Archief - Dragon empires cancelled

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hyrrix

Legacy Member
En nochtans klopt dat absoluut niet met wat ik gehoord / gelezen heb. Wat jij kleine probleempjes noemt, wordt volgens de devs zelf omschreven als heel wat zwaardere problemen die maanden extra development tijd zouden vragen om recht te zetten. Iedereen die op E3 was (of in semi-beta zat) kon zo zien dat het spel niet vooruit te branden was. Vertel mij nu niet dat de devs dat zelf niet door hadden. Peter Tyson zijn reactie was ook niet mals, had ik zo de indruk. DE is de voorbije maanden aan een grondig technisch onderzoek onderworpen, langs alle kanten, om te kijken of er nog mogelijkheden waren om het binnen een redelijke time schedule en een deftig budget te releasen. Dat de beslissing van de hoge suits zou komen is upper bollocks, zoals Gary Dunn (director of development) zelf zegt:
Let me assure that this was a decision that was laboured on for a long time and was not taken at all lightly.
Klopt niet echt met jouw versie, wel? Blaming it on the suits is allemaal gemakkelijk en leuk natuurlijk, maar het zit niet altijd zo simpel in elkaar. Er zijn gewoon fouten gemaakt en CM heeft het budget en de moed niet om er nu nog wat extra miljoen tegenaan te gooien terwijl de kans van slagen afneemt naarmate EQ2 en WoW dichterbij komen.

gryvix

Legacy Member
Dat is juist wat niet klopt, een project als dit, dat bvb pakweg 5miljoen gekost heeft, en als ze nu 3 miljoen aan opbrengsten zouden krijgen. En nu stoppen, dan zouden ze nu 5 miljoen verlies hebben, als ze er een extra miljoen aangooien hebben ze maar 3 miljoen verlies. Persoonlijk denk ik nog altijd, dat Codemasters zich gewoon probeert zich opperbest te maken om zichzelf te verkopen, zoals er al eerdere berichten omtrend zijn gemaakt. Daarom moeten ze van grote kosten afgeraken.
En Dragon Empires zou wel goed kunnen opboksen tegen die twee.
Lang nagedacht, bij het management(waar die Dunn ook bij zit) is nog altijd een beslissing van hen, want de developers zelf wisten echt van niets.

Hyrrix

Legacy Member
Het management? Die Dunn werkte aan DE even lang als de andere 'developers'. Uiteraard is het het management dat de beslissing moet nemen. Komaan, zelfs Peter Tyson wist vorige maand al dat het ferm scheef zat ermee.

Wat totaal niet klopt in uw redenering is uw prijsschatting. Momenteel hebben ze al meer dan 5$ miljoen uitgegeven, wees daar maar zeker van. Development verder zetten voor nog een half jaar of een jaar (het is momenteel niet speelbaar, believe me) kost nog eens zeker 1 à 2$ miljoen. Wat jij vergeet is dat de kost voor de launch van het spel alleen al neerkomt op iets tussen de 1.5 en 2.5 miljoen dollar, tenminste als ze meer dan 30.000 subscribers willen. Daarbij volgt dan een constante cost voor support en server onderhoud die oploopt tot 40% van de inkomsten. Met andere woorden, het duurt na launch nog minstens anderhalf jaar voor er een Return on Investment is - veronderstellende dat DE succesvol zou zijn. En tijdens die periode moet er dus constant een live team, een CSR team, ongelooflijk veel bandwidth en server engineers aan de slag gehouden worden.

Met andere woorden, momenteel heeft CM iets rond de 6 miljoen dollar geinvesteerd. Wat jij vraagt is dat ze daar nog 5$ miljoen bij doen en hopen op een ROI die ze pas ten vroegste binnen 2 jaar na nu kunnen verwachten.

Geloof me, de zwaarste kosten moeten over het algemeen nog komen vanaf release hoor. Microsoft had meer dan 20$ miljoen in Mythica gestoken, en heeft toch beslist er niet mee door te gaan. Niet omdat ze dom zijn, maar omdat ze liever die 20$ miljoen verliezen dan het risico te lopen het dubbele kwijt te zijn.

ravoc

Legacy Member
Hyrrix is juist,

Het spel ontwikkelen kost relatief weinig tegen het launchen en maintainen ervan. De hele boel annuleren was gewoon de goedkoopste oplossing voor een probleem met veel onzekerheden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan