Archief - Football Manager 2012

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Runkle

Legacy Member
Quecera zei:
Ik snap niet hoe sommige mensen dit hier zelfs willen spelen, door de reden dat ze alles skippen en onmiddelijk naar de volgende match gaan. Hoor hier mensen bezig die al in het jaar 2027-2032 zitten :| In FM09 zat ik pas aan 2018 na 2 jaar & in FM11 in 2016 na anderhalf jaar.

Cheaten jullie ofzo om al die prijzen te kunnen pakken zonder enig moeite te doen? Adhv. Database Editors vb.? Tussen 2 matchen door doe ik zeker 5 tot 20 verschillende acties, er zit ongeveer 10-20 minuten tussen elke match :P En zo win ik wel prijzen. Vroeger lukte mij dat nooit omdat ik ook altijd haastig van match naar match wou gaan en alle instellingen liet staan match na match.

Benieuwd naar de antwoorden :o

Mag ik u dan eens vragen wat gij tussen u matchen doet?

Quecera

Legacy Member
Snoeckers zei:
Mag ik u dan eens vragen wat gij tussen u matchen doet?

Om te beginnen kijk ik wat er beter kon de vorige match, ook al won ik die, adhv mijn instellingen, ik volg de matchen ook volledig ipv hoogtepunten, iets wat ik vergeten te melden heb. Dus kan alle fouten/verbetering opmerken na mijn FM-ervaring. Ik kijk naar de volgende tegenstander uitgebreidt , teamverslag, vorige uitslagen, formatie & als voorbeeld, de linksachter van de tegenstander bekijken qua stats, of hij rapper loopt dan 1 van mijn spitsen die linksvoor/wing staan. Of ze hoger springen of niet dan uw speler, zowel de aanvallers als verdedigers.

Maar kan ook afleiden of in een bepaalde match hoge ballen beter zijn dan strakke ballen op de grond, bal in de voet gepast of in de loop (doorsteekpas), instellingen van de tegenstanders, namelijk of ze hoog/laag spelen, met druk/mandekking en zoja kan ik nog wat dingen aanpassen. Of ze breed spelen of binnenin. En dan nog de individuele instellingen aanpassen van spelers voor bepaalde matchen, alweer te zien wie ze als mandekker krijgen, ook neem ik mijn tijd om te kijken hoe mijn spelers de laatste matchen gepresteerd hebben, speler per spelen, om die zo de perfecte voorbereiding & speech te geven voor de match, ik zou een kleine boek kunnen schrijven om eerlijk te zijn :D

Heb in FM11 met Club Brugge elk jaar kampioen gespeeld, 1x UEFA cup gewonnen, 1x halve finale CL, 2x kwart finale en 2x achtste finale. Ook was ik Nationale Coach van België nadat ze er telkens uitlagen, EK finale verloren tegen Nederland id penalties. WK finale gewonnen van Duitsland 3-0. Heb toen FCB opgegeven voor Arsenal, Villas-Boas die direct zijn job bij Chelsea opgaf en direct naar FCB ging is een teken dat ik het super gedaan had. FCB stond 9e club van europa, België 1e of 2e 3 jaar aan het stuk. Heb altijd een probleem als er een nieuwe FM-game uitkomt omdat ik zoveel moeite steek in mijn savegame, maar nu toch, aan FM12 begonnen, een week geleden. Had mijn PC geformat, savegame behouden maar kon die nietmeer gebruiken, Load Game bleef maar laden, ben zeker dat ik diezelfde patch had want had het genoteerd. Dus dan maar achter FM12 geweest.

Manager van Man City, Tevez, een winger & MC verkocht & E.hazard gekocht. hazard 2 goals gemaakt in community shield cup final vs ManU :p Silva gebruik ik als MC ipv winger, werkt goed. Odjija direct weg bij FCB naar Lille voor 7 mil (1e seizoen, Augustus)

Runkle

Legacy Member
Al die dingen die jij doet tijdens uw matchen zijn bij mij niet nodig, ik heb 2 redelijk feilloze tactieken en ik weet wanneer ik ze moet gebruiken.
Don't fix what ain't broke, het is niet omdat je een keer moeilijk hebt gewonnen ofzo dat het aan de tactiek ligt eh.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
lol zalig ik haal gewoon ne 12/15 met lommel united :p

wel matige tegenstanders gehad tot nu toe ma toch mooi 3e opt moment :D voor mij zijn dit vooral kostbare punten om ni in die PO te zitten opt einde van het seizoen!

ook ne tweede shirt sponsor bij gekregen zodat ik zeker tege eind vant seizoen uit de rode cijfers ben :) just dus weer met een daum score gewonne, 0-1 op oostende ;)

Sir.Killalot

Legacy Member
Ik heb ook al elk seizoen kampioen gespeeld met Club en ik hoef al die zaken ook niet te doen hoor. Hier en daar verlies ik eens een match (de laatste tijd verlies ik altijd op Genk), maar that's it. Zelfs tegen veel sterkere tegenstanders ga ik niet zo beginnen analyseren.

Enige wat ik doe is wisselen tussen mijn drie geladen tactieken (en de derde gebruik ik eigenlijk nooit) naargelang de tegenstander en waar de match gespeeld wordt.

GeneralUrsus

Legacy Member
Net kampioen gespeeld met Charleroi, heb Rivaldo al kunnen strikken voor volgend seizoen, benieuwd wa da gaat geven :D

Sir.Killalot

Legacy Member
Wisselvallig seizoen hier toch. Sta momenteel maar derdes :/

7-0 Cercle (H)
4-1 Galatasaray (H)
0-2 Genk (A)
0-1 Standard (A)
1-4 Inter Milan (A)
5-0 Lokeren (A)
2-3 STVV (A)
8-2 Inter Milan (H)

Thuis dus heel goed bezig en uit (behalve tegen Lokeren) zwaar aan het sucken :p. De 8-2 tegen Inter was wel een zeer zoete wraak op de eerdere nederlaag. Ik had daar 54% balbezit en een pak meer kansen dan Inter, en toch met 4-1 daar gaan verliezen... -_-. Maar bon, een 8-2 maakt alles goed :D. Hattrickske van de Vleminckx. En daarmee ben ik ook mooi terug groepsleider in de CL groepsronde (naast Inter ook nog Leverkussen en Galatasaray).

Kily_G

Legacy Member
Quecera zei:
Ik snap niet hoe sommige mensen dit hier zelfs willen spelen, door de reden dat ze alles skippen en onmiddelijk naar de volgende match gaan. Hoor hier mensen bezig die al in het jaar 2027-2032 zitten :| In FM09 zat ik pas aan 2018 na 2 jaar & in FM11 in 2016 na anderhalf jaar.

Cheaten jullie ofzo om al die prijzen te kunnen pakken zonder enig moeite te doen? Adhv. Database Editors vb.? Tussen 2 matchen door doe ik zeker 5 tot 20 verschillende acties, er zit ongeveer 10-20 minuten tussen elke match :P En zo win ik wel prijzen. Vroeger lukte mij dat nooit omdat ik ook altijd haastig van match naar match wou gaan en alle instellingen liet staan match na match.

Benieuwd naar de antwoorden :o

Eens ge de juiste tactiek gevonden hebt is het spel niet meer zo moeilijk..

ik heb met RSCA 5 jaar achter elkaar de CL gewonnen (waaronder finale die ik tegen Barca met 5-1 heb gewonnen)

Mijn laagst aantal goals tegen in een seizoen waren er 11.
Zit momenteel aan 87 competitie matchen zonder te verliezen
Suarez topschutter geweest met 47 doelpunten

Eens je wat status verkrijgt kan je ook al meer doen qua transfers, in mijn topjaar stonden Pastore, Ganso, Welbeck e.d. in de basis

Zowel EK als WK gewonnen met Belgie, daarna EK nog eens met Engeland.

Ben het ondertussen wel al wat beu gespeelt :p

en alles is zonder database editor gebeurd, gewoon het originele spel, heb vriend van mij mijn tactiek laten gebruiken en die wint nu ook alles zonder moeite

Quecera

Legacy Member
Mja, denk niet dat ik dan zou blijven spelen moest het gewoon de matches bekijken zijn éénmaal de "juiste" tactiek te vinden, wil het zo realistisch mogelijk houden en mijn kansen zo groot mogelijk maken door kleine details :D dit is de fun voor mij.

Maar wat doe jij bijvoorbeeld moest je tegen topteams winnen en dan tegen subtop & slechter plots punten laten liggen. Daar kan je bij elke speler individueel veel aan veranderen telkens, anders spelen ze 'careless' en heb je topspelers in je team die een periode van 3-6 maand niet presteren. Mss ga ik wel over the top voor sommigen maar vind dat juist de max aan FM, elk jaar meer details !!

Quecera

Legacy Member
mrstevensoff zei:
en alles is zonder database editor gebeurd, gewoon het originele spel, heb vriend van mij mijn tactiek laten gebruiken en die wint nu ook alles zonder moeite

En die is? Standard info zoals formatie enzo, gebruik nu bij Man C 4-4-2 met de wings offensiever opgesteld (Hazard links, Nasri rechts). Voor de rest ga ik er niet uitgebreid op in want ben nog aan het uitdokteren voor een tactiek, zit nu in eind augustus 1e seizoen :P

Een standaard iets wat ik in FM11 deed, was de snelste verdedigers proberen binnen te krijgen en uw defensielijn zeer hoog zetten, als de tegenstander een kans wilt maken moet het dan superieure spelers zijn on drugs

Tracktor19

Legacy Member
@Quecara: Ik heb daar de tijd voor, dus kan ik ook redelijk wat afspelen. Het gebrek aan een sociaal leven helpt natuurlijk ook :)
Ik neem wel vakantie, maar dat is dan na 1 juni om vriendschappelijke wedstrijden te organiseren voor de maand juli, dan ga ik op vakantie tot de eerste training eind juni.

Sir.Killalot

Legacy Member
Quecera zei:
Mja, denk niet dat ik dan zou blijven spelen moest het gewoon de matches bekijken zijn éénmaal de "juiste" tactiek te vinden, wil het zo realistisch mogelijk houden en mijn kansen zo groot mogelijk maken door kleine details :D dit is de fun voor mij.

Maar wat doe jij bijvoorbeeld moest je tegen topteams winnen en dan tegen subtop & slechter plots punten laten liggen. Daar kan je bij elke speler individueel veel aan veranderen telkens, anders spelen ze 'careless' en heb je topspelers in je team die een periode van 3-6 maand niet presteren. Mss ga ik wel over the top voor sommigen maar vind dat juist de max aan FM, elk jaar meer details !!

Ik vind het niet zo erg om een keer of twee te verliezen of gelijk te spelen. Zolang het me maar geen titel kost :). Tegen zwakkere ploegen, zeker thuis, ga ik vaak ook mijn topspelers niet of maar een halve match opstellen.
Ik vind het leuk om een tactiek uit te dokteren die werkt. Elke keer mijn tactiek moeten aanpassen zou ik eerder een zwakte vinden :p.

Wat doe jij dan met spelers die een vormdip hebben?


Quecera zei:
Een standaard iets wat ik in FM11 deed, was de snelste verdedigers proberen binnen te krijgen en uw defensielijn zeer hoog zetten, als de tegenstander een kans wilt maken moet het dan superieure spelers zijn on drugs

Dat is tegen veel ploegen inderdaad al genoeg om te winnen. Snelheid is echt enorm belangrijk in dit spel. Al mijn spelers moeten deftig kunnen lopen en zeker ook mijn defensie. Maar er zijn wel tactieken die uw hoge lijn kapot spelen, ongeacht de snelheid van uw verdedigers. Als zij ook hoog spelen of u wegspelen op het middenveld of veel balbezit hebben of...

Kily_G

Legacy Member
Quecera zei:
En die is? Standard info zoals formatie enzo, gebruik nu bij Man C 4-4-2 met de wings offensiever opgesteld (Hazard links, Nasri rechts). Voor de rest ga ik er niet uitgebreid op in want ben nog aan het uitdokteren voor een tactiek, zit nu in eind augustus 1e seizoen :P

Een standaard iets wat ik in FM11 deed, was de snelste verdedigers proberen binnen te krijgen en uw defensielijn zeer hoog zetten, als de tegenstander een kans wilt maken moet het dan superieure spelers zijn on drugs

4-2-3-1 en dan spelers en team settings aangepast..

bvb keeper die ver uit zijn doel speelt zodat hij veel lange ballen onderschept

en zorgen dat ge een sterk middenveld hebt, als je daar dominant zijt zijde altijd in voordeel

St0wned

Legacy Member
Vadis is ne fucker!
Donk wil weg, kzeg cva die is in zen laatste jaar van zen contract en gaat nooit verlengen, dus verkoop ik hem nu maar voor een deftige prijs. dan komt Odjidja klagen dat hem bezorgd is dat de ploeg te veel verzwakt is. Ik beloof dus om versterking binnen te halen en koop een goeie finse verdediger. we winnen de eerste 5 competitie matchen en houden telkens de nul, dus de verdediging is dik in orde :p dient diene marginaal nog 2 dagen voor de transfer deadline een transfer request in. Kheb hem dan toch moeten verkopen aan een net gepromoveerd clubje in de Serie A. dan nog op de valreep een middenvelder van blackpool gehuurt voor een seizoen. Normaal zal Thorgan Hazard dan volgend jaar klaar zijn om die positie in te pakken. :D

Cpt. Caparzo

Legacy Member
Deze speler probeer ik al heel de tijd te kopen, maar ze vragen me net een 35miljoen te veel :doh:
30iuq28.jpg

Cpt. Caparzo

Legacy Member
Heb ik dus net niet, ik heb al geboden tot 20mil. Maar ze accepteren het niet, en 20Mil is mijn max budget op de moment. Anders had ik het al lang gedaan :p

St0wned

Legacy Member
probeer hem anders te destabiliseren. Ik kan nu niet zeggen in welk jaar je zit maar als zijn contract bijna op is kun je hem mischien goedkoper oftewel voor niks binnen halen

Sir.Killalot

Legacy Member
Cpt. Caparzo zei:
Heb ik dus net niet, ik heb al geboden tot 20mil. Maar ze accepteren het niet, en 20Mil is mijn max budget op de moment. Anders had ik het al lang gedaan :p

Kopen op afbetaling? ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan