Archief - G_P][Insta movie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Autechre

Legacy Member
FLeXiE^ zei:
ik compres 2keer 1e keer in premier met xvid op 100% quality en dan in virtualdub met 85-90 quality +-100mb voor 8min beeld maar wel zeer goeie qualiteit ....


nooit je premiere file comprimeren in xvid :/ (zelfs met quantizer 1 verlies je quality)

Je outputfile van premiere moet je maar in huffyuv/ljpg/ffv1/corepng/.. opslaan als je genoeg plaats hebt, daarna in vd een two pass encoding en je target bitrate instellen & voor audio is mono met een lage bitrate wel voldoende.

+ altijd voor PAL kiezen, nooit NTSC
+ altijd voor progressive kiezen, niet voor interlaced
+ square pixels kiezen (PAR 1.00)

ook moet je maar in vd je resolutie (& framerate) wat verlagen (meer bits/pixel)

& xvid>divx

Tyfius zei:
- compress met xvid, bitrate tussen de 2000 en 4000
- sound compressen met nandub
- als ge Adobe Premiere gebruikt, bij elke clip gamma toevoegen (van 10 naar 6 ofzo)
- ...


en ook de ppl die hier whinen dat het te donker is moeten maar een postprocessing filter gebruiken (oa in ffdshow!), en als je dan toch zelf de brightness wilt wijzigen doe het dan niet clip-based, maar net voor compressie in vd (adhv ingebouwde/avisynth filters e.d.)

>handig:

http://fcchandler.home.comcast.net/stable/
http://www.afterdawn.com/software/video_software/codecs_and_filters/ffdshow.cfm
http://www.avisynth.org/

FLeXiE^

Legacy Member
handige tips

:applause: :applause: Autechre :applause: :applause:

Tyfius

Legacy Member
Autechre zei:

Ja, als ge er iets van af weet, zoals gij en ik, dan is da allemaal geen probleem, maar ik denk dat de modale gamer die ff een gewoon filmpje wil maken beter af is met de eenvoudige compressiemiddelen, door het bos de bomen nog zien enzow
:)

Savage

Legacy Member
fitz, ga uzelf nog wa in coma rukken!!

OT: de cyro had indertijd nen hele goeie guide opgeschreven. Heeft ook geholpen met 2e OCC filmpke da we gemaakt hebben. Weinig tijd ingestoken en toch goei beeld :)

FitZ

Legacy Member
Savage zei:
fitz, ga uzelf nog wa in coma rukken!!

OT: de cyro had indertijd nen hele goeie guide opgeschreven. Heeft ook geholpen met 2e OCC filmpke da we gemaakt hebben. Weinig tijd ingestoken en toch goei beeld :)

smijt ons privéleven is ni zo tentoon!

Savage

Legacy Member
1. Ik drink ni

2. fitz, ga uzelf nog wa in coma rukken!!
__________________
Get together with the nerds The Official Nerdpowah Portal
/*Perverted Anal AllStars*/ +2/5/2000 - 6/10/2003+
Last edited by Savage : Yesterday at 15:44.

da staat er bij mij ...


en alsek dan in de kev zenne quote kijk, staat er die anderen tekst bij

Cyb^`-

Legacy Member
movieeeeeeeeeeeeeeeeee , te donker , niets echt speciaal , moet echt wel dmmen voor monstertje te halen , denk dat alle monsters zijn die hij ooit gehaalt heeft ofzo ;p

anyhow kan beter , tis ook eel tijd op public enz , laat ons wa wars zien ofzo :p

<{YA}>G_P

Legacy Member
hmm dus ik sta heel de tijd te dm'en om monster te kunne hale ofwa ???wtf lol

kzou ma rap diene "«~¤}^ RespecT ^{¤~» "
weg doen ma kpijs da ge nie goe weet wa dat wil zegge.
kan veel kritiek verdrage ma ge moe me nu ook weer niet gaan attackeren e.
kweet ook dat dit geen "super" movieke is qua kwaliteit,effects,game zelf
ma ge moe met iets beginnen ze.
ge geeft me goede moed ;)
en voor de rest stfu als ge niets zinnigs te vertelle hebt

FLeXiE^

Legacy Member
<{YA}>G_P zei:
hmm dus ik sta heel de tijd te dm'en om monster te kunne hale ofwa ???wtf lol

kzou ma rap diene "«~¤}^ RespecT ^{¤~» "
weg doen ma kpijs da ge nie goe weet wa dat wil zegge.
kan veel kritiek verdrage ma ge moe me nu ook weer niet gaan attackeren e.
kweet ook dat dit geen "super" movieke is qua kwaliteit,effects,game zelf
ma ge moe met iets beginnen ze.
ge geeft me goede moed ;)
en voor de rest stfu als ge niets zinnigs te vertelle hebt

idd,
ik ben ook met een stom stom movieke begonne

maximusoncemore

Legacy Member
nice movie mate kwou dak da ook kon :)
:applause: voor den GP
mensen die zeggen dat slecht is :naughty: kennen der niets van
greetz
Alloces^

[HBV]-=DEVEL=-

Legacy Member
het zou handig zijn moest je de movie nog kunnen downen
ale ja ... :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan