Hangt bij mij echt van dag tot dag, welke map en hoe het andere team zich gedraagt.
M16 is menne favoriet als US. Heb ik den indruk dat de vijand in groepkes aanvalt/verdedigt, dan durf ik de CAR15 wel is pakken. Is wel ietske zwakker en minder nauwkeurig IMO mor nen M16 is te rap leeggeschoten als ge telkens 2 à 3 man tegen hebt.
Bij NVA is da dan den AK47, tenzij diejen DP ( of hoe noemt da geweer met dieje ronde lader bovenop) aanwezig is, dan pak ik bijna altijd die laatste. Meer kogels in ne lader en das al es handiger als ge een groepke tegenkomt. de nauwkeurigheid vin ik zelfs iets beter dan die van den AK47 en op langeren afstand is'm ook handiger om volk neer te leggen waarbij ge meerdere bursts nodig hebt.
Speelt de vijand vooral verdedigend dan pak ik als NVA wel es de engineerclass. Eerst wa bestoken met mortier en zo ne MAT is idd zo slecht nog ni. Soms vin ik ne MAT zelfs beter aanvoelen dan nen AK47, vooral in close combats. Em is inderdaad redelijk wa zwakker, mor de recoil ervan is ni zo storend. Met nen AK47 stoor ik me soms enorm aan da geweer da in m'n zicht zit rond te springen.
M14 gebruik ik weinig, of ik moest een vijandelijke tank op't oog krijgen. Zo ook voor zijnen NVA tegenhanger. Ik vin de rifles van die classen gewoon te zwak. Zeker als ne close combat dreigt zijn ze gene zak waard IMO.
M60 en zijne NVA tegenhanger zijn bij mij zowa in de kast gezet. Soms gebruik ik ze nog wel is als de vijand in zo'n positie is teruggedrongen dat hij mor via ene weg weg kan en dan mor lekker te knallen, mor da gebeurt zelden.