Archief - beste Recente RPG Game op xbox 360?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

valdemaniak

Legacy Member
imho:

als je een recente wilt: Skyrim is goed, top zelfs.

Dark Souls is echter het summum van een spelervaring waar echt elke battle een overwinning op zich is. Dark Souls is harder dan hard, en daarom ook het meest indrukwekkend. Het is niet moeilijk omdat de stats van uw tegenstanders ondoenbaar zijn, als je maar beheerst vecht en nadenkt (en een built kiest die bij u past). En dat is iets wat héél veel games missen tegenwoordig. DS is geen game, maar is een ervaring.

Am4l

Legacy Member
valdemaniak zei:
imho:

als je een recente wilt: Skyrim is goed, top zelfs.

Dark Souls is echter het summum van een spelervaring waar echt elke battle een overwinning op zich is. Dark Souls is harder dan hard, en daarom ook het meest indrukwekkend. Het is niet moeilijk omdat de stats van uw tegenstanders ondoenbaar zijn, als je maar beheerst vecht en nadenkt (en een built kiest die bij u past). En dat is iets wat héél veel games missen tegenwoordig. DS is geen game, maar is een ervaring.


Volledig mee eens. Dark souls is top!

Veruca

Legacy Member
Torchlight en Borderlands zou ik nu niet bepaald als RPG omschrijven. Torchlight is eerder een hack 'n slash met RPG elementen, en Borderlands is een FPS met RPG elementen.

Ook al heb ik de game nog niet gespeeld, ik denk dat je niet fout kunt gaan met Lost Odyssey. Heb al enkele videos gezien op Youtube, en het ziet er uit als een FF van vroeger (pre FFX). Plus ik krijg gewoon kippevel van die soundtrack.

Xazirri

Legacy Member
Als nieuweling in het genre is het misschien wel leuk om er geleidelijk aan in te komen en dan zijn de Mass Effect games ideaal. ME 1 & 2 zijn topgames (beide Game of the Year winnaars), maar niet zo diepgaand als andere, pure RPG's. De talenttrees en character custimization bijvoorbeeld zijn niet zo uitgebreid. Zo wordt je geïntroduceerd aan een aantal belangrijke aspecten van RPG's, zoals een diepgaand verhaal, goed uitgewerkte wereld en opbouw van je character, zonder dat het echt te ingewikkeld wordt.

Als die je bevallen, kun je uitbreiden naar andere RPG's, zoals Dragon Age 1 & 2, Fallout 3, Elder Scrolls: Oblivion & Skyrim en dergelijke. Kingdoms of Amalur dat volgende maand uitkomt ziet er ook geweldig uit en de demo speelt leuk. Die kan je nu misschien ook al eens proberen, kost niks.

Dit zijn echter wel allemaal westerse RPG's. Ik ben geen fan van JRPG's (Japanse RPG's), dus daar kan ik je echt niet in helpen.

Dark Souls zou ik je zeker niet aanraden als beginner, tenzij je echt masochistisch bent. Maar het is wel een aanrader om ooit te spelen, ideaal om jezelf eens te testen.

En zoals eerder vermeld in deze thread: er zijn massa's demo's te vinden op Xbox Live, dus maak er ook gebruik van. Binnen een week of 2/3 is er bvb ook de demo van Mass Effect 3 te vinden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan