Archief - BF3 draait niet vlot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DarkAngelll

Legacy Member
Hey ik heb nu al enkele keren BF3 gespeeld op server met lage ping maar kan deze enkel spelen op low grapics en dan nog heb ik maar 10-30 fps
op medium of high draait hij voor geen meter en kan ik bijna nie bewegen
nogthans is mijn pc niet zo slecht
Windows 7 Ultimate SP1
Abit Fatal1ty FP-IN9 SLI mobo
4gb ddr2
hd 1terra WD
Intel Core 2 Quad Q6600 @2.40 GHz 2.40GHz
2* Nvidia 8800 GT 512mb in SLI mode
Telenet Fibernet 100
is wel al 2 jaar oude ofzo
dus moet ik meer ram steken of beter nieuwe video kaart
alle tips zijn welkom
en drivers zijn up to date :)
merci

DarkAngelll

Legacy Member
Als je tips hebt voor videokaarten laat gerust weten welke ik zou moeten komen
Daar mijn mobo met SLI is steek is best een nvidia zeker of maakt dat niet veel uit ?

Vykus

Legacy Member
denk da je idd al met wat verouderde hardware zit om da spel op goeie fps te draaien. Misschien eens googlen tweaks bf3

falc.be

Legacy Member
Gij hebt een complete upgrade nodig.

De engine is vooral geoptimaliseerd voor de eerste en 2de generatie van intel i5 en i7 cpu's

ZERQ

Legacy Member
mijn setup is E8400 - 4GB ram en 4870 ati. ik speel low op 40-50fps.
upgraden naar I5 2500 en 12gb ram is de boodschap zal wel al beetje schelen ;).

crazyman2

Legacy Member
Kheb ook een Q6600 2,4 GHz, nu niet bepaald de nieuwste quad CPU, maar hoe goed zou ie lopen met een HD6770 (maw een HD5770)?

De beta liep vrij vlot, maar als deze beta is zoals die van BC2 dan gaat de performance gewoon achteruit :/

dawnzolino

Legacy Member
overclock die Q6600 naar 3Ghz en je probleem zal voor 70% van de baan zijn :)
kheb em hier op 3.4Ghz atm en draait met mn huidige setup als een trein :) alles op ultra :)

Het probleem bij jou is, Je processor is te zwak voor je grafische kaarten. overclock je cpu en de bottleneck zal veel minder groot zijn. Battlefield is vrij cpu-bounded en dat merl ik ook bij de mijne. vriend van me heeft betere performance met zijn gtx470 op een i5 dan ik met mn Q6600 in BF3.

dus de bootschap is, overclock je cpu (veilig) en het probleem is van de baan.

P.S. 98% van de Q6600's halen zoiezo de 3Ghz ;)

hf! and GL!

crazyman2

Legacy Member
Nja, probleem is, BIOS is locked en al zou het gaan, dan is mijn kast nog steeds te klein om effectief al die hitte af te voeren :p

Volgend jaar koop ik een nieuw systeem, maar ik wil geen jaar wachten om BF3 te spelen :(

EDIT: De kans is klein dat ge het niet eens zou willen testen zonder OC voor mij zeker? :p Kwil gewoon geen spel kopen dat dan nadien voor geen meter loopt.

wolfzor

Legacy Member
crazyman2 zei:
Kheb ook een Q6600 2,4 GHz, nu niet bepaald de nieuwste quad CPU, maar hoe goed zou ie lopen met een HD6770 (maw een HD5770)?

De beta liep vrij vlot, maar als deze beta is zoals die van BC2 dan gaat de performance gewoon achteruit :/

Ik heb een Q6600, 4GIG RAM, HD5770:
Ik draai alles op Ultra.
AA: off
Motion Blur: off
Drivers: 11.9 Release

Multi-player tussen de 25-35 FPS

Maar ik denk dat er een memory leak is want na 5-10 minuten spelen geraakt mijn RAM vol. Dit heb ik opgelost door mijn textures en shadows op high te zetten.

wolfzor

Legacy Member
Met Vertical sync OFF draait het zelfs tussen de 40-55 fps. Ik ben toch redelijk onder de indruk van die 5770! Ik had dat helemaal niet verwacht dat ik het zo goed kon draaien.

Jonathan

Legacy Member
Ik heb ook een Q6600 op 3.6Ghz met een HD6950 van AMD en ik ondervind toch wel dat de CPU limiterend is, ik draai de game op medium settings in multiplayer om het gevoel te krijgen dat het echt supervlot draait, op ultra settings voelt het gewoon niet zo vlot aan en gaat het aimen een stuk moeilijker.

ILIQUID

Legacy Member
wolfzor zei:
Met Vertical sync OFF draait het zelfs tussen de 40-55 fps. Ik ben toch redelijk onder de indruk van die 5770! Ik had dat helemaal niet verwacht dat ik het zo goed kon draaien.

Vind ik ook!

ATI

Legacy Member
wolfzor zei:
Ik heb een Q6600, 4GIG RAM, HD5770:
Ik draai alles op Ultra.
AA: off
Motion Blur: off
Drivers: 11.9 Release

Multi-player tussen de 25-35 FPS

Maar ik denk dat er een memory leak is want na 5-10 minuten spelen geraakt mijn RAM vol. Dit heb ik opgelost door mijn textures en shadows op high te zetten.

Op welke resolutie 1024 768???

dawnzolino

Legacy Member
Jonathan zei:
Ik heb ook een Q6600 op 3.6Ghz met een HD6950 van AMD en ik ondervind toch wel dat de CPU limiterend is, ik draai de game op medium settings in multiplayer om het gevoel te krijgen dat het echt supervlot draait, op ultra settings voelt het gewoon niet zo vlot aan en gaat het aimen een stuk moeilijker.

dat is exact mijn punt. Met een 2500k bijvoorbeeld zou je spel schitterend draaien op ultra ;) die Q6600 is te traag voor huidige generatie kaarten of zelf 8800GT in sli :) en zeker dan nog op stock speeds :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan