Archief - FIFA 12

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Cityhunter-

Legacy Member
Exorcister zei:
gisteren wa matchkes online gespeeld tegen cityhunter, was tof, ongeveer tzelfde (weliswaar laag) niveau :)
Verdedigend laat ik mij soms wel veel te rap pakken :/

mensen met laag niveau die wa oefening willen hebben, mogen mij steeds toevoegen :)

PSN: Exorcister

Ja, was wel neig. Veel hangt wel af vande ploegen dioe je neemt, vond ik. Everton had een moeilijke basisopstelling, die heb ik moeten veranderen. Borussia Dortmund daarentegen, dat ging vanzelf. met Anderelecht lukt het mij ook niet .

Ik vond idd dat ik je (meestal) makkelijk kan verdedigen, je wacht ook precies lang om te schieten. Uw doorsteekpasses zijn dat wel heel goed, Etoo en boussoufa liepen Juhasz en co er losjes af. Zelf mis ik nog te veel kansen: zelfs 1 tegen 1 met die keeper een een geplaatse bal en dan werd hij nog gepakt of erover.

Nog wat opmerkingen over mijn spel?

Binnenkort revanche ;)

Leto

Legacy Member
Match 2 : shit continues, veruit betere ploeg, sta 2-0 voor, kon meer geweest zijn. 2de helft 2x deklat 1x paal en hij 2 kansen : uitslag 2-2, weer 2 tegengoals dat leek alsof elke noob die kon scoren, wat maakt dat van mij : über noob? Hij had 6 schoten op doel, 4 die nooit zouden kunnen binnengaan, ik had 60% balbezit, persoonlijk record maar wat brengt het op.
Ok nog 2 matchen voor ik mijn rage niet meer kan controleren.

Btw deze matchen zijn in divisie 10, 2de seizoen. in 70% van de matchen was ik duidelijk de betere speler maar ik bied ze zonder dat ik het besef goals aan, HOE???

@shadowfox : dat L1+driehoek weet ik al hele lang hoor, dat is allemaal het probleem niet, trouwens die komen (terecht) heel weinig aan in FIFA12, in 11 kon je dat spammen. Ik probeer niet uit positie te lopen maar om een of andere reden is het ineens 2 tegen 2 of 3 tegen 3, ik kom zelden in zo'n situaties.

In de laatste 2 matchen ging alle tegenstand weer door het midden, op de flank kan ik ze meestal heel vroeg stoppen.
Juve speelt een 4-2-2-2, met 3-2-5-1 of wat is het ging het in feite nog beter raar genoeg, maar heb dus echt geen zin elke keer dat allemaal weer in te stellen, nadeel van dat systeem.

InimicaL` zei:
Gisteren voor het eerst online ranked gespeeld. Eerste match verloren (wederom op de counter gepoept rond minuut 80), maar Zen gebleven. De volgende 2 matchen gewonnen door puur op defence te concentreren. Ik heb ook ondervonden dat ik vroeger te snel m'n pasknop losliet, hierdoor gingen sommige passen wel heel traag, nu zit er meer speed achter en zijn de aanvallen gevaarlijker.

@Leto, gewoon geduld hebben man. Ik zuig ook in fifa, maar hou me nu vooral bezig met strakke defence, die kansen komen vanzelf wel zo.
Dat is het dus niet, ik creëer kansen, maar mijn verdediging is een zeef. Ik sta nu in een fase dat ik gewoon een speler wil selecteren en de AI het werk laten doen, dit heeft eigenlijk al succes gehad, manueel kan ik wel spelers stoppen maar ik kan toch geen 2 spelers tegelijk dekken? Er loopt altijd een vrij, het is altijd iets, en dat 'iets' heeft mijn tegenstander nooit last van in defensie blijkbaar, ik geraak aan de goal met dribbels, niet met 1-2 passen zoals mijn tegenstander, echt FUCKING IRRITANT.

Xavve

Legacy Member
Maar als ge zelf veel balbezit hebt, ga je sowieso minder ruimte hebben in aanval he. Bij mij is het toch zo. Ik raak ook niet met 1-2'tjes aan z'n goal, puur omdat ik meestal het grootste deel van het balbezit heb. Als de tegenspeler een counter opzet, heeft hij veel meer ruimte. Dan komen die 1-2'tjes van pas.

Dirtyworkzz

Legacy Member
InimicaL` zei:
Voor FUT, enige tips voor beginners? Heb de mode nog nooit gespeeld, ik weet wel ongeveer hoe alles werkt, met contracts en opstellingen enz. Maar uw startende spelers bv, speel je daar matchen mee tot hun contracts op zijn? En dan zo nieuwe spelers of packs kopen?

Ja, speel eerst tot hun contracten op zijn, dan discard je ze gewoon en bouw je aan een nieuwe ploeg. In het begin is het belangrijk om je spelers gewoon zo goedkoop mogelijk aan te kopen zodat je wat coins kunt sparen.
Ik heb het ook zo gedaan en momenteel zit ik met 4 ploegen (Brons, Zilver en 2x Goud) en 83.000 coins :D, heb hierbij wel wat geluk gehad met men 2 gratis packs :D

Hapki

Legacy Member
Leto zei:
Sigh eerste match van de dag, tegenstander kent maar 1 knop : X. En toch wint hij, 1-0. Echt IEMAND, ik ga beginnen smeken, HOE komt het dat ik niet met 2-3 passen gevaarlijk kan zijn en elke mongool met een PS3 controller wel? 1 match en ik zit me al dood te ergeren, dit is echt niet gezond. Elke keer als een team oprukt zie ik de bui al hangen, ik kan al veel onderscheppen voor de echte opbouw begint, maar ik begrijp het niet hoe mijn defensie elke keer zo fragiel lijkt en die van de tegenstander een muur lijkt. Ook al heb ik 10-4 kansen of toch tenminste annvallen die bij de 16 geraken, ik heb het gevoel dat tegenstander met 1 pas heel mijn verdediging kan oprollen. Ben ik echt de enige die blijkbaar een ander soort denken heeft? Ik probeer een zen houding aan te nemen, maar het probleem is niet zozeer dat ik verlies maar de manier waarop. Heb al eens een match 5-0 voorgestaan aan de rust in FUT en bij de 5-1 had ik het gevoel dat ik tegen iemand anders speelde, geen kans meer gekregen 2de helft en nog 5-3, ik kon eigenlijk nog even goed 5-5 gespeeld hebben of erger. Ok ik win maar dit is even frustrerend, gewoon niet beseffen wat je probleem is, ARGH.

kheb ook zowat hetzelfde probleem, zit constant rond tegenstander zijn 16m maar er echt door geraken lukt me niet altijd.

_lorre

Legacy Member
Ben ook aan men eerste matchkes online begonnen. Heb wel net promotie gemist :( ma vind wel dat atletico madrid, porto, napoli, benfica lekker spelen. Verdedigen lukt vrij goed enkel vaak in de laatste minuut tegengoal waardoor het dan gelijk wordt. Echt klote!

djemz

Legacy Member
ik vind het beste systeem in deze fifa de 4-3-3 terwijl ik bij de vorige 4 4 2 gebruikte. Gisteren ontdekt met chelsea online, dan eens toegepast in carriere en ik scoor de ene goal na de andere, krijg er wel meer tegen, maar daar kan aan gewerkt worden

Sev-O

Legacy Member
Nog 2 wedstrijden te gaan en heb juist 3 punten nodig om naar Divisie 5 te promoveren. 1 keer winnen is dus de taak :p

Btw, Leto, stop met bleiten en oefen op u verdediging.

Shadowfox

Legacy Member
En courtois is dus niet te pakken te krijgen onder de 3k hé (-_-)

kay-gell

Legacy Member
Hapki zei:
man ik heb echt een probleem met verdedigen, in fifa 11 kreeg ik al veel tegendoelpunten maar nu is het nog erger. Ik weet niet hoe het komt maar ik heb altijd een gat in mijn verdediging en speel gewoon de standaard opstellingen.
Gisteren 15 kansen en 5 gescoord dat is op zich goed maar tegenstander had er 4 en scoort er 2 en zo verlies ik dus ook vaak:)

Als uw tegenstander maar 4 kansen krijgt dan verdedig je toch niet echt slecht?

Fraze

Legacy Member
Gisteren avond nog naar divisie 8 gegaan :)
Everton is mijn ploeg op 12 om online te spelen :D

Leto

Legacy Member
En weer, dan denk je ben strak bezig, 2-0 voor. uiteindelijk nog 2-3 verlies, waarvan 2 corner goals. Ben ik nu degene die teveel nadenkt of moet ik zoals 75% van de fifa spelers gewoon dom zijn en op gevoel spelen, want ik denk dat het echt zo gebeurt, frustrerend. WOu dat ik niet moest nadenken om dit spel te spelen, want ben er vrij zeker van dan de meeste tegenstanders in bronze FUT en divisie 10 H2H gewoon fifa kopen en enkel weten wat de toetsen doen meer niet, ik oefen nu al 5 dagen aan een stuk om dit fenomeen te begrijpen, ik ga mij echt zo'n HD PV recorder of hoe heet dat kopen om mijn matchen achteraf te bekijken, ik heb altijd het gevoel dat ik een ander spel speel, maar dat kan ik pas zien als ik eens als toeschouwer kijk.

Ben precies wel trots op mijn passeer bewegingen want ik zie niemand anders dat doen, de rest heeft dit niet nodig, gewoon hup hup goal.

tuuurke

Legacy Member
belangrijk onderdeel zijn ze blijkbaar vergeten bij fifa 12: verdedigen...
de 2 mogelijkheden die je hebt zijn
1) vierkantje en je doet een richtingsgestoorde tackle
2) rondje en je zet een belachelijk stapje opzij

fifa 12 wordt hierdoor wel hééééél simpel. vervang al je veldspelers door snelle spitsen en klaar is kees.als je als speler dan ook nog een beetje kunt dribbelen win je je wedstrijden met je ogen toe. mandekking en zonedekking is voor mensen als kompany en vermaelen gewoon chinees. je loopt deze gasten zomaar voorbij op snelheid. elke match gewoon hetzelfde scenrio. bal krijgen, rennen naar de flank, verdediger voorbij lopen en stilletjesaan naar binnen snijden, wachten tot de keeper uitkomt, zelf trappen of de bal afspelen naar de spits die mee gevolgd is (zonder verdeiger weliswaar, want in fifa 12 moeten verdedigers geen spitsen volgen, blijkbaar). je scoort hier niet altijd mee maar op de 10 kansen die je krijgt prik je er toch gemakkelijk 3 binnen.

ook zijn voorzetten vanop de flank een ware loterij. desondanks 40% van mijn doelpunten uit voorzetten vanop de flank komen heeft dit niets met kunde te maken en is het gewoon afwachten of de verdediger zin heeft om zijn man te houden of niet. als het op snelheid niet lukt gok je gewoon op de voorzet. meestal zijn de verdigers er wel bij maar ELKE match opnieuw laten ze toch 3 keer de kopkans toe. tel maar na...

dit is geen voetbalspel meer, dit is een hardloopwedstrijd.... je mag je opstelling en samenstelling nog zo goed uitdokteren als je wilt, met snelle spelers win je.

Exorcister

Legacy Member
-Cityhunter- zei:
Ja, was wel neig. Veel hangt wel af vande ploegen dioe je neemt, vond ik. Everton had een moeilijke basisopstelling, die heb ik moeten veranderen. Borussia Dortmund daarentegen, dat ging vanzelf. met Anderelecht lukt het mij ook niet .

Ik vond idd dat ik je (meestal) makkelijk kan verdedigen, je wacht ook precies lang om te schieten. Uw doorsteekpasses zijn dat wel heel goed, Etoo en boussoufa liepen Juhasz en co er losjes af. Zelf mis ik nog te veel kansen: zelfs 1 tegen 1 met die keeper een een geplaatse bal en dan werd hij nog gepakt of erover.

Nog wat opmerkingen over mijn spel?

Binnenkort revanche ;)

Heb ondervonden dat doorsteekpass door de lucht beter is dan gewone doorsteekpass :)
Moet ik ook beginne gebruiken :)
Laatste match was idd minder van u, weet ni wa da was, maar plots geraakte ik er gemakkelijk door, mss lag da aan de opstelling, mss ff minder moment, kweet het niet :)

Maar da was dan net hetzelfde toen gij met dortmund en ik met lille speelde.
Lille stond mij ni echt aan :p
Verder had ge soms wel enorm veel pech met afwerken, paar keer op paal, mja voort zelfste geld zitte die er dan wel in

Sev-O

Legacy Member
Leto zei:
En weer, dan denk je ben strak bezig, 2-0 voor. uiteindelijk nog 2-3 verlies, waarvan 2 corner goals. Ben ik nu degene die teveel nadenkt of moet ik zoals 75% van de fifa spelers gewoon dom zijn en op gevoel spelen, want ik denk dat het echt zo gebeurt, frustrerend. WOu dat ik niet moest nadenken om dit spel te spelen, want ben er vrij zeker van dan de meeste tegenstanders in bronze FUT en divisie 10 H2H gewoon fifa kopen en enkel weten wat de toetsen doen meer niet, ik oefen nu al 5 dagen aan een stuk om dit fenomeen te begrijpen, ik ga mij echt zo'n HD PV recorder of hoe heet dat kopen om mijn matchen achteraf te bekijken, ik heb altijd het gevoel dat ik een ander spel speel, maar dat kan ik pas zien als ik eens als toeschouwer kijk.

Ben precies wel trots op mijn passeer bewegingen want ik zie niemand anders dat doen, de rest heeft dit niet nodig, gewoon hup hup goal.

Ik speel op gevoel en tactisch en dit werkt vrij goed. Gij zijt gewoon een gigantisch grote zaag die meer moet oefenen ipv te klagen. Geef mij u PSN is, kzal is spelen tegen u, vanavond of morgen ofzo, en zal direct weten te zeggen wat er mis is aan u manier van spelen :)

Leto

Legacy Member
Daar heb je wel een punt, veel van mijn tegengoals zijn goals gemaakt uit een counter die uiteraard op snelheid is gebaseerd, ben nu nog meer gedemotiveerd :p
Och ja uiteindelijk speel ik dit spel toch enkel nog met vrienden, ik vind het nu al niet leuk meer om heel de tijd te spelen tegen mensen die dezelfde speelstijl hebben, bal naar voor en lopen. Het rare is dat ik dat precies niet kan lol, uit FIFA11 heb ik geleerd dat je door veel te passen openingen creëert, in FIFA12 zijn de openingen er direct omdat je probeert te verdedigen, zo zie ik het momenteel, dus ik laat de AI het werk doen en het werkt beter dan dat ik het manueel probeer op dit moment, op zich wel zielig.
Het getal dat bij 'Tackles' staat na ene game is 80% door de AI gedaan me dunkt, dit zegt toch genoeg?

Ja dit is mijn plan, veel opnemen, en er filmpjes rondmaken en zo ofwel mijn eigen zin ontnemen voor dit spel of ik kom te weten hoe ik in 2 passen aan de ander zijn goal zit zoals 50% van de huidige tegenstanders die niet eens lijken te weten dat X geen tackle meer is.

HOPLON

Legacy Member
tuuurke zei:
belangrijk onderdeel zijn ze blijkbaar vergeten bij fifa 12: verdedigen...
de 2 mogelijkheden die je hebt zijn
1) vierkantje en je doet een richtingsgestoorde tackle
2) rondje en je zet een belachelijk stapje opzij

fifa 12 wordt hierdoor wel hééééél simpel. vervang al je veldspelers door snelle spitsen en klaar is kees.als je als speler dan ook nog een beetje kunt dribbelen win je je wedstrijden met je ogen toe. mandekking en zonedekking is voor mensen als kompany en vermaelen gewoon chinees. je loopt deze gasten zomaar voorbij op snelheid. elke match gewoon hetzelfde scenrio. bal krijgen, rennen naar de flank, verdediger voorbij lopen en stilletjesaan naar binnen snijden, wachten tot de keeper uitkomt, zelf trappen of de bal afspelen naar de spits die mee gevolgd is (zonder verdeiger weliswaar, want in fifa 12 moeten verdedigers geen spitsen volgen, blijkbaar). je scoort hier niet altijd mee maar op de 10 kansen die je krijgt prik je er toch gemakkelijk 3 binnen.

ook zijn voorzetten vanop de flank een ware loterij. desondanks 40% van mijn doelpunten uit voorzetten vanop de flank komen heeft dit niets met kunde te maken en is het gewoon afwachten of de verdediger zin heeft om zijn man te houden of niet. als het op snelheid niet lukt gok je gewoon op de voorzet. meestal zijn de verdigers er wel bij maar ELKE match opnieuw laten ze toch 3 keer de kopkans toe. tel maar na...

dit is geen voetbalspel meer, dit is een hardloopwedstrijd.... je mag je opstelling en samenstelling nog zo goed uitdokteren als je wilt, met snelle spelers win je.

Wat is het leukste, een 0 - 0 match uitslag of een 6 - 6 uitslag?

Lekker voetballen en veel doelpunten, dat is pas spektakel en daar doe het tenslotte toch voor he?

Moesten in de realiteit alle matchen met zulke grote cijfers (5 - 5) eindigen zou ik meer gaan kijken naar de voetbal ze!
Niets saaier dan naar een match gaan kijken die op 0 - 0 eindigt.
België - Oostenrijk 4 - 4, ik zat op het puntje van mijn stoel dedju !

Leto

Legacy Member
Sev-O zei:
Ik speel op gevoel en tactisch en dit werkt vrij goed. Gij zijt gewoon een gigantisch grote zaag die meer moet oefenen ipv te klagen. Geef mij u PSN is, kzal is spelen tegen u, vanavond of morgen ofzo, en zal direct weten te zeggen wat er mis is aan u manier van spelen :)

Ik ben een zaag omdat ik wil bijleren, hoera voor de kutmaatschappij ! Maar ok zal je toevoegen, ik ga wss zwaar op mijn doos en jij gaat niet direct weten wat ik mis doe tenzij je heel goed bent en om eerlijk te zijn, ik geloof niet dat de meeste FIFA spelers echte addicts zijn, dus meeste komt van gevoel en beseffen niet eens wat noobies als ik mis doen. Het beginnen spelen op een console op 29-jarige leeftijd blijkt hier dan toch tussen te zitten :p
PSN:Leto2626

Leto

Legacy Member
Ow ja en een chant invoeren bij een doelpunt is verspilde moeite :
- het gewone gejuich is zodanig luid dat je moeite moet doen het te horen
- ze spelen het maar een seconde of 4 af, soms langer, lijkt random
Ik heb de doelpunt tune van Standard ingevoerd omdat die zo grappig is maar er komt met moeite een 'heyo' door, enkel de bassdrum hoor je een aantal maal.

Dit terzijde :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan