Archief - game pc of game console?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Super Effective

Legacy Member
Koonut zei:
als ge ietwat gezond in u kop zijt en niet stressed om elke titel perfect op ultra settings te moeten spelen met een resolutie van 2560 x 1600 dan zijt ge met een normale game pc van nu(€700 ong. zonder scherm) echt wel meer dan een paar jaar goed

Hahaha, misschien ben ik wel niet helemaal goed in mijn hoofd dan. :D

Bart Religion

Legacy Member
Caelistas zei:
Ge moet gij toch ook om de aantal jaar ne nieuwe console kopen? Tegen 2012 komt de nieuwe xbox en playstation uit

Echt niet. Zijn nog niet eens aangekondigd. En tussen aankondiging en release gaat zeker ook een jaar of zelfs twee jaar zitten. Dus 't zal eerder 2013/2014 zijn ten vroegste.

VLokkY

Legacy Member
Ach ik heb ook een ps3 aangekocht een 2 jaar geleden.
Ik speel er momenteel enkel op met de vriendin... beetje little big planet 1 & 2.
Binnenkort wat co-op lego stuff.. voor der est staat hij er ook niks meer te doen.

Ik zou persoonlijk voor een game-pc gaan! :)

Darks

Legacy Member
Een PC is gewoon zoveel meer dan een console. En de vrijheid om zelf met hardware & software te kloten is gewoon heerlijk.

Puur op vlak van gamen is de immersie op PC nog altijd veel beter vind ik. 'Echte' games kan ik niet vanuit een zetel spelen. Het enige dat mijn consoles nog te verwerken krijgen zijn films, racegames en nu en dan een exclusive.

Wanneer het over geld gaat, krachtige PC's zijn bijna € 1000 goedkoper dan x jaren geleden. En je zit niet met het gedacht dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet zijn en zoveel mogelijk moet opbrengen (console hardware & advertising). Komt daarbij dat ik games kan kopen aan € 18 een korte periode na de release. :)

Jammer is wel dat veel ontwikkelaars de grote massa mee gevolgd zijn en de PC niet meer als hoofdplatform zien. Maar gelukkig komen er toch nog pareltjes uit.

Ik las een aantal jaar geleden eens een artikel in de PCGP of PC gamen nog een toekomst had. De conclusie toen was wel treffend: Stel je eens voor hoe de komende generaties van consoles verder gaan evolueren. Steeds meer mogelijkheden, verschillende versies, verschillende hardware. En tot wat kom je uiteindelijk? Juist ja, een PC :)

Racing_Genk

Legacy Member
Voor racegames sowieso een pc! Er zijn tal van simracing communities die kampioenschappen organiseren etc

Als je meer info wilt moet je maar aan mij vragen :p

PSN:frageater16

Legacy Member
Caelistas zei:
Ge moet gij toch ook om de aantal jaar ne nieuwe console kopen? Tegen 2012 komt de nieuwe xbox en playstation uit en dan begint het spelleken weer. Das ma ne 7 jaar cyclus en waarschijnlijk hebt ge uwen 360 niet op launch gekocht maar een jaar of 2 jaar erna dus het verschil is (bijna verwaarloosbaar).

Natuurlijk is PC ietsken pricier, maar ge krijgt er ook veel meer uit dan ne xbox.

ps3 gaat nog jaren mee, en wa voor problemen ik me mijne pc al nie heb gehad... duizenden euro's heb ik er al in gestoken voor reparaties dit dat moederbord kapot dit dat virussen dit dat, pc gaming is enkel voor degenen met loads of money of voor degenen die er wat van kennen

zelf zou ik liever een gigantische gaming pc hebben maar aangezien al de problemen ik er al mee gehad heb heb ik gewoon ne ps3 gekocht

amdr

Legacy Member
PSN:frageater16 zei:
ps3 gaat nog jaren mee, en wa voor problemen ik me mijne pc al nie heb gehad... duizenden euro's heb ik er al in gestoken voor reparaties dit dat moederbord kapot dit dat virussen dit dat, pc gaming is enkel voor degenen met loads of money of voor degenen die er wat van kennen

zelf zou ik liever een gigantische gaming pc hebben maar aangezien al de problemen ik er al mee gehad heb heb ik gewoon ne ps3 gekocht
En hardware problemen beperken zich uiteraard enkel tot PC's :P Ge moet op google maar is achter YLOD PS3 zoeken, denk dat ge genoeg leesmateriaal hebt voor een paar jaar :P
Virussen tja, dat is onwetendheid van de gebruiker imo.


Anyway voor de TS, PC gaat altijd ne stap vooruit zijn op eender welke console, en zeker wanneer die console ondertusse 5j ? op de markt is.
En geloof mij, ik heb het ook geprobeerd. PS3 gekocht omdat opt werk iedereen zowa met elkaar speelde en dacht van, ale we gaan het een kans geven.
Heeft hier een maand stof staan te vangen en hij is terug buiten gevlogen, als ge een PC gewoon bent kunt ge echt niet terug :P
Had daar nu toevallig redelijk goeiekoop Dirt2 voor kunnen kopen en had die game ook op men PC. Het is bekan om droevig van te worden dat consoles nog steeds niet weten wat AA is :(

PSN:frageater16

Legacy Member
amdr zei:
En hardware problemen beperken zich uiteraard enkel tot PC's :P Ge moet op google maar is achter YLOD PS3 zoeken, denk dat ge genoeg leesmateriaal hebt voor een paar jaar :P
Virussen tja, dat is onwetendheid van de gebruiker imo.


Anyway voor de TS, PC gaat altijd ne stap vooruit zijn op eender welke console, en zeker wanneer die console ondertusse 5j ? op de markt is.
En geloof mij, ik heb het ook geprobeerd. PS3 gekocht omdat opt werk iedereen zowa met elkaar speelde en dacht van, ale we gaan het een kans geven.
Heeft hier een maand stof staan te vangen en hij is terug buiten gevlogen, als ge een PC gewoon bent kunt ge echt niet terug :P
Had daar nu toevallig redelijk goeiekoop Dirt2 voor kunnen kopen en had die game ook op men PC. Het is bekan om droevig van te worden dat consoles nog steeds niet weten wat AA is :(

YLOD, nog nooit van gehoord en nog nooit gehad. dat is ook het enigste software fout op console. bij pc heb ik er duuuizenden bij elk spel: freezes, x not found, q not found, y not found en nog allemaal problemen dat ik zot word

mayrbek

Legacy Member
ik zou toch een gaming pc kopen
paar jaar geleden zou ik ps3 hebben gezegt maar nu toch beter een nieuwe pc.
ik heb op alternate.be een redelijke pc samengezet voor 600 euro als je wil stuur ik het je door,
de reden dat ik pc zeg omdat er heel wat goeie games zullen komen voor pc
en dan heb je ook nog een goeie pc om thuis te gebruiken

Neww

Legacy Member
Ik heb beide en persoonlijk liever een pc. Tegenwoordig kun je al een deftige game pc hebben voor 600 euro als je die zelf samenstelt en iets minder legale software erop zet ipv het te kopen.

coldvinc

Legacy Member
PSN:frageater16 zei:
ps3 gaat nog jaren mee, en wa voor problemen ik me mijne pc al nie heb gehad... duizenden euro's heb ik er al in gestoken voor reparaties dit dat moederbord kapot dit dat virussen dit dat, pc gaming is enkel voor degenen met loads of money of voor degenen die er wat van kennen

zelf zou ik liever een gigantische gaming pc hebben maar aangezien al de problemen ik er al mee gehad heb heb ik gewoon ne ps3 gekocht

Sorry hoor maar dat is eigen onwetendheid. 4 jaar geleden een PC samengesteld voor nog geen €300 en beleef er nog altijd plezier aan. Games die weliswaar niet meer nieuw zijn kan hij nog goed draaien op settings die boven een PS3 uitsteken. Hij vertoond al verouderingsverschijnselen, zeker als ik photoshop opstart e.d. maar heeft me tot op de dag van vandaag nog niks extra gekost.
Elk component van je PC heeft minstens 2 jaar garantie. Virussen zijn de fout van de gebruiker (nooit virus gehad hier ;) ).

Ik ga nu weliswaar upgraden naar een zwaarder systeem omdat ik BF3 wil spelen en ik een SSD wil :p

PSN:frageater16

Legacy Member
coldvinc zei:
Sorry hoor maar dat is eigen onwetendheid. 4 jaar geleden een PC samengesteld voor nog geen €300 en beleef er nog altijd plezier aan. Games die weliswaar niet meer nieuw zijn kan hij nog goed draaien op settings die boven een PS3 uitsteken. Hij vertoond al verouderingsverschijnselen, zeker als ik photoshop opstart e.d. maar heeft me tot op de dag van vandaag nog niks extra gekost.
Elk component van je PC heeft minstens 2 jaar garantie. Virussen zijn de fout van de gebruiker (nooit virus gehad hier ;) ).

Ik ga nu weliswaar upgraden naar een zwaarder systeem omdat ik BF3 wil spelen en ik een SSD wil :p

ik herhaal: pc gaming is voor degenen DIE ER IETS VAN KENNEN

Trolle

Legacy Member
pc ofc
het nut van een console zie ik echt nie in tenzij ge een exclusive game wil ofzo

lowscore

Legacy Member
PSN:frageater16 zei:
ik herhaal: pc gaming is voor degenen DIE ER IETS VAN KENNEN

Ik heb dat toch vrij snel geleerd. :unsure:

Nu, ik stam wel vanuit het stenen Commodore 64 / Amiga500 tijdperk maar ik denk niet dat het leren van een load"*",8,1 commando me met een windows PC heeft leren omgaan. Na die homecomputer periode heb ik voor de rest steeds consoles en handhelds gehad (PS1, PS2, Xbox, GC, Wii, X360, PS3, DS, PSP) en ik ben pas een jaar geleden serieus met PC gaming begonnen.

't Is een feit dat je er wel wat mee bezig moet zijn als een game niet werkt (meestal compatibility issues voor oude games) of wat moet kloten met (.ini) instelling terwijl je op console er gewoon maar een disk of cartridge hoeft in te steken. Maar je verschiet ervan wat je leert als je wat google-t of eens een Steam forum bekijkt voor een specifiek game.

En die extra moeite... is iets wat loont, naar mijn gedacht.

PSN:frageater16

Legacy Member
lowscore zei:
Ik heb dat toch vrij snel geleerd. :unsure:

Nu, ik stam wel vanuit het stenen Commodore 64 / Amiga500 tijdperk maar ik denk niet dat het leren van een load"*",8,1 commando me met een windows PC heeft leren omgaan. Na die homecomputer periode heb ik voor de rest steeds consoles en handhelds gehad (PS1, PS2, Xbox, GC, Wii, X360, PS3, DS, PSP) en ik ben pas een jaar geleden serieus met PC gaming begonnen.

't Is een feit dat je er wel wat mee bezig moet zijn als een game niet werkt (meestal compatibility issues voor oude games) of wat moet kloten met (.ini) instelling terwijl je op console er gewoon maar een disk of cartridge hoeft in te steken. Maar je verschiet ervan wat je leert als je wat google-t of eens een Steam forum bekijkt voor een specifiek game.

En die extra moeite... is iets wat loont, naar mijn gedacht.

aah google of steam forum, goed dat ge het mij zegt, daar heb ik nooit aan gedacht om zulke bronnen te raadplegen

Vordesh

Legacy Member
PSN:frageater16 zei:
ik herhaal: pc gaming is voor degenen DIE ER IETS VAN KENNEN

Idd ge zegt het zelf IETS.. gelijk gij hier spreekt moet ge precies al een informatica richting gevolgd hebben..
Mn neefke van 10 speelt de meest recente games op zen pc zonder problemen.
Fuck zelfs men oma heeft genoeg basic kennis om ne pc deftig draaiend te houden. Ge gaat mij ni zeggen da dat hét excuus is om eerder naar een console te neigen :wtf:

Dabij welke jongere van dees generatie kan nu niet me ne pc overweg :s

PSN:frageater16

Legacy Member
Vordesh zei:
Idd ge zegt het zelf IETS.. gelijk gij hier spreekt moet ge precies al een informatica richting gevolgd hebben..
Mn neefke van 10 speelt de meest recente games op zen pc zonder problemen.
Fuck zelfs men oma heeft genoeg basic kennis om ne pc deftig draaiend te houden. Ge gaat mij ni zeggen da dat hét excuus is om eerder naar een console te neigen :wtf:

Dabij welke jongere van dees generatie kan nu niet me ne pc overweg :s

ik kan me ne pc om, maar ik begin het stilaan kotsbeu te worden om constant errors, freezes, crashes enal te hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan