Autechre
Legacy Member
FLeXiE^ zei:ik compres 2keer 1e keer in premier met xvid op 100% quality en dan in virtualdub met 85-90 quality +-100mb voor 8min beeld maar wel zeer goeie qualiteit ....
nooit je premiere file comprimeren in xvid :/ (zelfs met quantizer 1 verlies je quality)
Je outputfile van premiere moet je maar in huffyuv/ljpg/ffv1/corepng/.. opslaan als je genoeg plaats hebt, daarna in vd een two pass encoding en je target bitrate instellen & voor audio is mono met een lage bitrate wel voldoende.
+ altijd voor PAL kiezen, nooit NTSC
+ altijd voor progressive kiezen, niet voor interlaced
+ square pixels kiezen (PAR 1.00)
ook moet je maar in vd je resolutie (& framerate) wat verlagen (meer bits/pixel)
& xvid>divx
Tyfius zei:- compress met xvid, bitrate tussen de 2000 en 4000
- sound compressen met nandub
- als ge Adobe Premiere gebruikt, bij elke clip gamma toevoegen (van 10 naar 6 ofzo)
- ...
en ook de ppl die hier whinen dat het te donker is moeten maar een postprocessing filter gebruiken (oa in ffdshow!), en als je dan toch zelf de brightness wilt wijzigen doe het dan niet clip-based, maar net voor compressie in vd (adhv ingebouwde/avisynth filters e.d.)
>handig:
http://fcchandler.home.comcast.net/stable/
http://www.afterdawn.com/software/video_software/codecs_and_filters/ffdshow.cfm
http://www.avisynth.org/





