Archief - game pc of game console?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeffrey.c.

Legacy Member
hallo,

ik heb een xbox 360 die nu RROD heeft.
ik zou graag weten wat jullie denken dat het beste is.
ik zou graag race games met een kartstoel, stuurke en pedalen, en af en toe een schietspel.
ik ben aan het twijfelen tussen mijn xbox 360 laten maken, een ps3 kopen of een game pc, waarom ik zelf meer denk aan een game pc is omdat als het verouderd je altijd kan upgraden en omdat consoles rap verouderen en veel geld kosten. en omdat mijn laptop toch ook goed aan het verouderen is nu.

ik hoop dat dit in de juiste forum staat.
alvast bedankt

Caelistas

Legacy Member
Voor mijzelf: Game PC.

Kheb ne xbox 360 (ng gratis van men ex gekgregen :p) en ps3 staan en gebruik deze bijna NOOIT, tenzij er maten van mij afkomen of voor op vakantie enzo dat we wat fifa/vecht/racing games kunnen spelen.

Maar voor de rest speel ik alles op pc, de kwaliteit van pc gaming is veel te goed om nog terug te gaan naar consoles nu, en ge moet maar om de 4 jaar is upgraden. Dus ik zou voor pc gaan.

soepstengel

Legacy Member
Was het beu om altijd maar pc te moeten upgraden. En ben daarom overgeschakelt naar xbox 360

Caelistas

Legacy Member
soepstengel zei:
Was het beu om altijd maar pc te moeten upgraden. En ben daarom overgeschakelt naar xbox 360

Ge moet gij toch ook om de aantal jaar ne nieuwe console kopen? Tegen 2012 komt de nieuwe xbox en playstation uit en dan begint het spelleken weer. Das ma ne 7 jaar cyclus en waarschijnlijk hebt ge uwen 360 niet op launch gekocht maar een jaar of 2 jaar erna dus het verschil is (bijna verwaarloosbaar).

Natuurlijk is PC ietsken pricier, maar ge krijgt er ook veel meer uit dan ne xbox.

jeffrey.c.

Legacy Member
Caelistas zei:
Voor mijzelf: Game PC.

Kheb ne xbox 360 (ng gratis van men ex gekgregen :p) en ps3 staan en gebruik deze bijna NOOIT, tenzij er maten van mij afkomen of voor op vakantie enzo dat we wat fifa/vecht/racing games kunnen spelen.

Maar voor de rest speel ik alles op pc, de kwaliteit van pc gaming is veel te goed om nog terug te gaan naar consoles nu, en ge moet maar om de 4 jaar is upgraden. Dus ik zou voor pc gaan.

rond welke prijs heb je een goede game pc? voor het doel dat ik voor ogen heb?
ik zou hem wel zelf samen stellen. (kameraad die dat studeert beter gezegd.)

playforfun91

Legacy Member
Kijk eerst eens of de games die je graag speelt voor PC uit zijn. Shooters/Racers meestal wel natuurlijk :)

Caelistas

Legacy Member
jeffrey.c. zei:
rond welke prijs heb je een goede game pc? voor het doel dat ik voor ogen heb?
ik zou hem wel zelf samen stellen. (kameraad die dat studeert beter gezegd.)

Budget game pc vanaf 600-650 euro tot very high end 1500 euro (dan ebde al een beest).

Met ne pc rond de 1000 euro zijt ge voor paar jaar ook al goed ze, gewoon wat slim winkelen. Zitten ier experts bij de hardware topic - aankoopadvies, zeg daar gewoon is ofdat ze ne gaming pc willen samenstellen zo goed mogelijk en vernoem u budget en ge zult rap zien wat ge kunt krijgen.

jeffrey.c.

Legacy Member
Caelistas zei:
Budget game pc vanaf 600-650 euro tot very high end 1500 euro (dan ebde al een beest).

Met ne pc rond de 1000 euro zijt ge voor paar jaar ook al goed ze, gewoon wat slim winkelen. Zitten ier experts bij de hardware topic - aankoopadvies, zeg daar gewoon is ofdat ze ne gaming pc willen samenstellen zo goed mogelijk en vernoem u budget en ge zult rap zien wat ge kunt krijgen.

oke,

merci:D

Rider

Legacy Member
ATM is een relatief goedkope PC een magnitude (factor 10 of meer) krachtiger dan een last gen console...
That being said is een console en grote TV wellicht een pak fijner om race games te spelen dan een PC. De PC heeft dan weer duidelijk meerdere stappen voor op gebied van shooters ten opzichte van de console.

check PC Advies | Hardware.Info Nederland voor een deftige setup voor uw budget.

EvilTwin

Legacy Member
Thangt er vanaf wat je het liefst speelt natuurlijk. De pc is nu krachtiger dan gelijk welke console, maar als je vooral racegames of beat them 'up speelt ben je nog altijd beter af met een console. Speel je daarentegen liever RPG's, FPS, RTS, koop u dan een pc.

En idd, tegenwoordige vallen de prijzen goed mee. Voor 1000 euro edde al een deftige pc (console + tv is wel goedkoper?), maar de games zelf zijn dan weer goedkoper.

peejay1704

Legacy Member
Wat ik me afvraag: hebben er hier mensen ervaring met hun game-pc via HDMI aan een HD TV te hangen? Controllerke erbij kopen, en dit lijkt me toch een win-win situatie te zijn: de kracht van een PC gecombineerd met het consolegevoel.
Toetsenbord en muis gebruiken bij een FPS op een 50 inch TV lijkt me dan weer wel wat moeilijker... :)

Caelistas

Legacy Member
peejay1704 zei:
Wat ik me afvraag: hebben er hier mensen ervaring met hun game-pc via HDMI aan een HD TV te hangen? Controllerke erbij kopen, en dit lijkt me toch een win-win situatie te zijn: de kracht van een PC gecombineerd met het consolegevoel.
Toetsenbord en muis gebruiken bij een FPS op een 50 inch TV lijkt me dan weer wel wat moeilijker... :)

Controller is goed voor elk spel buiten FPS. As ge fps wilt spelen op pc met ne controller zijt ge fout bezig.

lowscore

Legacy Member
peejay1704 zei:
Wat ik me afvraag: hebben er hier mensen ervaring met hun game-pc via HDMI aan een HD TV te hangen? Controllerke erbij kopen, en dit lijkt me toch een win-win situatie te zijn: de kracht van een PC gecombineerd met het consolegevoel.
Toetsenbord en muis gebruiken bij een FPS op een 50 inch TV lijkt me dan weer wel wat moeilijker... :)

Mijn PC + 360 controller aan mijn HD TV + surround system hangen heb ik vroeger nog gedaan. Het lijkt me overbodig te melden dat spelen aan 1080p60 daar waar de console versies 720p30 zijn een DIKKE meerwaarde is. Toetsenbord en muis gebruiken is inderdaad moeilijker te gebruiken tenzij je beschikt over een (rol)tafeltje en een USB verlengsnoer. Ook MOET je HD TV over een 1:1 pixelmapping functie beschikken, imo. Anders is het niet om aanzien en wordt het lezen van de kleinere lettertjes moeilijk op die afstand.

Super Effective

Legacy Member
Probleem met gamen op de PC is in mijn ogen nog steeds dat de technology zo snel gaat dat je blijft upgraden.
Op een console weet je gewoon bijna altijd zeker dat de game lekker loopt. Aan de andere kant, xbox heeft maar een geringe leeftijd. Het lijkt wel alsof zodra de garantie verlopen is dat ding er zo op is ingesteld dat hij niet meer werkt.

lowscore

Legacy Member
Super Effective zei:
Op een console weet je gewoon bijna altijd zeker dat de game lekker loopt.

Dat is relatief natuurlijk. Ik ben overgestapt van jarenlang console gaming naar PC gaming net omdat ik vind dat de meeste console games tegenwoordig net niet soepel draaien. Je mag al blij zijn als een game een constante 30fps haalt zonder screen tearing, laat staan 60fps. En als je een goede game PC koopt van in 't begin hoef je ook niet om de 5 botten upgraden, imo. Ook ontdek ik nu andere genre's die me zeer aanstaan die op consoles niet te vinden zijn. 4X games, bijvoorbeeld. Maar dat is persoonlijk, uiteraard.

Super Effective

Legacy Member
lowscore zei:
Dat is relatief natuurlijk. Ik ben overgestapt van jarenlang console gaming naar PC gaming net omdat ik vind dat de meeste console games tegenwoordig net niet soepel draaien.

Okee, ik heb zelf nooit die ervaring gehad. Geen last gehad van Framedrops op mijn 360.
Ik bedoel te zeggen, als je een game koopt voor een console wéét je dat die werkt. Op de PC is het altijd nog maar de vraag en als ie werkt weet je niet of hij soepel loopt.

Koonut

Legacy Member
Super Effective zei:
Probleem met gamen op de PC is in mijn ogen nog steeds dat de technology zo snel gaat dat je blijft upgraden.

bs, er zijn idd nog steeds die powerhouse titels die de grafische edge pushen van wat kan met een pc maar als ge ietwat gezond in u kop zijt en niet stressed om elke titel perfect op ultra settings te moeten spelen met een resolutie van 2560 x 1600 dan zijt ge met een normale game pc van nu(€700 ong. zonder scherm) echt wel meer dan een paar jaar goed

onthoud ook, de grootste verdieners op pc zijn niet de games die grafisch enorm zwaar uithalen en dat besef is enkel maar aan het groeien in de industrie

zowel ms als sony zijn met nintendo hun wii ook te kakken gezet op dat vlak dus verwacht niet dat de volgende generatie consoles qua tech een gigantische stap vooruit zal zijn

toco8400

Legacy Member
Ik zou ook kiezen voor een game-pc, een pc is zoveel meer dan gamen alleen. En een pc kan je altijd aanpassen volgens je budget: je kan nu een budget game-pc kopen voor een €650 en bvb over een jaar een extra latje ram-geheugen en een nieuwe grafische kaart insteken als je het geld ervoor gespaard hebt.

En zeker ook niet te vergeten: pc-games zijn in 99% van de gevallen goedkoper dan consolegames en zeker als je ze laat overkomen van de UK.

Enigste nadeel aan pc-games is dat je ze bijna niet 2de hands kan kopen of verkopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan