Archief - Final Fantasy XIII-2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rico

Legacy Member
Ja muziek is zelfde gebleven als de XIII vind ik ook wel spijtig.
Maar vind sinds de VII is de muziek zwaar achteruit gegaan in final fantasy. (7 was sublieme muziek!)

Veruca

Legacy Member
rico zei:
Ja muziek is zelfde gebleven als de XIII vind ik ook wel spijtig.
Maar vind sinds de VII is de muziek zwaar achteruit gegaan in final fantasy. (7 was sublieme muziek!)

Ik weet, over smaken valt niet te betwisten, maar ik vind dat je hier toch wel heel kortzichtig door de bocht gaat. Waarschijnlijk omdat, in jouw ogen, FF7 de beste uit de reeks is... maar om te zeggen dat alles wat na FF7 uitkwam een 'zware' achteruitgang is... daar moet ik toch even op ingaan. Ik heb hier de soundtracks liggen van FF7 t/m FF10. Alle muziek van die 4 games zijn evenwaardig. Elke spel heeft z'n toppers en z'n mindere stukken, maar je kan de muziek van FF7 echt niet apart gaan zetten.

Nobuo Uematsu is een legende, en de enige FF waar ik echt kan zeggen dat de muziek erop 'achteruit' is gegaan, is FFX-2 (Noriko Matsueda & Takahito Eguchi hebben toen de muziek voor hun rekening genomen).

Ik geef toe, FF7 had sublieme muziek, maar dat hadden 8, 9 en 10 ook. Jouw post klinkt echt als dat van een typische FF7-fanboy, en het is misschien tijd om die FF7 oogkleppen (oordopjes?) eens af te zetten en je open te stellen voor de pracht van de opvolgers. :)

rico

Legacy Member
correctie ik heb ze allemaal gespeelt tot en met de huidige! Van I tot en met XIII-2 dus.
En het is zoals je zegt over smaken valt niet te betwisten. Ik hou gewoon enorm van de piano tracks van de VII. (wat niet wil zeggen dat ik die andere final fantasy's minder vind! ma qua muziek wel beste.) want qua gameplay vind ik ze allemaal goed!

Veruca

Legacy Member
Man, pianostukken zijn van zo'n ander niveau. :drool:
Op youtube staat het ook vol met amateur spelers die FF muziek op piano doen. Kan je echt uren mee kwijtspelen.

Heb je toevallig de CD van Advent Children? Aerith's Theme, Tifa's Theme... kippenvel gewoon.

Of Zanarkand van FFX. :bow:

Eén van mijn favoriete muziekstukken is Fisherman's Horizon uit FFVIII.

In ieder geval, ik word altijd een beetje nostaligsch als ik die muziek hoor. :)

SHIGSY

Legacy Member
Zou jullie alletwee moeten reppen, helaas forumpindakaas...

Erger me aan de muziek van XIII-2, kan er niet aan doen. Imho één van de belangrijkste RPG-onderdelen.

rico

Legacy Member
Of Liberi Fatali van de VIII subliem gewoon! als ze ooit een concert komen geven in belgie ben ik er zeker bij!

Ohm

Legacy Member
Die muziek... :music:
De goede oude tijd :(

FFXIII-2 zal ik wel eens vragen op mijn verjaardag binnen 2 maand. Het is meer om mijn collectie te vervolledigen en om nog eens een FF gespeeld te hebben.

SHIGSY

Legacy Member
Begin er toch meer fun in te krijgen. Mag gezegd worden, behoorlijk wat variatie in de Crystarium nu. Doet me met veel plezier aan Nintendo's beestjes denken. :p

Je moet er verhaalsgewijs wel uw aandacht bij houden. So far so good!

rico

Legacy Member
gisteren uitgespeelt. vind hem nogal kort voor ne final fantasy!
en weer geen free roaming world. daar moeten ze toch echt terug naartoe ze, want dees me da teleporte is het toch ni, al da geload :(

moet nog wel deel fragments vinne.

SHIGSY

Legacy Member
Nog altijd mee bezig, buiten de muziek eigenlijk nog geen grote opmerkingen. Hou wel niet echt van dat stage gevoel...

Final Fantasy Dark Side. Zou er zo niemand eens Blitzball willen combineren met Moogle Tossing? :p Geen bal nodig zolang er een smekende Moogle in de buurt is.

SHIGSY

Legacy Member
Eigenlijk wel al grote opmerking. Naast de muziek is combat weer zo saai als maar zijn kan... Auto auto auto, bah, geen bonuspunten daar...

Bamboebahr

Legacy Member
tbh vind ik deze veel beter dan de XIII, al zit ik nog niet echt ver in het spel. Het verhaal boeide mij wel meteen en die easy mode is ook wel welkom imo -_-

SHIGSY

Legacy Member
Bamboebahr zei:
tbh vind ik deze veel beter dan de XIII, al zit ik nog niet echt ver in het spel. Het verhaal boeide mij wel meteen en die easy mode is ook wel welkom imo -_-

Mjah, zoals eerder al gezegd, daar was nu ook niet echt veel moeite voor nodig om het beter te laten worden dan 13. Heel weinig moeite zelf... Verhaal is een pak interessanter maar nog altijd iets te, druk is het juiste woord niet, niet echt overzichtelijk.

Niet te veel inzitten met moeilijkheidsgraad, normal is al veel te simpel, ik zie niet goed in waarom je easy zou nemen. Is zover gekomen dat tijdens een gevecht al de reflex is om de iPhone er bij te pakken en wat online te checken. Loopt het voor de één of andere reden toch fout, retry... Het is te hopen dat het beter wordt, nog veel te doen maar hoopgevend is het in elk geval niet.

Tegen de recycling van de levels zullen we niet al te hard protesteren, dat wisten we al van zodra ze het over "tijdsvakken" hadden in de voorgeschiedenis. Al betere recycling dan Biowares Dragon Age 2, dat is zekerst.

We houden vol maar onder de indruk zijn we al zekerst niet. Al in gedachten bij de andere RPG's die er zitten aan te komen. Maar kom, zolang we at random met de moogle kunnen smijten, is het doenbaar. :p

Jack The Ripper

Legacy Member
Normal is idd al gemakkelijk genoeg, meeste fights kan je gewoon op autoattack winnen.

Bamboebahr

Legacy Member
kweet niet hoe het zit in FFXIII-2, maar in XIII had ik hier en daar wel een moment waar ik gewoon niet voorbij kon raken door een boss waar ik voor moest grinden, iets wat zo al hatelijk was in dit spel door de afwezigheid van random battles. Daarmee heb ik gewoon meteen gezegd van "fuck it" en het op easy gezet, maar heb al wat zitten proberen om het verschil tussen easy en normal te vinden en er is echt bitter weinig verschil (eens je de paradigms en crystarium unlockt toch) :s

Het enige wat mij gewoon stoort is die star bonus, tenzij tegen de zwakste vijanden haal ik die gewoon echt niet :s

Jack

Legacy Member
Bamboebahr zei:
kweet niet hoe het zit in FFXIII-2, maar in XIII had ik hier en daar wel een moment waar ik gewoon niet voorbij kon raken door een boss waar ik voor moest grinden, iets wat zo al hatelijk was in dit spel door de afwezigheid van random battles. Daarmee heb ik gewoon meteen gezegd van "fuck it" en het op easy gezet, maar heb al wat zitten proberen om het verschil tussen easy en normal te vinden en er is echt bitter weinig verschil (eens je de paradigms en crystarium unlockt toch) :s

Het enige wat mij gewoon stoort is die star bonus, tenzij tegen de zwakste vijanden haal ik die gewoon echt niet :s

Laat me raden: de battle tegen Barthandelus op het einde van de Gran Pulse episode in Oerba? Die is notoir om verschikkelijk moeilijk te zijn. Zelfs met een deftig gegrinde party (wat gelimiteerd is gezien het Crystarium verhindert dat je te veel grind) moet je heel goed weten wat je doet om erdoor te raken.

Verschil tussen Easy en Normal in FFXIII-2 is vooral in de battle result. Easy heeft geloof ik minder CP na een battle, en minder makkelijk items. Difficulty van FFXIII-2 is soms niet te onderschatten, zeker omdat je soms monsters tegen komt die ver ver boven je level zijn (die je moet ontwijken dus) en bosses waar je al de juiste set paradigms moet hebben om er goed door te komen.

Bamboebahr

Legacy Member
Volgens wat ik gelezen had scheelde het gewoon in item drops, maar niet in CP gained? Hoewel jij al niet de eerste bent die zegt dat het wel CP zou beinvloeden...

En niet alleen Barthandelus vond ik kut tbh :p Dat hele paradigm systeem ligt met gewoon zo niet, I suppose...

HelpYouFall

Legacy Member
SHIGSY zei:
Mjah, zoals eerder al gezegd, daar was nu ook niet echt veel moeite voor nodig om het beter te laten worden dan 13. Heel weinig moeite zelf... Verhaal is een pak interessanter maar nog altijd iets te, druk is het juiste woord niet, niet echt overzichtelijk.

Niet te veel inzitten met moeilijkheidsgraad, normal is al veel te simpel, ik zie niet goed in waarom je easy zou nemen. Is zover gekomen dat tijdens een gevecht al de reflex is om de iPhone er bij te pakken en wat online te checken. Loopt het voor de één of andere reden toch fout, retry... Het is te hopen dat het beter wordt, nog veel te doen maar hoopgevend is het in elk geval niet.

Tegen de recycling van de levels zullen we niet al te hard protesteren, dat wisten we al van zodra ze het over "tijdsvakken" hadden in de voorgeschiedenis. Al betere recycling dan Biowares Dragon Age 2, dat is zekerst.

We houden vol maar onder de indruk zijn we al zekerst niet. Al in gedachten bij de andere RPG's die er zitten aan te komen. Maar kom, zolang we at random met de moogle kunnen smijten, is het doenbaar. :p

Off-topic: Jij gebruikt wel graag het koninklijke 'we' hè Shigs. Geen verwijt, het viel me gewoon ineens op :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan