Archief - Goed rpg

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gilleman

Legacy Member
Beste,

Ik ben wat verveeld wat betreft het gamen... en ik vroeg me af wat een goede rpg zou zijn op dit moment? Ik wou Dragon age 2 kopen, maar ik hoorde van anderen dat het op niets trekt??? Gelieve mij hier bij te helpen :-)

mvg

gilleman

FalconGX

Legacy Member
De originele Dragon Age, Mass Effect 1&2, Elder Scrolls, ...

Gewoon wat zien naar de topics in dees forum :p

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
Baldur's Gate 1 & 2(wel oud). Dragon Age 2 is niet slecht, maar met het geld dat je daarvoor betaalt kan je beter andere RPGs kopen. (zoals Dragon Age 1 & de The Witchers)

Quecera

Legacy Member
Ja, heb DA 1&2 gespeeld. Vond de eerste echt zalig maar de 2en was er iets teveel aan, voelt meer aan als een expansion en het verhaal van de 1en is zoveel beter :)

Mass effect 1 & 2 vind ik echt wel geslaagde games. Als die setting meer uw stijl is zou ik zeker niet twijfelen

darkcre3p

Legacy Member
2de dragon age is niet slecht, maar het is meer actionbased en met een persoonlijker verhaal (dat nog altijd niet slecht is).

Probeer anders eens de demo van DA2.

Maser00

Legacy Member
Zeker dragon age 1, den 2 vond ik ook minder (vooral qua playtime, story en grootte).

Deus ex en Mass effect heb ik ook gespeeld, maar shooter rpg's interesseren me niet veel en die raad ik je niet aan tenzij je die graag speelt.

EvilTwin

Legacy Member
DA2 was idd slecht. Zijn voorganger was dan echt een klassieker. Mocht je een recent game willen zou ik voor Mass Effect, The Witcher 2 of Deus Ex 2 gaan.

Oudere RPG's ... Das een erg lange lijst hoor :)

Vimes

Legacy Member
Deus Ex 2 is geen recente game hé ;) Maar goed, veronderstel dat je HR bedoelt.

Drez

Legacy Member
DA2 is op zich niet slecht hoor maar vergeleken met de originele is het wel een karig spel en kwa gameplay is het ook helemaal anders. Als het spel geen overeenkomstige naam zou hebben, zou niemand er een probleem van gemaakt hebben. (en dus ook geen referenties zou hebben naar deel 1)

Glaeden

Legacy Member
Baldurs Gate 1 & 2, Elder Scroll series (Oblivion, Morrowind) en hun talrijke mods, The Witcher 1 & 2 (de 2e if your machine is up to it xD), Dragon Age 1 was in mijn ogen een pak beter dan de 2e (gwn het feit alleen al dat DA2 dezelfde instances opnieuw gebruikte was een doorn in het oog). Mass Effect 1 & 2 voor het iets futuristischere tintje, en Star Wars Knights of the Old Republic 1 & 2. Keuze genoeg ;) en dan ben ik er waarschijnlijk nog een hoop vergeten

edit: De Fall out reeks ;)

Silmarunya

Legacy Member
Dragon Age II is zeker een goed spel, alleen was het totaal anders dan deel I.

DA I is een traditionele BioWare mmo: een grote, gevarieerde wereld met zeer veel nevenlocaties en kleine verhaallijntjes tussendoor. Het verhaal is eerder clichématig (maar wel prima uitgewerkt!) en de nadruk ligt meer op een episch avontuur dan op een echt geloofwaardige karakterschets.

DA II is totaal anders: geografisch zeer beperkt (1 stad en wat omliggende gebieden), heeft relatief weinig nevenpersonages en het spel is veel meer lineair. Dat zorgt voor een veel dieper en persoonlijker verhaal en imo ook boeiende partygenoten (de romances waren bijvoorbeeld excellent). Puur verhaaltechnisch vond ik II beter, maar het spel is helaas gerusht. Heel veel locaties worden letterlijk hergebruikt en zelfs in de vijanden zit weinig variatie.

Maar goed, begin maar met Deel I. Anders zal je heel wat verwijzingen missen in Deel II.

Verder:

- Als gedateerde graphics je niet storen: Knights of the Old Republic I (en II, hoewel dat een beetje een zwak einde heeft) zijn nog steeds bij mijn favoriete RPG's.
- Hierboven zie ik veel Mass Effect. Ben zelf niet echt een fan van de reeks: het is een shooter met RPG-elementjes, geen RPG.
- Elder scrolls: zwak verhaal, maar wat een wereld!

SHIGSY

Legacy Member
Die term "slecht" wordt toch iets te vaak verkeerdelijk gebruikt. Dragon Age II is zeker niet zo goed als als het origineel naar mijn bescheiding mening maar om het nou als "slecht" te omschrijven, is er toch ook wel een eind over.

SHIGSY

Legacy Member
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan