Archief - Crashes met Radeon 9800 pro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gvanaelst

Legacy Member
Ik heb sinds eergisteren een nieuwe Sapphire radeon 9800 pro 128 mb omdat ik met men GF4 MX440 128 mb bij BFV alles op lowest moest zetten en k wil binnekort toch HL2 spelen. Verliep echter midner goed dan gepland want als ik nu men settings helemaal op het hoogste zet ( wat vroeger niet eens ging) kan ik even spele en zijn alle letters zeer crappy kwaliteit en vreemd en crasht men spel na enkele minuten.... :(

P4 2.66 ghz,512 ddram, Radeon 9800 pro, FSP250-60MDN-120 (staat er op men power supply)


iemand tips ofzo? :help:

Thx

vishnusixclix

Legacy Member
hmm...

Download van de telenet download page alvast de laatse nieuwe Detonator drivers. Dat helpt je alvast een eindje op weg.

Ik heb ook een 9800pro btw

sypro9000

Legacy Member
en die crappy letter kan liggen aan het feit dat AA aanligt

oberon_sedai

Legacy Member
Vishnu6Dix zei:
hmm...

Download van de telenet download page alvast de laatse nieuwe Detonator drivers. Dat helpt je alvast een eindje op weg.

Ik heb ook een 9800pro btw

Detonator = nVidia based graka.

Catalyst = Ati based graka.

't is dus bewezen, Vishnu is menselijk (maar amper ;) )

gvanaelst

Legacy Member
Vishnu6Dix zei:
hmm...

Download van de telenet download page alvast de laatse nieuwe Detonator drivers. Dat helpt je alvast een eindje op weg.

Ik heb ook een 9800pro btw

heb de laatste catalyst drivers gistere of eergistere gedownload van ATI site....

wat een eer trouwes om een reply van THE Vishnu6dix te krijgen :D
(lees Hier veel en zag u vroeger soms op TN server...)

gvanaelst

Legacy Member
ik probeerde net even BFV te spelen maar na 20 seconden viel het weer uit....
de case staat nog open en nu merkte ik wel dat de videokaart heel warm was....
pfffffff.....
iemand een idee???
kga strax is probere nu men ventilator (echte ventilator geen pc cooling :D) er staat op gericht maar zelfs al lukt het kan ik dit niet blijve doen...

brammes

Legacy Member
ze raden altijd aan volledig te formateren als je ene nieuwe grafische kaart in je systeem steekt.

volgens mij zitten je nvidia drivers nog op je HD ... en geeft dat conflicten.

gewoon formateren en alles netjes er terug opzetten, bespaart je later ook heel wat miserie

rory.b.bellows

Legacy Member
hebt ge die juist aangesloten met et stroomkabelke aan uw voeding ?

werkt de koeler?

geeft ge ze nie weg?

Son Gokou

Legacy Member
cooler zeker controleren en zeker ook kijken als de kaart geen extra molex aansluiting heeft en je die aangesloten hebt

gvanaelst

Legacy Member
brammes zei:
ze raden altijd aan volledig te formateren als je ene nieuwe grafische kaart in je systeem steekt.

volgens mij zitten je nvidia drivers nog op je HD ... en geeft dat conflicten.

gewoon formateren en alles netjes er terug opzetten, bespaart je later ook heel wat miserie

awwww.... ja ze staan er idd nog wel op
weeral alles instaleren....
maja... beterdan ventilator naast pc zeker... :D

Thx

gvanaelst

Legacy Member
Son Gokou zei:
cooler zeker controleren en zeker ook kijken als de kaart geen extra molex aansluiting heeft en je die aangesloten hebt

eeeehm kan het ook dat hij alleen met molex is aangesloten????

oberon_sedai

Legacy Member
brammes zei:
ze raden altijd aan volledig te formateren als je ene nieuwe grafische kaart in je systeem steekt.

volgens mij zitten je nvidia drivers nog op je HD ... en geeft dat conflicten.

gewoon formateren en alles netjes er terug opzetten, bespaart je later ook heel wat miserie


un install eerst uw drivers (via control panel)
en gebruik dan eerst DriverCleaner 3 eens voor je reboot (na de un-install). laat dat venster met de reboot vraag maar ff staan.
als driver cleaner 3 gedaan heeft is er echt wel alles af.


link : http://www.driverheaven.net/cleaner/

vishnusixclix

Legacy Member
oberon_sedai zei:
Detonator = nVidia based graka.

Catalyst = Ati based graka.

't is dus bewezen, Vishnu is menselijk (maar amper ;) )

OW shit! idd!!!!

Verwar mij voor de excusering!

ik bedoel

Excuseer mij voor de verwarring!!!

/end samson en gert mode (!!!)

gvanaelst

Legacy Member
FSP250-60MDN-120 staat er op men voeding....maar vindt er nix van op internet
zal strax is driver cleaner en al proberen
kheb wrsl toch een nieuw voeding nodig voor extra cooling...

gvanaelst

Legacy Member
okay die drivers uninstalle en driver cleaner werkt ook al niet...
daarjuist viel zelfs bgewoon men scherm uit na 2 menuten BFV terwijl hij normaal gezien gewoon compleet vast zit.....

oberon_sedai

Legacy Member
lijkt me een 250 Watt voeding, wat een beetje weinig lijkt heden ten dage. 350W min.

maar ik ken de specs van uw systeem niet volledig.

je zou eens moeten kijken wat er allemaal stroom nodig heeft.
FD, HD, CDRom, fans, lichtjes, ...

gvanaelst

Legacy Member
oberon_sedai zei:
lijkt me een 250 Watt voeding, wat een beetje weinig lijkt heden ten dage. 350W min.

maar ik ken de specs van uw systeem niet volledig.

je zou eens moeten kijken wat er allemaal stroom nodig heeft.
FD, HD, CDRom, fans, lichtjes, ...

eeehm 3 harde schijven ( zit C D en E drive op men pc maar is maar 1 HD in partities verdeeld besef ik net... denk ik :D), dvd writer, dvd lezer, videokaart, geen lichtjes behalve aan startknop :) en dat is het zowa....
zou nieuwe voeding mss alles kunne oplosse???

oberon_sedai

Legacy Member
mogelijk. kan dat niet met 100% zeker zeggen. het verbruik ligt wel al serieus, voor zo een laag wattage psu.
maar dan zou je volledige systeem crashes moeten krijgen imo.
hou wel in gedachten dat de nood aan een betere voeding zich toch zal gaan opdringen.

ik denk persoonlijk eerder driver problemen of directx problemen.

verwijder DirectX (geen reboot), doe dan wat ik eerder heb gezegd, maar na de reboot als hij nieuwe Hardware vind klik dan op cancel. en blijf ff in vga modus. (ugly as hell).

run nu de catalyst installer.
reboot.
install directx.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan