Not really
Allesinds al niet lineair, integendeel. En genoeg secrets en exploratie. Ik ben zelf groot fan van de old school shooters en Wolfenstein kon mij zeker bekoren (itt vele andere moderne shooters)
Bovendien heeft deze nog ouderwetse boss-fights en een prima, meeslepend verhaal. Nog iets dat moderne shooters helemaal niet hebben (Cod, MoH, verhaal = onbestaande).
Bovendien duurt die nog vrij lang. 'k Heb er toch zo'n 15 uur over gedaan (wel niet gerushed, maar de levels goed doorzocht, het is niet zo dat je gewoon van punt a naar b moet wandelen in een scripted omgeving, de levels zijn vrij open.
Zeker in "de hub" (een dorp waar je vrij kan rondwandelen en random fights met nazi's kan beginnen) kan je vrij rondlopen en sidequest unlocken, geld zoeken (net zoals in de eerste Wolf3d) en stuff kopen in winkel.
Op die manier kan je gerust nog enkele uren langer spelen. Door gewoon de stad te verkennen en skirmishes met nazi's beginnen. Soms krijg je dan hulp van het verzet.
Maar zoals ik al zei kom je pas in de stad terecht na de eerste missie. Deze eerste missie is meteen ook de saaiste in het spel. Deze level is wel liniair en je hebt nog geen powers.
Net zoals in de vorige Wolf games experimenteren de Nazi's met bovennatuurlijke krachten.
Juist om die redenen kreeg het mindere punten. "te ouderwets". Verwacht geen Call of Duty, maar als je spellen zoals Quake II, Quake IV, en Bioshock gaaf vond en graag kijkt naar films zoals Indiana Jones. Dan is deze game zeker de moeite.
En tegenwoordig kan je hem vast dirt-cheap vinden.
Hoe het zat met health weet ik niet meer, maar er zat geen coversysteem in.
Prima review:
http://www.youtube.com/watch?v=xfXy02P72RA
Qua hedendaagse spellen kom je bij mijn weten niet dichter bij het old school gevoel.
Lang verhaal kort: Wolf3d, Doom, Quake, Heretic en verder ook Duke3d, Rise of The Traid, Quake II, Doom II, RTCW, Quake IV, ... en dan vergeet ik er wel nog wat zijn allemaal games die ik gaaf vond. Terwijl ik absoluut niets kan met Call of Duty en Homefront en dergelijke.
Toch vond ik Wolfenstein zeker de moeite. 't is geen spel dat volledig '90s aanvoelt, maar as good as it gets tegenwoordig.
Fantinja zei:
Borderlands,, persoonlijk vind ik die redelijk goe
EvilTwin zei:
Nu ben ik bezig met syndicate, maar das eerder een goeie tussendoor.
Edit : Syndicate op 5 uurtjes uitgespeeld. Verspil er je geld niet aan
Niets mis mee, maar als offline game? Toch echt een game die je co-op moet spelen me dunkt om er alles uit te halen.