Archief - Dragon empires cancelled

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zhergan

Legacy Member
Weer een MMORPG waar we niet meer moeten naar uitkijken :cry:
het gaat toch echt niet goed...

D3C0Y

Legacy Member
bron ? :ironic:


*EdiT* nvm, k em et juist is gelezen op de site van Dragon Empires ... :cry:

chellesan

Legacy Member
verdomme tis nog waar ook, dit leesde ik op de site:

Sep 3rd 2004, 13:22 GMT
Dragon Empires development ceased due to technical issues
Codemasters has taken the decision to cancel further development of Dragon Empires, the company’s massively multiplayer online role playing project.



Dragon Empires received incredible support from its online community and won acclaim from PC and online media while in development. However, technical issues have resulted in the project’s discontinuation.



Many of the game’s development team, including programmers and artists, are being transferred to Codemasters’ internal development studios to work on current and future titles.



The decision to close Dragon Empires’ development does not impact on Codemasters’ long-term ambitions in the massively multiplayer online gaming market and the company remains very active in evaluating future opportunities.

zoiets had ik dus nooit verwacht, het spel was toch al voor 80% af, ik vraag me af wat die technische problemen zijn, dit is erg slecht nieuws, het was een van de mmorpgs die kans op slagen had, hopelijk komt codemasters terug op haar beslissiing

Frisbijerre

Legacy Member
:cry: :cry:
ja lap dit was dus een spel waar ik naar aan het uitzien was ma het zal weer niks worden. 'k zal dus net iets langer swg blijven spelen zekers

Anima

Legacy Member
was eerlijk gezegt wel te verwachten , want ge hoorde helemaal niks meer ervan en ze hebbe wel gelijk , der is gewoon geen zwart gat meer in de mmorpg sectie , teveel top titels , ik keek ook uit na deze game maja ..

Archangelus

Legacy Member
Noooooo!! :cry:

Ik ben ook wel benieuwd wa die technische problemen zouden zijn, het was idd al vrij ver gevorderd dacht ik...

Anima

Legacy Member
denk nie he da is omdat spel gestopt is da ze de devolpers verplaatsen

grievie

Legacy Member
Anima zei:
was eerlijk gezegt wel te verwachten , want ge hoorde helemaal niks meer ervan en ze hebbe wel gelijk , der is gewoon geen zwart gat meer in de mmorpg sectie , teveel top titels , ik keek ook uit na deze game maja ..
agreed...
Een 'goed' mmorpg volstaat gewoon ni meer op potten te breken...
Die markt is nu al verzadigd en dan moeten WoW , EQ2 en Guildwars (geen mmorpg maar t zal wel een goei deel van de mmorpg-players afsnoepen) en nog anderen waar k niet drect op kom.

Vind t wel jammer want had enkele knappe features.
Maar zou niet genoeg geweest zijn om tegen toppers op te kunnen :(

HolyFish

Legacy Member
Anima zei:
denk nie he da is omdat spel gestopt is da ze de devolpers verplaatsen
Dat is mogelijk hoor! Soms kan het voordeliger zijn je team te gebruiken voor een spel met meer toekomst en dan moet je zulke moeilijke beslissingen nemen.

Jarexx

Legacy Member
grievie zei:
agreed...
Een 'goed' mmorpg volstaat gewoon ni meer op potten te breken...
Die markt is nu al verzadigd en dan moeten WoW , EQ2 en Guildwars (geen mmorpg maar t zal wel een goei deel van de mmorpg-players afsnoepen) en nog anderen waar k niet drect op kom.

Vind t wel jammer want had enkele knappe features.
Maar zou niet genoeg geweest zijn om tegen toppers op te kunnen :(


Wat bedoel je met Guildwars geen mmorpg? Dacht dat dit juist wel 1 was maar dat je niet maandelijks ervoor moet betalen? Of heb ik het mis want was daar nu naar aan het uitkijken omdat het eens niet maandelijks betalen was :(

grievie

Legacy Member
mja tis geen ECHTE mmorpg
(de makers zeggen het zelf)
Zijn een aantal dingen die een mmorpg wel heeft en GW niet, en vica versa

quests die instanced zijn (uw 'private map' om een quest te doen)
eerder actionbased

Het is wel online, er zal ook veel volk opzitten, en heeft RPG elementen, ma zelfs de devs willen het geen mmorpg noemen ;)

Archangelus

Legacy Member
Het trekt meer op Diablo in multiplayer dan op een mmorpg: kleinere aparte mappen voor een klein aantal spelers met daartussen een soort 'verbindingsmaps' waar ge kunt chatten, verkopen, etc. in plaats van een doorlopende wereld waar alle mensen door elkaar lopen.

ravoc

Legacy Member
Echt wel messed up, die hele situatie...
Technical issues? WTH? Zo'n dingen worden normaal eerst uitgebreid op voorhand onderzocht voor er aan ontwikkeld wordt...
DE was bij mijn weten zo goed als af. Je kon het zelfs al pre-orderen.

Volgens mij zag Codemasters misschien gewoon in dat ze nooit winst gingen maken door competitie en sparen ze een verloren kost uit door het niet te launchen.

nazaar

Legacy Member
spijtig, khad daar al wa previews van gelezen en het zag er nochthans goed uit...

ace4ever

Legacy Member
had dat wel gedacht, heb nog geen enkel mmorpg geweten die meer dan een jaar in beta was :p

Ignis

Legacy Member
Een aantal foutjes erin waardoor ze de ganse client opnieuw moesten maken en dat zou teveel kosten.

of dat ze geen servers konden vinden die voldoende capaciteit hadden om enkele duizenden speler te herbergen.

Kan redenen genoeg bedenken, is natuurlijk wel een beetje kl*te maar ja. Misschien dat ze het ooit wel eens afmaken, of de code vrijgeven of verder verkopen.

Archangelus

Legacy Member
"We were experiencing unexpected obstacles with the server code, in particular our ability to serve clients at a scale which would have permitted us to launch the game as an MMO. The resolution of these issues was fundamental to the success of the project and ultimate release of the game. Due to the delays, a detailed analysis and review of the game was undertaken over the period of approximately six weeks in which a detailed study of the viability of the project was undertaken. Every possible route was considered, which included seeking external help and expertise to assist us with this troublesome area. Sadly for all of us, the time and money required to resolve these issues to the high standards that Codemasters requires and its fans expect, posed risks that outweighed the benefits. In the end, the scales were tipped in the direction of a halt to development. Let me assure that this was a decision that was laboured on for a long time and was not taken at all lightly.

Going forward we remain committed to publishing a hit MMOG, and also to making best use of the work done to date on Dragon Empires, be it in a massively multiplayer form or not.

On behalf of everyone at Codemasters that was involved with Dragon Empires, I’d like to say a huge thank you for the massive amount of support the project received from the community throughout its development - it really meant a great deal to everyone.”

gryvix

Legacy Member
hallo,

Ik ken een aantal mensen(Samantha Russell, Phil White, Peter Tyson,...) die aan DE werkten. Dat het aan de code was is niet echt het probleem. Dat is niet echt waar, er waren probleempjes met de servercode dat veel tijd in beslag nam om ze te herstellen. Maar afgezien van dat was de rest zo goed als klaar: muziek, graphics, quests gedeeltelijk, geluid, spel zelf(wereld volledig opgebouwd met NPC's)...
Het DE-team waren volop aan het werken op de 3'de september, toen een paar maatpakken hen bijeenriep en doodleuk zei dat DE gestopt werd. Zonder enige verklaring wat dan ook!
Ze wachten nog altijd op een antwoord van het management.
Helemaal niet leuk :sad:
Dus als je je frustratie wil spuien doe dat dan op de broertjes Darling in plaats van het DE-team zelf: [email protected] en zet NO SPAM in de subject line.
Ook is er een online petitie: http://www.petitiononline.com/Kronic

Als we genoeg stemmen bijeen krijgen kunnen we ze nog van gedachten doen veranderen! Men zegge het voort!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan