en in de game speelbaar maken kostte hen wellicht nog geen week. Terwijl je geen kritiek lijkt te hebben op de vele indrukwekkende features die een pak belangrijker zijn dan karts, en er óók in zitten. Van zaken als dag-nacht cyclus, weerseffecten en track generator, tot alle online features, waaronder zelfs de mogelijkheid om vanop je smartphone of een willekeurige PC even te B-speccen.

Het geluid kan beter, het klonk totnutoe altijd te zuiver en te klinisch. Geen onzuiverheden, haperingen, pruttelingen, etc.
Maar nog niemand heeft de definitieve versie van de game gespeeld... We hebben ook nog niet de definitieve damage gezien. Niks van de careers in de game. Geen license tests. Nog geen track list.

Men wil zoveel mogelijk als verrassing houden.

V1nce

Legacy Member
Karting is erbij gestoken omda het uitgelekt was geweest.
Orgineel ging het er niet insteke en ging het voor gt6 zijn ,waar ze ook al aan bezig zijn en die al binne 2 jaar zou uitkomen.

Stond in een interview da ik een tijdje gelede had gelezen

soulgamer

Legacy Member
soulgamer zei:

Liquid Li0n zei:
echt schitterend gedaan, je moet nu anders eens de langere versie doen, die moet dan nog meer lachen worden, het geen die ene dame altijd tegen dat wenend meisje zegt in die stukjes vind ik altijd grappig, dat miste ik hier.

ik zit hier nog te lachen :D
Bedankt allemaal ;)! Ik had niet verwacht dat jullie het zooo leuk zouden vinden. Ik had dus werkelijk vrij genomen zoals ik heb neergeschreven als ondertiteling.
Op het einde wist ik echt niet meer wat neerschrijven vandaar het abrupte einde :D, ik had dat stukje met het meisje er graag bij gedaan maar misschien beter zoals het nu is, kort en krachtig ;). Vertalen naar het Engels lijkt me helaas onbegonnen werk. Zinnen zoals "dat spel is zo krom als mijn vélo" en "mijn Eva komt nog sneller klaar" zijn gewoon niet te vertalen naar het Engels :p.

HyPnOTiZeR

Legacy Member
soulgamer zei:
Bedankt allemaal ;)! Ik had niet verwacht dat jullie het zooo leuk zouden vinden. Ik had dus werkelijk vrij genomen zoals ik heb neergeschreven als ondertiteling.
Op het einde wist ik echt niet meer wat neerschrijven vandaar het abrupte einde :D, ik had dat stukje met het meisje er graag bij gedaan maar misschien beter zoals het nu is, kort en krachtig ;). Vertalen naar het Engels lijkt me helaas onbegonnen werk. Zinnen zoals "dat spel is zo krom als mijn vélo" en "mijn Eva komt nog sneller klaar" zijn gewoon niet te vertalen naar het Engels :p.

Vertalen naar engels maakt het niemeer grappig imo :p

Goldrusher

Legacy Member
V1nce zei:
Karting is erbij gestoken omda het uitgelekt was geweest. Orgineel ging het er niet insteke en ging het voor gt6 zijn, waar ze ook al aan bezig zijn en die al binne 2 jaar zou uitkomen.
En jij gelooft dat allemaal ? :lol:

Teknohol1c

Legacy Member
Kijk, 't is simpel ze.

De ene gaat altijd zagen omdat een spel uitkomt, redelijk afgewerkt is maar da ze erna 4-5 DLC's releasen. Dus blééééh onafgewerkt spel gereleased.
Den andere gaat zagen omdat ne ontwikkelaar er es wil voor zorgen dat men een zo goed als compleet afgewerkt spel krijgen waar alle features al inzitten en we dus ni extra moeten gaan betalen vo bvb karts die erbij komen of in dit geval nu extra beveiliging. bléééh prutsers blijven maar uitstellen...

Nu zal er in de toekomst miss hooguit es ne carpack uitkomen voor als ze misschien binnen 6maand alsnog een porsche-licentie binnenhalen!

der untergang is lacheuh :rofl:

djaxx79

Legacy Member
kan iemand de juiste releasedatum meegeven aub? Op de site van Gm staat 11/2010 maar is er niet een juistere datum bekend?

Karre

Legacy Member
stony_v zei:
Kijk, 't is simpel ze.

De ene gaat altijd zagen omdat een spel uitkomt, redelijk afgewerkt is maar da ze erna 4-5 DLC's releasen. Dus blééééh onafgewerkt spel gereleased.
Den andere gaat zagen omdat ne ontwikkelaar er es wil voor zorgen dat men een zo goed als compleet afgewerkt spel krijgen waar alle features al inzitten en we dus ni extra moeten gaan betalen vo bvb karts die erbij komen of in dit geval nu extra beveiliging. bléééh prutsers blijven maar uitstellen...

Nu zal er in de toekomst miss hooguit es ne carpack uitkomen voor als ze misschien binnen 6maand alsnog een porsche-licentie binnenhalen!

der untergang is lacheuh :rofl:

DLC's betekenen niet altijd onafgewerkt.

BlueSmiley

Legacy Member
Van mij mogen ze het wel stilletjes aan gaan releasen.
Er bestaat nog steeds geen perfect afgewerkt spel zonder 1 bug in en ik verwacht dat met GT5 niet anders.
Ik heb niet speciaal mijn PS3 gekocht voor GT5 zoals er (volgens mij) toch wel genoeg zijn en daar ben ik toch wel blij voor. Ik was enthousiast maar nu zal ik het wel insteken met gedacht 'allee dan, eindelijk', spijtig.
Als er nu toch nog grotere glitches of whatever in het spel gevonden worden koop ik nooit nog een gran turismo, dat ze 'm dan maar in hun hol steken. :')

BTW: Die videos van Hitler zijn wel afgezaagd maar deze is toch een goeie :D LOL

Goldrusher

Legacy Member
Red Bull X1 onthuld...

Speciaal voor GT5 ontworpen door Adrian Newey en Sebastian Vettel. Wat voor hen de perfecte racewagen zou zijn.

The no-holds-barred prototype developed by Polyphony Digital and Red Bull has been revealed in the latest issue of Car magazine in the UK!

As you may recall, the X1 is the answer to Kazunori Yamauchi’s question: “If you built the fastest racing car on land, one that throws aside all rules and regulations, what would that car look like, how would it perform, and how would it feel to drive?”

It’s been developed in conjunction with Formula 1’s most renowned aerodynamicist, Adrian Newey, and their star F1 driver, Sebastian Vettel. So far, we’ve only seen teaser shots, but now we get a much closer look along with some impressive specifications:

Engine: gas turbine, 1483bhp @ 15,000RPM, 527lb ft @ 12,000RPM
Transmission: continuously variable, rear-wheel drive
Top Speed: 249mph (400 kph)
Weight: 545kg
Length/Width/Height: 4750/2180/980mm
Suzuka Lap Time: 1:11.540 (compare with Vettel’s 2009 F1 lap time of 1:30.833)
Special Features: enclosed wheels, “fan element” to increase low and medium-speed downforce (much like a vacuum cleaner)

1fPrn.jpg


KLcNN.jpg


LdiDP.jpg


http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5s-red-bull-x1-prototype-revealed-wspecs/

Den_John

Legacy Member
Da's toch echt gek he, 1 man heeft een idee om een racing game te maken op de psx. Samen met paar 10 man zijn ze er aan begonnen, wie weet hoe groot zijn team nu is. Paar tientallen jaren later is liggen bijna alle autoconstructeurs aan Yamauchi's voeten en mag hij paar wagens maken. Na die Citroën by GT, nu deze Red Bull X1 en wellicht mis ik er nog een paar...

Die mens mag toch wel fier zijn op hetgeen hij gedaan heeft met zijn leven hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan