Archief - City builder game's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ikkie

Legacy Member
Ace of Spades zei:
Hebt ge eigenlijk Zeus: Master of Olympus en Poseidon: Master of Atlantis al eens gespeeld? Is hetzelfde concept als Pharaoh en Caesar, maar andere setting (Griekenland).

Nog een andere optie is Emperor: Rise of the Middle Kingdom, in China.

Deze drie bovenstaande spellen zijn trouwens van dezelfde makers & publishers als Caesar II, III en Pharaoh. Zeus & Emperor zijn al eens vermeld in deze thread, maar je hebt er niet echt op gereageerd. :p

Deze heb ik nooit gespeeld, ik dacht dat Zeus meer op de mythologie gebaseerd was waarbij je met titanen/goden oorlog moest voeren.

Tycho91

Legacy Member
Ikkie zei:
Deze heb ik nooit gespeeld, ik dacht dat Zeus meer op de mythologie gebaseerd was waarbij je met titanen/goden oorlog moest voeren.

Zeus, pharaoh en the middle kingdom zijn eigenlijk zowat hetzelfde maar dan in een andere setting. Ik heb ze alle 3 al zeker 5-8 jaar en ik speel ze nog regelmatig :) fantastisch goede games, maar ze hebben wel al een leeftijd

Ace of Spades

Legacy Member
Ikkie zei:
Deze heb ik nooit gespeeld, ik dacht dat Zeus meer op de mythologie gebaseerd was waarbij je met titanen/goden oorlog moest voeren.

Tycho91 zei:
Zeus, pharaoh en the middle kingdom zijn eigenlijk zowat hetzelfde maar dan in een andere setting. Ik heb ze alle 3 al zeker 5-8 jaar en ik speel ze nog regelmatig :) fantastisch goede games, maar ze hebben wel al een leeftijd

Het lijkt me dat dit zowat is wat ge zoekt, maar zoals Tycho zegt hebben de games idd. al een zekere leeftijd (zijn van ongeveer dezelfde periode als Caesar III, mss. jaar of twee-drie jaar later). Niettemin zijn het idd. geweldige games!

Hebt ge toevallig Steam? Moet anders maar eens kijken of je ze daarop kan kopen (vrijblijvend natuurlijk, indien ze daar beschikbaar zijn kosten ze mss. nog een paar euro ofzo). 'k Zou zelf kijken voor jou, maar mijn steam werkt momenteel niet.

Tycho91

Legacy Member
Ace of Spades zei:
Het lijkt me dat dit zowat is wat ge zoekt, maar zoals Tycho zegt hebben de games idd. al een zekere leeftijd (zijn van ongeveer dezelfde periode als Caesar III, mss. jaar of twee-drie jaar later). Niettemin zijn het idd. geweldige games!

Hebt ge toevallig Steam? Moet anders maar eens kijken of je ze daarop kan kopen (vrijblijvend natuurlijk, indien ze daar beschikbaar zijn kosten ze mss. nog een paar euro ofzo). 'k Zou zelf kijken voor jou, maar mijn steam werkt momenteel niet.

Ik heb zeus al op verschillende plaatsen zien liggen in een 'best of' ding voor 5€ ofzo:)

Ace of Spades

Legacy Member
Tycho91 zei:
Ik heb zeus al op verschillende plaatsen zien liggen in een 'best of' ding voor 5€ ofzo:)

Ah, ik vreesde dat het in de retail niet meer of héél moeilijk te vinden zou zijn. Zelf is het al jaren geleden dat ik het nog tegenkwam in de 'budget'-bakken - maar misschien zoek ik gewoon niet op de juiste plaats. :p

Ik ben gisteren mede hierdoor trouwens opnieuw begonnen met Zeus & Poseidon, machtige games. Wel spijtig dat er niet zo enorm veel player-made maps voor bestaan, dat had de herspeelbaarheid nog aanzienlijk verhoogd.

koebeest

Legacy Member
Ik zoek ook nog wat andere citybuilder of nieuwere, goede, tycoon games. Iets met vliegtuigen zou welgekomen zijn maar dat bestaat precies niet echt.

koebeest

Legacy Member
kakature zei:
Tropico 4 is wel ok.

Tropico is niet mijn game. Heb de 3 gespeeld en vond die maar niks, beetje te traag :) (ja ik weet dat je het op 3x speed kan zetten)

Profitable

Legacy Member
Rise of nations: Thrones and Patriots :p

Wel vooral toegespitst op oorlog, maar je kan ook gewoon een stad bouwen en dan kiezen voor enkel productie en die met de meeste punten is de winnaar. Zowel online als offline. Kost misschien nog 15€...

Het is niet vergelijkbaar met Caesar ofzo, het is veel strategischer en minder mogelijkheden (gebouwen kunnen bv niet ineens in brand schieten of hebben geen water nodig enz).

Dat heb ik echt kapotgespeeld!

koebeest

Legacy Member
Rise of Nations heb ik hier nog liggen. Mijn neef vond die super, ik vond die minder. Teveel toegespitst op oorlog. Ik ben nogal graag bezig met geld zaken en dergelijke en minder met oorlog voeren.

thelordofpee

Legacy Member
Simcity?

En binnenkort die Anno 2070, das in de toekomst en daar zullen wel wat vliegdinges inzitten zeker?

Fr33z

Legacy Member
heb wel is die demo gespeeld... van de gewone Cities XL... vond er niet veel aan..

o0O0o

Legacy Member
Sqarzz zei:
Iemand hier ervaring met Cities XL 2011?

leuk tot ge huizen moet bouwen.

Is nu met zones dus gwn zone aangeven en dan gaat er automatisch iets uit de grond (ONBEGRIJPELIJK HOE ZE HET VORIGE SYSTEEM WEG HEBBEN GEDAAN).


Anyway kheb city life plat gespeeld, cities xl 2011 op de kop getikt en amper een uurtje gespeeld of ik kreeg al slaap.

Muziek, sfeer alles saai en dood.


Speel gwn eens emperor rise of the middle kingdom, dan begrijpt ge wak bedoel. Daar zit die sfeer PERFECT. Muziek, sounds alles. Oh damn zo lang platgespeeld ook zelfs LAN met mn broers hier.

Sqarzz

Legacy Member
o0O0o zei:
leuk tot ge huizen moet bouwen.

Is nu met zones dus gwn zone aangeven en dan gaat er automatisch iets uit de grond (ONBEGRIJPELIJK HOE ZE HET VORIGE SYSTEEM WEG HEBBEN GEDAAN).


Anyway kheb city life plat gespeeld, cities xl 2011 op de kop getikt en amper een uurtje gespeeld of ik kreeg al slaap.

Muziek, sfeer alles saai en dood.


Speel gwn eens emperor rise of the middle kingdom, dan begrijpt ge wak bedoel. Daar zit die sfeer PERFECT. Muziek, sounds alles. Oh damn zo lang platgespeeld ook zelfs LAN met mn broers hier.

aight merci om u ervaring te delen o0O0o

Profitable

Legacy Member
Net Tropico 4 uitgespeeld. Nuja... zit vol bugs :s De manier waarop je wegen moet aanleggen is echt zeer slecht. Ook al liggen 2 uiteinden dicht bij elkaar, je krijgt ze onmogelijk "aan elkaar gehecht" zonder een hele omweg te maken.
Ook onder een natuurlijke steenbrug kan je om de een of andere reden geen weg aanleggen.

Verder, als je buitenlandse investeringen kunt toelaten op uw eiland kan je eigenlijk gans uw eiland volspammen met die gratis gebouwen, want het spel heeft blijkbaar niet door dat je al een gebouw geplaatst hebt maar je krijgt voor elk gebouw dus wel maandelijks een huur kado :niceone: Free money!

Boten varen door docks heen... :crazy:

Shift dient nergens voor. Bij Caesar en Rise Of Nations(en wellicht andere buildergames ook) kon je zo makkelijk dezelfde gebouwen opnieuw bouwen. Nu heeft mijn muis serieus afgezien door telkens een nieuw gebouw te selecteren :sop: er zijn wel enkele shortcuts, bv F voor een farm te maken, maar dit is uiteraard zeer beperkt want niet elke letter heeft een bijhorend gebouw.

Farms nemen precies wel heel erg hun tijd eerdat ze voedsel beginnen produceren...


Nuja, ik heb mij wel geamuseerd met het spel, maar moest je niet x3 kunnen doorspoelen dan zou het wel een saaie boel geweest zijn.

Allesinds blij dat ik het spel niet gekocht heb en raad het ook niemand aan om dat te doen. "Gratis" is het wel de moeite om eens kennis te maken met Tropico. Maar dit is toch geen 50€ waard (hoeveel het kost weet ik niet)

kakature

Legacy Member
Niet echt bugs gezien tbh ... Wegen zijn beetje shaky maar wel doenbaar. Vind het wel een goed spel, heb al een veertigtal uur gespeeld en zit maar aan de helft ofzo :p

Enige probleem is dat het soms wat random aanvoelt.

Wintrop

Legacy Member
Is Tropico 4 de moeite waard als je al Tropico 3 gespeeld hebt?
En zijn er nog leuke strategy of city-builder/simulation games in aantocht?

Redraptorx

Legacy Member
Wintrop zei:
Is Tropico 4 de moeite waard als je al Tropico 3 gespeeld hebt?
En zijn er nog leuke strategy of city-builder/simulation games in aantocht?

Eigelijk bijna exact hetzelfde spel, maar je kan het wel spelen voor de nieuwe missies :p

Btw als iemand citiesxl wil spelen raad ik eerder city life aan, leuker spel en betere performance.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan