Archief - beste Recente RPG Game op xbox 360?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lionsgate

Legacy Member
Hallo,


Ik zoek een goede RPG, al dan niet online, op xbox 360 en liefst een recente
Ik ben nieuw in dit genre, daarom dat ik graag wat meer uitleg zou willen.

Iemand?


grtz

Lionsgate

Cyan11de

Legacy Member
Skyrim
Dead Island (fps/rpg)
Dragon Age Origins
Final Fantasy
Fable

zijn de voornaamste die ik kan bedenken om je verder te helpen..
uitleg kan ik je niet geven hoor niet thuis in dat genre

Kennaah

Legacy Member
Lionsgate zei:
Hallo,


Ik zoek een goede RPG, al dan niet online, op xbox 360 en liefst een recente
Ik ben nieuw in dit genre, daarom dat ik graag wat meer uitleg zou willen.

Iemand?


grtz

Lionsgate

Waarom recent?

Rpgs:
Mass Effect 1
Mass Effect 2
Mass Effect 3 (8 maart dus dan zalt zeer recent zijn :p)
Tales of vesperia (moeilijk te vinden)
lost odyssey
Resonance of fate
Fable 2/3
Blue dragon
Magna carta 2
Skyrim
Oblivion
Final fantasy XIII
Star Ocean: The last hope
Infinite undiscovery
Last remnant
Dragon age: origins
Dragon age 2
Borderlands

Niet allemaal recent.

Lionsgate

Legacy Member
dragon age lijkt my wel iets :) moet je dragon age 1 en origins gespeeld hebben om de 2de te spelen?

Runkle

Legacy Member
Hij vraagt goede RPG's, hoe durft ge dan Fable in hetzelfde lijstje te zetten als ME, DA:O en Skyrim?

Anyway;
-Mass effect
-Skyrim
-Dragon Age
-Binnenkort Kingdoms of amalur (check demo op marketplace)
-In April komt the witcher 2 voor xbox
-Dark souls (warning: moeilijk en eventueel frustrerend spel)
-Deus Ex
-Two Worlds

GianniK

Legacy Member
Lionsgate zei:
dragon age lijkt my wel iets :) moet je dragon age 1 en origins gespeeld hebben om de 2de te spelen?

Niet echt, als je de eerste hebt gespeeld kun je je savegame importeren.

Kennaah

Legacy Member
Snoeckers zei:
Hij vraagt goede RPG's, hoe durft ge dan Fable in hetzelfde lijstje te zetten als ME, DA:O en Skyrim?

Fable zijn niet de slechste rpg's, ook niet de beste. De middenmoot die voor een iemand nieuw in het genre zeker geen slechte keuze is in tegenstelling tot dark souls waar zelfs rpg veteranen hun tanden op stuk bijten.

Jessed

Legacy Member
Lionsgate zei:
dragon age lijkt my wel iets :) moet je dragon age 1 en origins gespeeld hebben om de 2de te spelen?

Dragon age 2 (want je wil recente) kan toch zeker niet tippen aan pakweg Skyrim of Mass Effect 2 hoor.

Wat ik je aanraad: Skyrim (of wachten tot The Witcher 2, maar zijt gerust dat ge met Skyrim geen miskoop kunt doen) als je van een historisch tintje houdt. Als je van een modernere stijl houdt en bovendien met shooterelementen, kies dan voor ME 2 of Deus Ex HR.

JRPG's heb ik geen ervaring mee.

GianniK

Legacy Member
Jessed zei:
Dragon age 2 (want je wil recente) kan toch zeker niet tippen aan pakweg Skyrim of Mass Effect 2 hoor.

Wat ik je aanraad: Skyrim (of wachten tot The Witcher 2, maar zijt gerust dat ge met Skyrim geen miskoop kunt doen) als je van een historisch tintje houdt. Als je van een modernere stijl houdt en bovendien met shooterelementen, kies dan voor ME 2 of Deus Ex HR.

JRPG's heb ik geen ervaring mee.

Idd, vind Skyrim ook pakken beter dan DA2!

Amaryliss

Legacy Member
Snoeckers zei:
Hij vraagt goede RPG's, hoe durft ge dan Fable in hetzelfde lijstje te zetten als ME, DA:O en Skyrim?


Omdat smaken en meningen kunnen verschillen, misschien?

Runkle

Legacy Member
Amaryliss zei:
Omdat smaken en meningen kunnen verschillen, misschien?

Voor mij valt daar niet over te discussiëren, Fable komt nog niet aan de enkels van Skyrim of DA:O. Diepgang? Onbestaand. Deftig combat systeem? Nop. Uitdagend? Ja!:ironic:.
Begrijp me niet verkeerd, het is u volste recht om Fable een deftige RPG te vinden. Maar het is dan ook mijn mening dat Fable 2/3 niet meer dan een middelmatige (of zelfs minder dan een middelmatige) RPG zijn. De eerste Fable daarentegen was wel een topper.

Kennaah zei:
Fable zijn niet de slechste rpg's, ook niet de beste. De middenmoot die voor een iemand nieuw in het genre zeker geen slechte keuze is in tegenstelling tot dark souls waar zelfs rpg veteranen hun tanden op stuk bijten.

Als je RPG's wilt aanraden voor iemand die nieuw is in het wereldje is Fable nu net niet de game die je moet aanraden. Het geeft niet echt een eerste goede indruk over RPG's terwijl de andere reeds aangehaalde toppers dit wel doen.

Kennaah

Legacy Member
Snoeckers zei:
Als je RPG's wilt aanraden voor iemand die nieuw is in het wereldje is Fable nu net niet de game die je moet aanraden. Het geeft niet echt een eerste goede indruk over RPG's terwijl de andere reeds aangehaalde toppers dit wel doen.
Als jij dat vind is dat goed voor u :)
Mss zijn er wel mensen die plezier beleven aan fable. Als jij dat niet hebt gedaan dan is dat jammer en pech voor u, maar daarom moet ge u mening niet "opdringen".

Er zijn idd veel betere games dan Fable, zelfs veel betere RPG's dan fable. Daarom moet ik toch fable er niet uit laten.

Ik heb oblivion er ook ingezet. Dit spel vond ik afschuwelijk slecht, de eerste 10 minuten ah cvah nog daarna ging alles peilsnel naar beneden met soms nog een upje. Dat mensen dit spel goed vinden kan ik echt niet begrijpen, maar als iemand da wilt spelen goed voor die, als die da plezant vind zoveel te beter.

Runkle

Legacy Member
Kennaah zei:
Als jij dat vind is dat goed voor u :)
Mss zijn er wel mensen die plezier beleven aan fable. Als jij dat niet hebt gedaan dan is dat jammer en pech voor u, maar daarom moet ge u mening niet opdringen.

Er zijn idd veel betere games dan Fable, zelfs veel betere RPG's dan fable. Daarom moet ik toch fable er niet uit laten.

Ik heb oblivion er ook ingezet. Dit spel vond ik afschuwelijk slecht, de eerste 10 minuten ah cvah nog daarna ging alles peilsnel naar beneden met soms nog een upje. Dat mensen dit spel goed vinden kan ik echt niet begrijpen, maar als iemand da wilt spelen goed voor die, als die da plezant vind zoveel te beter.

Net zoals jij probeer ik hier gewoon mijn mening te zeggen, ik probeer hier helemaal niemand iets op te dringen.

Zoals ik al zei, het is iedereen zijn volste recht om fable een goede game te vinden. Ik zeg gewoon mijn mening daarover, wat iemand anders hiermee doet of hierover denkt maakt mij niet uit. Maar het is altijd beter om 2 verschillende meningen te horen met gestaafde argumenten.

Kennaah

Legacy Member
Opdringen was misschien een verkeerde woordkeuze, maar als je met argumenten komt van dat er niet over valt te discussiëren dan neigt het wel naar opdringen.

Overigs is het idd goed voor de TS om verschillende meningen te horen.

En Fable heeft een goede sfeer (daar moet het het eigenlijk vooral van hebben), voor de rest is het idd een middelmatige maar niet ongenietbare rpg. Die zeker niet slecht is voor beginners. (Fable 3 kan zelf een baby spelen :p zo simpel da ze da gemaakt hebben)

K0RNMA5T3S

Legacy Member
-Fallout 3
-Fallout New Vegas
-Arcania Gothic 4
-Risen
-Dark Messiah of Might and Magic: Elements
-Divinity II: Ego Draconis
-Sacred 2
-Two Worlds (vond ik zeer goed enkel jammer van de bugs en de framedrops)
-Two Worlds II
-Venetica

De Fallout games vond ik persoonlijk zeer goed.
DMMM en Risen vond ik ook nog redelijk goed.
De andere in de lijst worden in het algemeen niet als de beste op de markt gezien. (Behalve deze eerste 2, staan deze ook nog allemaal op mijn to do-lijst. Ik heb ze hier zelfs allemaal al liggen)

rico

Legacy Member
ligt eraan wat uw voorkeur is? echte classic JRPG of de meer amerikaanse versies van RPG zoals oa. mass effect en fallout.
Ik ben zelf meer voorstander van JRPG alla final fantasy. zou zeggen wacht nog een weekje dan ligt Final fantasy XIII-2 inde winkel. dijk van ne RPG! de XIII is ook wel aanrader (en mss wel handig voor het verhaal :))

Runkle

Legacy Member
Kennaah zei:
Overigs is het idd goed voor de TS om verschillende meningen te horen.
Snoeckers zei:
Net zoals jij probeer ik hier gewoon mijn mening te zeggen, ik probeer hier helemaal niemand iets op te dringen.

Zoals ik al zei, het is iedereen zijn volste recht om fable een goede game te vinden. Ik zeg gewoon mijn mening daarover, wat iemand anders hiermee doet of hierover denkt maakt mij niet uit. Maar het is altijd beter om 2 verschillende meningen te horen met gestaafde argumenten.

Kennaah zei:
Opdringen was misschien een verkeerde woordkeuze, maar als je met argumenten komt van dat er niet over valt te discussiëren dan neigt het wel naar opdringen.

Snoeckers zei:
Voor mij valt daar niet over te discussiëren, Fable komt nog niet aan de enkels van Skyrim of DA:O. Diepgang? Onbestaand. Deftig combat systeem? Nop. Uitdagend? Ja!:ironic:.
Begrijp me niet verkeerd, het is u volste recht om Fable een deftige RPG te vinden. Maar het is dan ook mijn mening dat Fable 2/3 niet meer dan een middelmatige (of zelfs minder dan een middelmatige) RPG zijn. De eerste Fable daarentegen was wel een topper.

Misschien mijn posts eens beter lezen?


rico zei:
ligt eraan wat uw voorkeur is? echte classic JRPG of de meer amerikaanse versies van RPG zoals oa. mass effect en fallout.
Ik ben zelf meer voorstander van JRPG alla final fantasy. zou zeggen wacht nog een weekje dan ligt Final fantasy XIII-2 inde winkel. dijk van ne RPG! de XIII is ook wel aanrader (en mss wel handig voor het verhaal :))

Download dan eerste de demo (naar het schijnt is hij redelijk lang), dan heb je teminste een idee van wat het juist is en heb je niet de kans dat je 10+ euro weggooit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan