Archief - Doom 3 hapert

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Muttley

Legacy Member
Ik weet het mss heeft het hier al honderdduizend keer gestaan, maar kom. Mijne maat heeft gisteren Doom 3 gekocht, maar da spel hapert lak zot. Als hij gewoon wandelt doet hij normaal, maar als er iets tevoorschijn komt ja dan hebde prijs (haperen hee).

Dit zijn zijn specs:
Microsoft Windows XP (ik schrijf gewoon wat op het briefke sta)
Prof. Service pack 1
intel Pentium 4 CPU 2.006 Hz
256 Mb RAM-geheugen
Ati Radeon 9200

Hij denkt dat hij zijn drivers moet updated, maar aangezien hij belgacom heeft gaat hij wachten tot als er eindelijk telenet komt. Volgens mij liegt het aan die 9200 ik dacht dak dat hier ergens heb gelezen :unsure:

Alvast bedankt

Anubis2000

Legacy Member
Lees eerst eens de systeemvereisten voor je een spel koopt.
256 ram is al te weinig: min 384 ram. En dit is de oorzaak dat het spel niet vlot loopt. Ram geheugen bijkopen dus.
Heel je systeem is eigenlijk te zwak: videokaart en processor zijn een minimum. Geen wonder dat DooM niet vlot loopt.
Upgraden jongen ;)

PredeFineD

Legacy Member
256 Mb RAM-geheugen
Ati Radeon 9200


....Dat is het probleem > vooral die 256 mb ram

Muttley

Legacy Member
Anubis2000 zei:
Lees eerst eens de systeemvereisten voor je een spel koopt.
256 ram is al te weinig: min 384 ram. En dit is de oorzaak dat het spel niet vlot loopt. Ram geheugen bijkopen dus.
Heel je systeem is eigenlijk te zwak: videokaart en processor zijn een minimum. Geen wonder dat DooM niet vlot loopt.
Upgraden jongen ;)

this ni mijn systeem zene, this van mijne maat + bij mij macheert Doom 3 perfect.
Ik zal hem het slechte nieuws moeten vertellen

PredeFineD

Legacy Member
raad em aan om 256 ram bij te steken, zal al veel helpen...

Muttley

Legacy Member
PredeFineD zei:
raad em aan om 256 ram bij te steken, zal al veel helpen...

Ja, wij zijn nog maar 14 jaar zene. Ik denk ni da them 256 MB-ram kan bijkrijgen van zen moeder, mene maat heeft al moeite om internet van telenet te krijgen. Ik denk dat hij moet wachten tot als zijn computer geupgraded wordt.

PredeFineD

Legacy Member
k dan, niets aan te doen... :/


Laat em dees is in zijn cfg zetten;


seta image_usePrecompressedTextures "1"
seta image_useCompression "1"
seta image_downSizeLimit "512"
seta image_ignoreHighQuality "1"
seta image_downSizeBumpLimit "512"
seta image_downSizeSpecularLimit "128"
seta image_downSizeBump "1"
seta image_downSizeSpecular "1"
seta image_downSize "1"
seta image_forceDownSize "1"
seta image_roundDown "1"
seta image_lodbias "0"
seta image_preload "1"
seta r_useCachedDynamicModels "1"
seta r_skipBump "0"
seta r_skipPostProcess "0"
seta r_skipParticles "0"
seta r_skipSpecular "0"
seta r_skipNewAmbient "1"
seta r_multiSamples "0"
seta r_shadows "0" //NOTE
seta r_useOptimizedShadows "1"
seta r_useTurboShadow "1"
seta g_projectilelights "1"
seta g_bloodEffects "1"
seta g_decals "0"
seta g_showBrass "0"
seta g_muzzleFlash "1"
seta g_doublevision "0"
seta g_showPlayerShadow "0"
seta image_anisotropy "1"
seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"

Muttley

Legacy Member
Amai daar zal hij plezier mee hebben :D

Edit: het zou mss handig zijn als je er zou bij zetten hoe je daar aan geraakt, wij zijn nog noobs als het over sofware of programmakes veranderen gaat, allee ike toch.

DiDoria

Legacy Member
System specs: Processor: AMD atlon xp 2400+, 512 Mb Ram, Geforce 4 ti 4200 128 Mb
Met dit kunt ge DOOM³ wel al goe spele ze denk ik.....

Fredje

Legacy Member
Muttley zei:
this ni mijn systeem zene, this van mijne maat + bij mij macheert Doom 3 perfect.
Ik zal hem het slechte nieuws moeten vertellen


tja tis zen eigen schuld he...

ge hebt zo mense die denke dat hun pc alles aankan , en die dat dan niet eens naar de minimum specs kijken


mja zeg em wel dat em volgende keer is naar de minimum specs kent , en als em niks van pc's kent dan moet em da maar is aan iemand vrage :)

noreeeee

Legacy Member
Fredje zei:
tja tis zen eigen schuld he...

ge hebt zo mense die denke dat hun pc alles aankan , en die dat dan niet eens naar de minimum specs kijken


mja zeg em wel dat em volgende keer is naar de minimum specs kent , en als em niks van pc's kent dan moet em da maar is aan iemand vrage :)


Mja frederik kent natuurlijk alles van pc's hé tis ni omdat gij zo verwend zijt dat ge elke dag nieuwe pc koopt hé dat de rest zo verwend is hé er zijn nog normale mensen die denken dat hun pc na 1 jaar nog deftig werken :D

PredeFineD

Legacy Member
bwah, da spel draait hier op second pc (mx 400, 512 ram, 1200 mhz) vrij vlotjes op low quality .... Moet kunne ze ;)

de fitnessbonk

Legacy Member
PredeFineD zei:
bwah, da spel draait hier op second pc (mx 400, 512 ram, 1200 mhz) vrij vlotjes op low quality .... Moet kunne ze ;)

Jij hebt 512ram.

Als heb je een pentium 4 EE met 6800GT en maar 256 zal het nog schokken, waarom? Omdat het spel 384 nodig heeft. Hoe je het ook draait of keert, vlot zal je het niet krijgen met 256 ram!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan